Selger min "gamle" RM Element 70 2005-mod. ramme, str. 18" (M). Rammen leveres med Shimano XT framgir og Fox RP3 bakdemper. Inkludert er også nye lagre (der hvor dette ikke allerede er byttet), og 1 stk. ekstra girøre (disse koster fort 300 kroner pr. stykk løst).
100mm vandring bak (og forran).
Rammen selges fordi jeg ikke bruker den (jeg har for tiden 1 grov stisykkel, 1 racer og en fin-fin hardtail, og trenger ikke flere sykler!).
Glimrende geometri, godt hjuloppheng og en flott finish (denne rammen er "Handbuildt in Canada" med Easton Ultralite 7005 rørsett i fronttriangelet). Pen, smidd alu-vippearm (link) og høykvalitetsmaskinlager hele veien.
Splitter nytt fronttriangel pga reklamasjonssak, original 2005 bakramme (uten lakk, kan pusses og bli superblank og dritlekker!), helt nye lagre i svingpunktet bak krankhuset (originale RM INA eller SKF, har ikke rammen forran meg), helt nye bushings i svingpunktet på setestaget (originale RM Igus), samt jevnlig overhalte og i perfekt stand lagre i 3D linken (disse er ikke byttet, siden de er veldig enkle å komme til for service, noe som har blitt gjort 2-3 ganger pr. år når rammen med brukt). Nye lagre til linken følger med, så i praksis er alt nytt, som nytt, eller mulig å bytte til nytt når det trengs!
Alle boltene er festet med Loc-tite, så de ikke skal løsne (fremdeles enkelt å skru det fra hverandre ved behov!).
Freste skrivefester, BB, HT etc.
Rett og slett i teknisk perfekt stand.
Jeg er 183, og denne har passet perfekt. Passer personhøyde ca. 173-183 (ca).
Jeg sykler på en Spider XVP, men er litt lei av trangt baktriangel mtp. dekkbredde. Hvordan er dette med denne ramma? Og hvilken slaglengde på gaffel anbefales her?
Rammen takler 2,4 dekk bak (Har kjøprt noen turer med Big Betty på sti, og det funker fint med god klaring - selv om dekket var fryktelig stort og tungt og jeg ikke likte det så godt på en slik kvikk, rask sykkel).
Ellers kan jeg nevne at jeg har alt av utstyr (og kunnskap!) til å montere kranklager, styrelager mm, for den heldige kjøper, inkludert i prisen, slik at byggingen videre går som en lek!
Vanskelig å si, fordi delene er hentet fra tidligere sykler. Da må jeg regne bruktverdi og det har jeg ikke helt kontroll på. Helt nytt her er setepinne, klemme, holker og dekk. Omtrent 1300 kroner på det. Resten er resirkulering.
Glemte at hjula også er nye. Kjøpt på forumet for 2700. Så 5000,- + ramma = 8500,-. Så later vi som den koster det...
Takker. Jeg hadde første tur i går, og minus noen vaierproblemer pga. BBB-hylser er jeg helt frelst. Var litt twitchy på framhjulet, men det skyldes 80mm-stem. Forsøker med 100mm på neste tur.