Hei.
Gikk til innkjøp av en Felt compulsion 4 her tidligere i vår og gleden over sykkelen har vært veldig splittet..På den ene siden er jeg storfornøyd,elsker den!På den andre siden er det noen småting jeg irriterer meg over hver enste dag.
Deriblant kommer det en "skjære"/skrape lyd (mest sannsynlig) fra skivebremsene bak. Ettersom jeg irriterte meg over dette med en gang jeg kjøpte den,leverte jeg den inn hvor jeg kjøpte den-men de sa ingenting var feil,og alt var i skjønne orden-og de klarte ikke høre noen lyd.
Jeg syklet videre på den og allerede ved de første 100 meterene hørte jeg lyden igjen.
De sa det mest sannsynlig var bremseskivene som måtte slite seg til litt.Noe jeg har full forståelse for,men følte ikke det skulle være så brutalt.
Så en dag når jeg stod og ventet på fruen, så lekte jeg med bremsene, og merket det var ett ørlite slark i bakdekket.
Altså,når jeg holder inne bakbremsen, står bremseskiven helt stille,men man kan bevege hjulet ett lite hakk,1 mm eller 1,5 ca. (frem og tilbake-ikke sideveis.) Sant skal sies så er det null problem og "bevege" bakfelgen i sideretning,det hele føles bare mykt.
Tenkte dette var løsningen,men etter en uke hos reperatøren igjen,konkluderte de med at det skulle være sånn---ett løst dekk!!jaha!
Jeg har ikke brydd meg med å gå ned igjen,men nå klikker jeg litt snart.Får vondt i hjertet hver gang,og jeg vet jo at bakdekket IKKE sitter som det skal-så det blir jo et irritasjonsmoment..
Noen som har noe tips!?!?!

Sorry det ble et lang første innlegg,men føler det var nødvendig for og få ett bilde.
På forhånd takk.