1) De få gangene jeg har forsøkt å kontakte Foss i forskjellige ærend så oppnås ikke kontakt. Så er ikke forbauset over ymse erfaringer med opplevelsen av servicenivået. Men for all del, de må gjerne være så eksklusive at de ikke svarer forbrukere, så kan det jo være at det med tiden blir færre forbrukere. Synd når man har et så bra agentur.
2) Personlig har jeg 8 stk sykkelvenner på forskjellige Fisher 29'ere, forskjellige årsmodeller fra '07 til '10. Ingen brudd eller andre unormale hendelser her. Bruken er sti, ritt eller cruising til nærmeste vannhull.
Min gamle Merida fikk rammebrudd. Når jeg ringte Stians fikk jeg beskjed om at "det var vel uansett på tide med en ny sykkel". Sett Foss' i perspektiv av det så kommer de jo veldig bra ut.
vel vel, Chain reaction som riktig nok ligger i England har erfaringsmessig også j... dårlige rutiner og service.
Vel, vel, de ligger i Irland, og de har gode priser, enormt vareutvalg, og tilnærmet lik eller bedre service enn en god del norske butikker/leverandører. Den servicen, tryggheten, og fagkunnskapen en betaler 30-40% ekstra i prispåslag mellom UK/IRL/DK/SE/DE og Norske butikker er i mange tilfeller kun innbilning.
Den første norske nettbutikken med tilnærmet Europeiske priser(direktesalg) og gode servicerutiner(nok bemanning..) kommer til å kapre store markedsandeler. t
Det verste jeg opplever av dårlig kundeservice er når de JEG har et kundeforhold til, skylder på andre.
Om det er Foss, bestemora eller hvem som helst, det betyr ikke en dritt.
Raske skylder på Foss, Foss kunne skylde på GF-US, GF_US kunne skylde på produsenten i TW, produsenten i TW, kunne skylde på underleverandøren av rør og deler, underleverandøren av rør og deler, kunne skylle på produsenten av råaluminium, MEN DU, SOM ER KUNDEN, SOM SKAL BETALE HELE JÆVLA BALETTEN, blir sittende uten ramme, og få masse plunder og heft.
Det tar 3 dager å få FedEx til å sende en pakke fra US til Norge.
Hvis viljen virkelig var tilstede, hadde du sluppet å lage denne tråden.
E
Det Espen sa.
Sykkelsesongen går fort, og når man sitter uten sykkel skal det ikke gå så lang tid før det er til vesentlig ulempe. Her er det bare å legge seg på butikken du kjøpte sykkelen i, og gjøre det helt klart att du er fullstendig uinteressert i ferieavviklingen hos både de og leverandørene deres.
Re: Er Foss sykler urimelige?
[Re: larsb]
#98401413/07/201008:37
Kunden tror nok ikke han kommer tilbake. Ikke fordi Foss er så kjempeurimelige, for det er de ikke. Det bare er en røregjeng.
*og selvsagt de små. Dogstar, Dunkedalen og andre entusiastimportører. De spiller selvsagt i en annen liga, men likevel.
LarsB
Interesant tråd, jeg har også hatt en runde med Foss. En gang og ikke mer.
Det skal ikke være sånn at man må krype på kne som kunde for at man skal få løst helt klare reklamasjonssaker.
Dogstar, Dunkedalen og andre entusiastimportører opererer på øverste hylle hva kundebehandling og service angår, og sånn sett så tør jeg påstå at de har noen av de mest fornøyde kundene. Det koster litt, men helvete heller når uhellet er der du verden så herlig fort det ordner seg.
Så lite problematisk, ikke bare det men med mitt uhell var Dogstar på banen uten noen agenda og ville låne meg ramme om ikke Dunkedalen skulle ha til ny var på plass. Konkurrenter, men samarbeid om hverandres kunder det kaller jeg service og kundebehandling.
Så lite problematisk, ikke bare det men med mitt uhell var Dogstar på banen uten noen agenda og ville låne meg ramme om ikke Dunkedalen skulle ha til ny var på plass. Konkurrenter, men samarbeid om hverandres kunder det kaller jeg service og kundebehandling.
Det var sikkert heller ingen ulempe at alle de involverte tilhører gutteklubben terrengsykkel.no.
Det var sikkert heller ingen ulempe at alle de involverte tilhører gutteklubben terrengsykkel.no.
