Søndag ser ut til å bli en fin dag med opptil tosifra antall plussgrader og nesten ikke regn.
Tenkte å starte i Ila parken og sykle opp Pisken, over Strandlinja opp mot Våttakammen og over mot Bringebærdessert (Lille Geita?) før en tur innom Byåsen butikksenter hvis noen vil være med derfra.
Fra BB er det kurs for Skistua og den vanskeligste hindringen jeg vet om i Bymarka som jeg har sett noen klare: Skippy rota. Trailstar, the cyclist former know as Skippy, har selvfølgelig tatt denne, men har også sett Odd Arne kommer seg over her.
Noen hundre meter etter Skippy rota ligger Gråkallskrenten og svingen over bekken nedenfor er også i kategorien knote-cruxing.
Ila parken kl 11? Bruker ca 45 min i fint cruxetempo opp til BB.
Re: Cruxe tur i Bymarka, Trondheim
[Re: Tomas]
#97255723/06/201012:17
Og med denne værmeldinga (som har vært enig med seg selv nesten hele uka) er god grunn til å planlegge sosial sti-knoting. En fin avslutning er heie på de som skal sykle Vestoppfarten 14 ganger.
[Re: Tomas]
#97440226/06/201010:41
Skulle gjerne vært med på denne turen, men må prioritere tid med familien og pleie en lei forkjølelse. Mulig jeg får lagt familiesykkeltur omtrent samtidig og samme sted som cruxestedet i Gråkallen?
Noen erfaringer: - Kjøre med lakrisdekk neste gang - Tilegne seg en eller annen form for teknikk :-p - Bruke sykkelbukse, padding var etterhvert savnet... - Kne og albuebeskyttere, så slipper jeg å se ut som jeg har ploget vei i tornekratt :-P
Takk for min første stitur, det blir nok mange fler :-)
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
[Re: Ulyd]
#97504828/06/201006:22
[spørsmålfraensomikkeersågodpåsti]Det punktet som på kartet ikke har noe navn (nordøst for Skistua), er det det som er avbildet på bilde 1 og 2? Og er den bakken der regnet som et crux, eller er det lenger opp og bort at det virkelig blir kinkig?[/spørsmålfraensomikkeersågodpåsti]
Jeg var dessverre ikke med, men såvidt jeg kan se er det den plassen som er avbildet, og jeg vil i hvertfall regne den bakken som ett crux (jeg har ikke klart å komme opp uten fotisett enda...). Lenger bort er det ikke kinkig, bare gøy
[spørsmålfraensomikkeersågodpåsti]Det punktet som på kartet ikke har noe navn (nordøst for Skistua), er det det som er avbildet på bilde 1 og 2? Og er den bakken der regnet som et crux, eller er det lenger opp og bort at det virkelig blir kinkig?[/spørsmålfraensomikkeersågodpåsti]
Riktig. På bilde 1 ser det ikke veldig bratt ut. Vil absolutt kalle det et crux, men er tagbart hvis du har litt krutt i beina og gode dekk. Trenger ikke være godpåsti.
en kan si at dette cruxet er todelt, med forsering av sving til venstre i stikrysset som vanskeligste punkt - både opp og ned. Opp gikk såvidt, men den svingen virket rimelig heftig nedover - hvertfall med lang stisykkel på første forsøk. Del to av cruxet er bakken opp mot toppen, og har vel en noe lavere vansklighetsgrad.
og Ulyd - imponert om dette var første turen din i terrenget! passende navn forøvrig...hvertfall til du får smurt og tightet til kranklager/gt-ledd...