Heisann. Da var Birken gjennomført, og sekken satt som et skudd på min rygg. Fikk ikke syklet mye med den før Birken, ca 3 turer. Hadde tenkt å ha en trøye over den for at den skulle ligge tight og stødig på ryggen. Testet dette ut og fungerte egentlig greit, selv om sekken kanskje er i største laget til å ha under en trøye. Men som alle vet, regnet det jo noe voldsomt på Birken, så jeg måtte endre planene mine kvelden før. Var litt spent på hvordan det ville være å sykle med den uten trøye over, siden det var det jeg hadde trent med. Men jeg tenkte ikke over at jeg hadde sekk på ryggen. Det må jo være et godt tegn! Oppi var det verktøy, 2 slanger, reserve bar/gel, proteinbar + to slanger kuttet til med sand oppi, som utgjorde resten av vekta.(og 750 ml drikke i blæra).

Birken ble gjenomført på 3.34 og var første gang for meg. Kjempegøy opplevelse, i hvertfall sett i ettertid ;-)

En annen ting som jeg syntes var litt morro, var å se alle utstyrsfreak`rne. Syntes det er litt synd at de som har lyst til å begynne å sykle tror at de må ut med 20 - 30 000 for en ok sykkel. Jeg syklet på en helt ordinær Scott Scale 60 fra 2008, kjøpte den for 8500, ble solgt på høsten for 6500. Den er ikke lett, 12,3 kg tror jeg, men jeg sitter veldig godt på den og det betyr vel så mye som vekt og utstyr. Jeg hadde ingen tekniske problemer underveis, bortsett fra at klossene ble nedslitt. Men det problemet hadde mange andre også som hadde langt dyrere utstyr. Jeg prøver ikke å rakke ned på mosjonister med dyre sykler, men syntes det er viktig å poengtere at inngangsprisen for å sykle trenger ikke å være så høy som mange tror.