Tja, veit da faen hvor mye bonus jeg ville fått den veien jeg. De importerer fine saker, da.
GF har hatt noe kødd med rammer helt siden jeg begynte å sykle. De var tidlig ute med vakre karbongreier (Paola Pezzo vant jo OL på en sånn), men lakken var kjent for å være ræva. Nei, huff og uff. Mannen er sikkert kul, men stæsjet, not so very møtsj.
Tja, veit da faen hvor mye bonus jeg ville fått den veien jeg. De importerer fine saker, da.
Du hadde nok måtte betale akkurat det samme som meg og andre.
Nå er det sånn med meg ihvertfall at jeg gjerne søker dit man blir betraktet som en kunde, og hvor de forstår at uten kunder så kan de låse døra.
Jeg er ikke i første rekke ute etter masse avslag og rabatter prismessig. Det betyr faktisk mer å føle at holdninger og service ovenfor kunden er på plass fremfor rabatter.
Noen er flinke, noen driter i det fordi Ola Normann stort sett godtar elendig kundeservice.
Importøren har ikke kapasitet eller mulighet til å etablere kundeforhold med sluttbruker eller mulighet til å selge deg en ramme til verken høy eller lav pris slik du foreslår. Deres forretningsmodell er å selge til forhandlere. De har en avtale eller underforståtthet med sine forhandlerne om at de ikke skal selge til sluttkunder da dette ville gått på bekostning av forretningene til deres forhandlere. Om de gir eller selger deg en bedre ramme så ender du med å ikke kjøpe sykkel hos RS, da du allerede har fått deg en slik ramme som du ønsker deg fra importøren.
Det ryddige er å gi deg ny ramme av samme type som du har opplevd problemer med. Det er også dette som har skjedd, om jeg forstår riktig historien du har skrevet. Det har vel ikke heller tatt uforholdsmessig lang tid, fra 23. juni og så er ny ramme allerede godt på vei fra produsenten.
Bør vel ikke ta 3 uker å få sendt ei ramme fra USA til Norge.
Har ikke all verdens erfaringer med reklamasjoner på sykkel men jeg får ny ramme idag fra Beachmountain på reklamasjon og det er nå nøyaktig 1 uke siden BikeTech sendte over bilder av den defekte rammen. Har ringt og "mast" på Beachmountain og bare blitt møtt med hjelpsomhet og en hyggelig tone...
-06 Mongoose Teocali Super -12 Scott Speedster S30
Procaliber eller Prometheus var jo helt fantasiske sykler for sin tid. Og Alembic ovenfor vitner jo om fremsynthet.
Prometheus fra 1988, merk hva de skriver om holdbarhet. Det var tiden da Fisheren din ikke knakk etter to måneder. Lurer på om Trek var uenig med den strategien?
Godt bygde titanrammer tåler det aller meste. Seriøst, hvis du har knekt fler alurammer burde du vurdere en god titanramme. Du kan få den bygget med nøyaktig samme geometri som en Fisher hvis du synes at det fungerer godt for deg.
Jeg holder fremdeles på påstanden om at det er bedre å kjøpe en ramme som ikke knekker enn å kjøpe rammer som knekker fordi en får dem erstattet fra importøren.
Dette gjelder både fra et praktisk og miljømessig standpunkt.
To karer jeg pleier å sykle litt sammen med har i år kjøpt GF sykler (Superfly tror jeg), begge har ødelagt rammene sine allerede etter ikke alt for mange timers bruk(!) Derfor litt interresant å observere denne tråden.
Merker jeg er en smule skeptisk til Gary Fisher...
Redigert av Krank1; 14/07/201006:40.
Re: Er Foss sykler urimelige?
[Re: Johan]
#98453514/07/201007:04
Når man først tar seg den ekstra kostnaden det er å kjøpe en sykkel i butikk og ikke på nett, så er det jo oppfølging/ kundeservice man betaler for. Hvor feilen ligger er helt uinteressant for meg som kunde. Det er følgelig ikke kunden som skal ta kostnaden ved at butikken har valgt en lite kundevennlig importør - det må den profesjonelle parten (butikken) ta.
- jeg viste denne posten til kona, som var innom RS tidligere i uka for å se på ny sykkel. Nå blir hun "Cubist" som meg.