Er det noen som har over middels greie på trådløs kommunikasjon (Wifi - 802.11n)?
På grunn av plassering av kabeluttak i leiligheten, må signalene fra trådløsrouteren (Mac TC) gå gjennom to glassviduer til iMacen min. Et eller annet sted på veien blir det trøbbel... Med dette oppsettet får jeg max 1,5 - 2 MB/sek ved filoverføring til harddisken - AirPort rapporterer om 12 - 20 mbps. Hardware funker, for jeg får 270 - 300 mbps hvis jeg flytter Macen inn i stua. Er virkelig vinduer _så_ forstyrrende? I følge
denne så skal ikke vinduer ha så stor påvirkning - men det er kanskje snakk om refleksjoner i tillegg? Avstanden er vel omtrent 5 - 6 meter, og det er ikke andre nettverk som kjører på samme kanal i nærheten - og det er ingen andre som kjører på 5GHz-området i det hele tatt. Har lite å si om jeg velger 2,4 eller 5 GHz frekvens på Macen - det er sirup, høyt pakketap og mye støy likevel. For ordens skyld: jeg har forsøkt å slå av alt av elektronisk utstyr (som trådløs telefon - mikro har jeg ikke)
Noen sannsynlige steder å begynne jakten?
- Fx