Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Lakke plast (HJELP!)

Lakke plast (HJELP!) #982358 09/07/2010 14:17
T
trasse Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
T
Kopiert rett fra tråden min fra utfor.com:

Morn!

EGENTLIG er dette til mopeden min, men jeg vet det finnes noen her som kan lakke og som sikkert har gjort noe lignende før!

Det jeg skal er å lakke kåpene på mopeden min. kåpene er plast og jeg lurer på hvordan jeg skal gå fram.
Jeg har lakka f.eks sykkel ramme osv før. men det er jo av stål så det er litt anderledes?!

det jeg lurer på :

- hvordan skal jeg pusse? (skal jeg pusse?)
- skal jeg bruke helt vanelig lakk?
- hvor mange lag skal det være?
- hva slags grunnig?

Mange av spørsmålene er kanskje for noen ganske idiotiske, men jeg vill ha alt avklart så det blir best mulig resultat!

(om det sier noen i det hele tatt så er det en suzuki smx det gjelder,)

helst skriv her i tråden, da det sikkert kan hjelpe andre her på forumet også Wink

takker for svar og hjelp Smile

Hvorfor gjøre noe i dag? når man kan gjøre det i morra?
Re: Lakke plast (HJELP!) [Re: trasse] #982627 10/07/2010 00:20
Slimjim Offline
Entusiast
Entusiast
Hei.
Hvis plast delen er lakkert: vask med siliconfjerner matt ned med fint sandpapir eller slipeklut(3M har en GRÅ klut som er 1500 korning) og kjør på med lakk.

Hvis det er råplast/ikke tidligere lakkert

Vaske delen godt med siliconfjerner.
Ikke bruk noe sandpapir det kan rive opp plasten,bruk heller en slipeklut noe alla de som blir brukt til oppvask(du vet de med svamp på ene siden og en ru flate på den andre)eller noe fra 3M de har fine slipe prdukter.

Så til det aller viktigste..Plast grunning !

Uansett hvor mye du sliper eller at det er kirurgisk rent så slipper lakken hvis du ikke har på plastgrunning. Vet ikke vilke produkter som finnes på sprayboks men biltema har sikker noe sånt.

Vet ikke hvilke spraybokser/levrandører som er best. generelt så synes jeg ikke finishen blir serlig bra. Svart matt er det eneste som funker til sprayboks synes jeg.

Det var det jeg hadde og komme med, håper det var til hjelp

Du trenger ikke skrive så stort....vi hører deg! ICON_SMILE

Jim

Redigert av Slimjim; 10/07/2010 00:22.

What good is a phone call ... if you're unable to speak

Moderator  support