Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

ny sykkel (Battaglin Start Xenon/Veloce Racer) ?

ny sykkel (Battaglin Start Xenon/Veloce Racer) ? #983399 11/07/2010 22:58
R
runema Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
R
Hei og takk for godt forum!
Jeg er helt fersk når det gjelder sykkel og kan ikke huske at jeg satt og syklet på en...
Er nok slik at jeg ikke ønsker å handle meg ihjel på noe som kan være at jeg mister interresse for.
Nå er det slik at en får hva en betaler for, men jeg er ute etter en ok/bra sykkel for en billig penge. Har sett litt rundt omkring og ser på denne http://www.bikeshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=5625.
Eller denne: http://www.bikebuster.no/detaljer-no/120589.html

Er dette bare å styre unna eller er det en grei sykkel å sykle på? Prisen er ihvertfall lav, men jeg har ikke tenkt å sykle Trondheim - Oslo... Kanskje en mil nå og da. Klær/sko osv. koster litt et også- så "dyrt" blir det til slutt vil jeg tro.

Takker for svar og igjen takk for godt forum!

Redigert av runema; 11/07/2010 23:07.
Re: ny sykkel (Battaglin Start Xenon/Veloce Racer) ? [Re: runema] #983876 12/07/2010 21:21
P
peeer Offline
Medlem
Medlem
P
Skal ikke si noe om syklene, men anmeldelsen på Bikebuster var fin "Sykkel manglet ventilhetter på begge hjul"

Kjøpt sykkel selv på Bikebuster og fått god service. Prisene er også i mange tilfeller veldig bra.

Viktigste er ikke å vinne, men å slippe feltet med stil
Re: ny sykkel (Battaglin Start Xenon/Veloce Racer) ? [Re: peeer] #983891 12/07/2010 21:41
R
runema Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
R
Takk for svar.
Blir litt rar av å lese på de ulike forumene om hvilken sykkel en skal kjøpe osv... Får en følelse av at hvis man ikke bruker minst 10.000 på en sykkel så er man heldig hvis sykkelen klarer veien ut av butikken...

Re: ny sykkel (Battaglin Start Xenon/Veloce Racer) ? [Re: runema] #983946 13/07/2010 06:21
OveR Offline
Apartheidmotstander
Apartheidmotstander
Min samboer har en Battaglin Start. Den har komplett Veloce-gruppe. Jeg har syklet bittelitt på sykkelen og det er en god sykkel til prisen. Jeg har ikke prøvd Xenon-utstyret som det er mer eller mindre av på begge syklene du vurderer, men til den prisen så er det helt sikkert fine sykler begge to. Du skriver at du skal sykle en mil nå og da, og de duger nok fint til det. Så kan du selge denne og kjøpe noe bedre senere hvis du virkelig blir bitt av basillen.

mvh OveR

mvh OveR

Friksjon ambassadør
Østmarka rock city

Re: ny sykkel (Battaglin Start Xenon/Veloce Racer) ? [Re: OveR] #987070 19/07/2010 13:53
N
Nicht Offline
Medlem
Medlem
N
Jeg har en slik battaglin sykkel og har nå syklet 410 km siden jeg fikk den i midten av mai. Første raceren min, men jeg syntes den er helt topp til mitt bruk!

Re: ny sykkel (Battaglin Start Xenon/Veloce Racer) ? [Re: Nicht] #987098 19/07/2010 15:07
R
runema Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
R
Hei.
Har trålet nettet opp og i mente og havner på Trek 1.5C (2011 modellen.) Fikk et meget godt tilbud på en totalpakke. (Hjelm, klær, sko osv) + at den sykkelen fikk god score på en eller annen test på nrk. Blir nok å hente den i morgen...

Re: ny sykkel (Battaglin Start Xenon/Veloce Racer) ? [Re: runema] #990084 26/07/2010 09:12
N
Nicht Offline
Medlem
Medlem
N
Så bra at du fant deg en grei sykkel hvertfall.. Jeg må si jeg "angrer" litt på at jeg ikke kjøpte en trek 1.5c istedet for en italiener, men spist er spist..

Re: ny sykkel (Battaglin Start Xenon/Veloce Racer) ? [Re: Nicht] #990130 26/07/2010 10:30
R
runema Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
R
Hei. Er meget fornøyd med valget. (Har ikke noe referanser til noen annen sykkel overhodet). Har allerede syklet noen mil og du verden hvor lett den er å sykle med. Er overaskende nok ikke nevneverdig stiv og støl etter sykkelturene heller! Syklet på lørdag ca 2 mil, hvorav ca 5km var tunge bakker. (Mellom 4-6% stigning). Jeg kjøpte sykkelen hos Aktiv Fritid As i Sandvika og får ikke rost de gutta der nok ifht servicegrad! Jeg måtte innom Aktiv Fritid på lørdag pga en wire til girene var løs... De gikk over hele sykkelen på nytt og dro derifra med smil om munnen! Nå forstår jeg hvorfor det blir anbefalt å kjøpe sykkel i nærheten der man bor! Morsomt også å få 2011 modellen så tidlig :-)

Moderator  support, Valentino