Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

wifitrøbbel

wifitrøbbel #971896 22/06/2010 12:52
frogstar Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Er det noen som har over middels greie på trådløs kommunikasjon (Wifi - 802.11n)?

På grunn av plassering av kabeluttak i leiligheten, må signalene fra trådløsrouteren (Mac TC) gå gjennom to glassviduer til iMacen min. Et eller annet sted på veien blir det trøbbel... Med dette oppsettet får jeg max 1,5 - 2 MB/sek ved filoverføring til harddisken - AirPort rapporterer om 12 - 20 mbps. Hardware funker, for jeg får 270 - 300 mbps hvis jeg flytter Macen inn i stua. Er virkelig vinduer _så_ forstyrrende? I følge denne så skal ikke vinduer ha så stor påvirkning - men det er kanskje snakk om refleksjoner i tillegg? Avstanden er vel omtrent 5 - 6 meter, og det er ikke andre nettverk som kjører på samme kanal i nærheten - og det er ingen andre som kjører på 5GHz-området i det hele tatt. Har lite å si om jeg velger 2,4 eller 5 GHz frekvens på Macen - det er sirup, høyt pakketap og mye støy likevel. For ordens skyld: jeg har forsøkt å slå av alt av elektronisk utstyr (som trådløs telefon - mikro har jeg ikke)

Noen sannsynlige steder å begynne jakten?

- Fx

move 'zig'
Re: wifitrøbbel [Re: frogstar] #971901 22/06/2010 13:06
MortenML Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg kan ikke hjelpe deg, men får å si det sånn: Jeg har hatt samme problem med en Airport Extreme. Byttet til fordel for en D-Link 655 og har siden hatt problemfritt trådløst nett i heimen.

/mitch

Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
Re: wifitrøbbel [Re: MortenML] #972317 23/06/2010 06:43
frogstar Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Løst problemet. Hadde glemt den tredje dimensjonen her - jeg har jo et loft over hele leiligheten... Monterte TC der oppe og fikk skjult nettverkskabelen godt nok til at fruen var fornøyd. Nå er det god dekning over hele fjøla etter det jeg kan se :-)

- fx

move 'zig'

Moderator  support