Jeg skrev en gang et skilt om at jeg personlig ville halshugge den som satt på vaskemaskin etter klokka 22 om kvelden. Jeg bodde da i en studentleilighet i en 4 mannsbolig hvor vi tilsammen var 8 folk og delte vaskerom. Jeg var så heldig å ha rommet mitt ved siden av dette vaskerommet og hadde bare en tynn vegg mellom senga mi og vaskemaskinen. Det ble heldigvis tatt humoristisk, og det var også ment som det, men de tok hintet. Vaktmesteren lagde et litt mer trivelig skilt.
Hang en fin lapp med følgende tekst over postkassa etter å ha sett meg forsynt på flerforldige kilo med reklame hver dag:
Quote:
Kjære postmann! Slutt å legge reklame i postkassen min.
Hvis ovennevnte setning var litt uklar, la meg spesifisere: Skulle det vise seg at jeg etter i dag motta mer reklame i postkassen min, skal jeg kjøre så mange OBS-ferieaviser opp i rævhølet ditt at du raper cellulose, jeg skal slipe ned bihulene dine med Synsam-tilbudene, jeg skal flå av deg et hvert tegn til den kvisete skabbhuden din og replassere den med bilag fra Plantasjen, jeg skal demontere balla dine med en sløv øse, la mordersnegl leke boksen går inni øyehulene dine, spakle igjen ørene dine med alkudisk lynghonning og kjøre deg hodestups ned i ei tue med utsulta sudanesiske termitter før jeg lar deg lyskes av sveiseblinde og stormkåte gorillahanner, feste deg etter nesevingene i rasshølet til en gnu på Serengeti og pode kjeften til ei løve over innvollene dine, vrenge tykktarmen din over en skånsk trekkspillfestival, og TVANGSFLYTTE DEG TIL HOKKSUND DIN UTRKØPPE MÅSAKUK!
Og sånn i tilfelle du ikke har skjønt det enda; IKKE LEGG REKLAME I DENNE POSTKASSA!!!
Må ærlig innrømme at jeg fikk hjelp med teksten, av en trønder naturligvis, men det virket ikke som postvesenet syntes det var like gøy. Dagen etterpå var nemlig lappen borte og på postkasselokket var det klistret en liten lapp der det sto: Reklame? Nei takk.
Ta deg en bolle.
Re: Dagens skilt "Nabovarsel"
[Re: Oddi]
#98310011/07/201011:59
Hang en fin lapp med følgende tekst over postkassa etter å ha sett meg forsynt på flerforldige kilo med reklame hver dag:
Quote:
Kjære postmann! Slutt å legge reklame i postkassen min.
Hvis ovennevnte setning var litt uklar, la meg spesifisere: Skulle det vise seg at jeg etter i dag motta mer reklame i postkassen min, skal jeg kjøre så mange OBS-ferieaviser opp i rævhølet ditt at du raper cellulose, jeg skal slipe ned bihulene dine med Synsam-tilbudene, jeg skal flå av deg et hvert tegn til den kvisete skabbhuden din og replassere den med bilag fra Plantasjen, jeg skal demontere balla dine med en sløv øse, la mordersnegl leke boksen går inni øyehulene dine, spakle igjen ørene dine med alkudisk lynghonning og kjøre deg hodestups ned i ei tue med utsulta sudanesiske termitter før jeg lar deg lyskes av sveiseblinde og stormkåte gorillahanner, feste deg etter nesevingene i rasshølet til en gnu på Serengeti og pode kjeften til ei løve over innvollene dine, vrenge tykktarmen din over en skånsk trekkspillfestival, og TVANGSFLYTTE DEG TIL HOKKSUND DIN UTRKØPPE MÅSAKUK!
Og sånn i tilfelle du ikke har skjønt det enda; IKKE LEGG REKLAME I DENNE POSTKASSA!!!
Må ærlig innrømme at jeg fikk hjelp med teksten, av en trønder naturligvis, men det virket ikke som postvesenet syntes det var like gøy. Dagen etterpå var nemlig lappen borte og på postkasselokket var det klistret en liten lapp der det sto: Reklame? Nei takk.
Velkommen i klubben til oss som føler vi må skrive skikkelige lapper for at folk skal skjønne pointet!
Jeg og min tidligere samboer lagde en adresselapp der står noe i retning av "En kattunge dør hver gang du legger reklame i denne postkassen" og klistret på postkassen. Det fungerte bra, det. Så langt lever alle kattungene i beste velgående.
Jeg gikk på postkontoret og registrerte at jeg ikke ville ha reklame. Fikk et lite klistremerke og all ting. Trengte ikke true hverken folk eller dyr en gang.
LarsB
Re: Dagens skilt "Nabovarsel"
[Re: larsb]
#98313511/07/201015:04
Er litt vrien den der. Mesteparten av reklamen er bare søppel, men noe av det liker seg å lese på dass. Går det ann å få tak i klistremerke som sier: Kun reklame om tøffe ting ønskes?
Biltema gir i hvert fall bort merker med "Reklame? Nei takk. Biltema? Ja takk."
Ellers skal postbudet og andre med papirjobber ta hensyn til all slags merking; ikke bare det ofisielle merket til posten.
Du kan for eksempel lage en egen lapp som definerer akkurat hva du vil ha, for eksempel "Reklame uønsket. Legg dog gjerne igjen Menighetsbladet og Jula-katalogen."
Eg hadde ein nabo som gjekk meg på nervene for nokre månadar sidan, og hang opp fyljande lapp i oppgangen:
Quote:
Til min støyende, tanketomme nabo!
Jeg vet ikke hvor mye som surrer rundt i hodet ditt, men noe sier meg at det ikke er noe å skryte av..
Det er helt i orden at du liker høy musikk (noe jeg selv gjør), men ikke klokken 0430 natt til tirsdag!
Du begynte å skru opp volumet mellom 22 og 2230 i går kveld; så jeg ble sittende å høre på blant annet Metallica, Johnny Cash, Shakira og annet.
Og sånn fortsatte det noen timer.
På et eller annet tidspunkt gikk promillen deg så til hodet at du ikke klarte bytte cd; det vart stilt, og jeg fikk sove.
Så når du vart edru nok igjen til å bytte cd (en gang mellom 03 og 0330), fant du ut at ”Absolute Woman” var en god ide. Dessverre var du enda ikke i stand til å skru ned volumet.
Så jeg fikk meg en mer eller mindre ufrivillig luftetur rundt 0430 på jakt etter deg. Dessverre for meg fant jeg ikke ut hvor du bor. (Men jeg har mine mistanker ut fra hvilke to leiligheter som hadde tente lys ved sistnevnte klokkeslett..)
Så takket være deg kom jeg 30 minutter for sent på jobb i dag, og har generelt sett hatt en forferdelig dag.
Neste gang du spiller musikk så sent om natten kommer onkel Politi på døren din med et krav om å dekke tapt lønn, redusert livskvalitet og slitasje på tålmodighet..
Med vennlig hilsen Nabo’n over, under eller til siden for deg…
(ps! Hvis det er din kjæreste/samboer/kone så hyler og skriker så ofte og så høyt vil jeg anbefale å bytte henne i en mer stillegående modell..)