Inderøysodd er det beste sodden. Spesielt viktig at gulerøttene er skjært med riflet kniv og at de er i staver! Ingefærøl og skjenning må det også være til. Evt Verdals øl.. Dette ble vel heller et svar på hva man spiser i Levanger..
Backlund har god mat, det samme har American House, begge i sentrum. I tillegg finnes det flere andre resturanter i sentrum som er både hyggelige og har brukbare priser. Sørholt har bare søndagsåpen servering, men utsalg på Sætersmyra (like utenfor sentrum), OG de har det beste soddet, uten tvil. Må sies at jeg ikke er innfødt og har smakt de fleste i området:) Husk å få tak i hjemmebakt flatbrød til. Av reinspikka sykkelbutikker er det bare Sykkelhuset i sentrum, ikke så stor butikk, men bra service.
Når jeg spiser ute i Levanger, velger jeg nesten alltid den Mexicanske restauranten som ligger i sentrum litt øst for Backlund/parken. God mat og billig!
Det skal sies at jeg har ungene med og da velger jeg steder der de serverer mat som unger liker. Men veteraner og unger er vel to sider av samme sak?
Når jeg spiser ute i Levanger, velger jeg nesten alltid den Mexicanske restauranten som ligger i sentrum litt øst for Backlund/parken. God mat og billig!
Det skal sies at jeg har ungene med og da velger jeg steder der de serverer mat som unger liker. Men veteraner og unger er vel to sider av samme sak?
Plaza Mexico. Jeg foretrekker også den. Synes ikke menyen er så variert, men det er store og gode porsjoner og det går rimelig kjapt før maten står på bordet
Re: Hvor spiser man i Levanger?
[Re: zabel]
#96924117/06/201020:55
Hva er V-NM? Du får god (hvis du er veldig kresen kan den vel kun kalles grei) tapas på Nr39 (en del av Backlund), de har også en skikkelig restaurant der, men den har jeg ikke prøvd. Om du er glad i øl, ta en tur til Oskars, og få i deg noen kortreiste varianter:) Det er veldig lite marked for salg av høykvalitets terrengsykkelkomponenter i butikk her, noe som den lokale sykkelforretningen bærer preg av.
[Re: Dr.E]
#96927817/06/201021:30
Jeg savner lunchmenyen på Moankroa jeg. Etter at den la ned ble lunchen plutselig ganske kjip på de dagene jeg jobber på Levanger Trailerlunch med flesk, speilegg, pølse, bønner og det meste som hører til var en vinner.
Jeg tror jeg spiste cateringopplegg fra Joys Thaimat en gang, det var nå et ganske så kurant måltid, men nå spiser jeg det meste av sterk thai-type mat med stor entusiasme da
Per B.
[Re: Dr.E]
#96939218/06/201006:46
Sodd er notert. Må prøves. Tipper det gir saft i beina til tempoen på Stiklestad imorra.
Vi bor på Backlund, skal også prøve maten det. Ellers så har vi Pøbben som nærmeste nabo, og Mama Rosa nedi gata. Tror vi er godt dekket opp. Det eneste vi kan klage på er været, selv om vi fikk kjørt gjennom fellestarttraseen idag i oppholdsvær. Spennende løype som fort kan bli svært spennende i regnvær.
Ellers så er barten på plass. En konsekvens av et tapt veddemål. Har dog fått mye skryt for den.
Backlund har det beste kjøkkenet på Levanger, end of story. Har brukt stedet i jobbsammenheng i mange år. Anbefales. Er du heldig så er eieren (Strugstad) på jobb. Han elsker å fortelle om hvor han kjøper råvarene sine, hvordan maten tilberedes og hvilken drikke går til hva. En ordentlig likanes kar.
Ski baby! Erik S. Hynne
[Re: gikke]
#96986218/06/201018:32
Da nærmer det seg avreise til V-NM i Levanger. Så hvor får man godt måltid til en rimelig penge? Forslag mottas med takk.
Og forresten, er det noen bra sykkelbutikker der i området?
Sykkelhuset kan ræser. Gud forby om noen skulle rote seg til å prate skivebrems og dempergaffel. Der er de helt nedsnødd. Da jeg var ung og dum fikk jeg også skifta boss på mitt mavichjul der. Pakka fullt av tykt fett og greier. Det gikk som det måtte gå gitt.
Ski baby! Erik S. Hynne
[Re: gikke]
#96996218/06/201020:29
...holder jeg meg langt unna. Sist jeg var der satt jeg over en time og ventet på maten (alle de andre i selskapet fikk sin mat og rakk og spise ferdig), da jeg gikk i kassen og etterlyste maten sa de at jeg hverken hadde kjøpt eller betalt noe (hvilket jeg glatt ville kunne motbevise i etterkant i og med at jeg hadde betalt med kort), da maten endelig kom fikk jeg noe helt annet enn det jeg hadde bestilt, og på toppen av det hele smakte det ikke spesielt godt heller.
Holdt meg unna jeg også. Vi var på en lite trivelig pizzeria tvers overfor Backlund igår. Idag ble det tacobuffet på Mexicorestaurant nær Kiwi. Var helt greit, selv om det var mest trøstespising etter punktering etter kun 2 runder i fellesstarten idag.