Tenkte jeg skulle stille et spørsmål til alle dere engasjerte terrengsyklister der ute i vårt vakre land.
Jeg og en kompis skal være med i et programmet "Ut i Naturen" på NRK som denne gangen skal handle om inskrenkingen av allemannsretten. De ønsker å lage et program som tar opp kiting, surfing og selvfølgelig terrengsykling. Og det er jo nettopp forbudet mot terrengsykling i nasjonalparker (Rondane) de ønsker å belyse. Vi skal møtes på fjellet og de ønsker å filme at vi sykler i naturskjønne omgivelser og selvfølgelig også at vi belyser vårt syn på forbudet som er lagt ned mot terrengsykling på stinettet i nasjonalparken.
Sist gang vi var i DN fikk vi noen kommentarer her på siden, derfor tenkte jeg kanskje at vi skulle være litt på forskudd. Det er jo sånn at journalister på forhånd har en innfallsvinkel hvor de tar parti, men det er allikevel viktig for meg som presenterer terrengsyklister i dette programmet, at vi fremstår så ryddige som mulig.
Noen som har noen inspill her?
Noen gode tips om hva man bør og ikke bør gjøre i møte med journalister. Noen tips i det hele tatt?

MVH
Bjørn Erik Sørli
Gjerdrum