Skal på ferie på Kåkerøy, og trenger tips om gode bakker (for å overleve Birken til høsten...) kan ikke la være å trimme i ferien. Jeg vet ikke om noen bakker som kan gi en grei 4x4 trening, slik jeg har hjemme. Noen som kan gi meg et tips?
Det er en bakke og det er den som går fra butikken i Vikane ved Hankø. Ca 4 minutter, 3:30 på en god dag. Ellers kan du kjøre drag opp til Skihytta fra ØPS, ca 4 min. de også men ikke så bratt. Ellers er Fredrikstad en veldig flat by
Er fra Kråkerøy. De fleste bakkeminner jeg er fra barnsben og da er jo bakker generelt veldig lange. Rødsbakken kan være et alternativt men den er ikke lang nok til å gjennomføre alle fire drag. Mulig den ikke er så veldig bratt heller....mer sånn slak-oppover-jevn-stigning. http://kart.gulesider.no/m/p3HmO
Starter omtrent ved Åsgårdsveien og ender på toppen av bakken.
Ellers er det ikke så mye. De fleste høyder på Kråkerøy er skog, bebyggelsen og veiene ligger stort sett flatt. Jeg hadde en singlespeed fra 1923 da jeg var 16 og jeg fikk aldri til å sykle opp Påskestien, men den er mer styggbratt enn lang nok. Tror høyeste punktet på Kråkerøy er 70 moh eller noe....sier jo litt.
ja jøss... jeg må nok få med langturene også. Men blir det ikke bakkeintervall på meg, får jeg vel satse på flatmark intervall. Vet om noen skikkelige flate strekk. Bare så sinnsykt tungt med slike flate intervaller... synes det er lettere å motivere for hardt kjør i bakken.
Mener at det er en god intervall bakke fra Rv 110, og opp til utkikstårnet på Sprinkelet. Tror det er ca 115 høydemeter. Her kan det kjøres grusvei, eller sti. Fint område å trene i.
Mener at det er en god intervall bakke fra Rv 110, og opp til utkikstårnet på Sprinkelet. Tror det er ca 115 høydemeter. Her kan det kjøres grusvei, eller sti. Fint område å trene i.
Den glemte jeg, her kan du kjøre drag fra riksveien og helt opp ca 8-9 min. tror jeg. Egentlig en veldig fin bakke for litt lengere drag.