Jeg kan ikke helt se hvor i Østfold du skal finne en slik bakke. Jeg vet at "freeride"-miljøet i Fredrikstad har en "hemmelig" bakke et eller annet sted, der du muligens kan oppnå det du vil, men jeg har aldri brydd meg med å pønske ut hvor denne bakken er.
Kanskje Vetatoppen/ned fra Borge Varde kan være noe?
Re: Fredrikstad:Grus/asfaltklatring med sti tilbake?
[Re: ]
#96915317/06/201019:45
først er det en utfordring bare å finne ett punkt på mer enn 70 moh (ikke at man trenger det for å få 70 høydemeter, hvis det går litt opp og ned). Bjørnevågen/Tangen-Lunderamsa på Kråkerøy høydeforskjell på nesten 54m Kirken-Buskogen-Holtevarden på Kråkerøy blir nesten 65m, første biten på asfalt. Trondalen-Trondalsbassengene-Sprinkelet rett opp og/eller Korketrekkeren (vestover fra Sprinkelet) motsatt vei, disse blir to klatringer og to fete nedkjøringer tur-retur. Tomb/Jerndalen-brannfeltet-Rørfjell, høydediff. på ~90m.
ved Eidet-tunnellen er det en bakke de kaller for Helvetesbakken, tror jeg, ikke vært der.
muligheter i Fredrikstadmarka må jeg gruble litt mer på, men skiløypa fra Evenrød-Skihytta via hoppbakkene bør være ganske slitsomt. for litt mer opp og ned underveis finnes det nok flere alternativet, vestover fra Rolvsøyhallen/sykkelveien i enden av Linneaveien retning Borgåshatten eller opp til Skavedalsfjellet.
asfaltdrag jeg kommer på i farten: Råbekken-Høyfjell, Evenrød-Skihytta, Skytterhuset-Sprinkelet.
Sharing data is the first step toward community.
[Re: ]
#96916317/06/201019:52
Astfalt/grusbakker på 70 høydemeter har vi flere steder. F.eks hadde asfaltbakken opp til Sprinkelet vært helt super hvis jeg hadde funnet en fin sti nedover som ikke var for stor omvei.
Flere bakker i fredrikstad med 70m forskjell fra bunn til topp? Hvor er så disse? Gjerne med kartlink, hvis du gidder?
Quote:
Ang. """"""freeride"""""" -miljøet i Fredrikstad, så tror jeg det mer eller mindre har opphørt. De hadde et hobo-anlegg, men det var helt oppråtnet og ødelagt når jeg syklet forbi det i våres.
Jaså? Men hvor var det da?
[Re: bronx]
#96917517/06/201020:02
Den berømte barkebakken i marka går fint å sykle opp den fæle veien og rundt med sti til bunn, den er jo flott for bakketrening. Litt usikker på antall høydemeter men vil anslå ca 55. Ellers så har du bakken som kommer opp på forsiden av skihytta. Tar man den helt fra bunnen er dette 54 bratte høydemeter, det er såpass bratt at klatringen er sånn passe teknisk når syra står for fullt og bratt nok til at nedfarten er skoj:)
[Re: bronx]
#99245829/07/201017:35