Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Går det treeeegt i Skandiabanken?

Går det treeeegt i Skandiabanken? #966696 14/06/2010 17:18
oivindg Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Er det flere enn meg som har hatt problemer med at nettbanken til Skandiabanken har gått tregt i den siste tiden?

Øivind

21:53
Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: Går det treeeegt i Skandiabanken? [Re: oivindg] #966730 14/06/2010 18:06
Slimjim Offline
Entusiast
Entusiast
Itteno problem her.Rask som vanlig.

Jim

What good is a phone call ... if you're unable to speak
Re: Går det treeeegt i Skandiabanken? [Re: Slimjim] #966835 14/06/2010 20:01
G
GjermundFjeld Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
G
raskt hos meg også.
underlig nok har penga forsvunnet raskt også.

må etterforskes nærmere. haha

Re: Går det treeeegt i Skandiabanken? [Re: GjermundFjeld] #968371 16/06/2010 21:37
J
Joar71 Offline
Veteran
Veteran
J
Prøver å logge på og får bare feilmelding. Dette har skjedd litt for ofte i det siste. Tror det blir farvel Skandiabanken, dessverre...

Re: Går det treeeegt i Skandiabanken? [Re: Joar71] #969096 17/06/2010 18:46
oivindg Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Joar71
Prøver å logge på og får bare feilmelding. Dette har skjedd litt for ofte i det siste. Tror det blir farvel Skandiabanken, dessverre...
Jeg har også slitt innimellom de siste ukene. Kan gå tregt eller stoppe helt opp, for så å virke glimrende ti-femten minutter senere.

...men det er likevel et stykke igjen før jeg vurderer å bytte bank.

Øivind

Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: Går det treeeegt i Skandiabanken? [Re: Joar71] #969100 17/06/2010 18:49
A
atlekristensen Offline
Ivrig
Ivrig
A
ditto. skal også roppe skandiabanken.
Fåkke logga inn pga dustekravet om ET stor bokstav som føkker opp den autokompliserte passordet som ikke sitter i hjernen min men sitter i fingertuppene, og jeg har ikke plass til flere passord da jeg allerede har 3 stk kompliserte passord fra før og gidder ikke å ha det på lapp siden jeg er flink til å rote vekk.

Sist gang jeg ba om ny passord virka den ikke engang -
mulig jeg var for treig, men hva faen?!

De bruker også java for "hjelp" og det virker ikke her.

Noen som vet om bra nettbank? santa

Re: Går det treeeegt i Skandiabanken? [Re: atlekristensen] #969152 17/06/2010 19:45
Slimjim Offline
Entusiast
Entusiast
Kan det være nettlesern deres som krangler? Jeg bruker Opera. Har brukt SB i godt over et halvt år og ikke hatt noe krøll hverken med nett eller support.

Grunnen til at jeg byttet bank(fra sp1) var at jeg fikk en høyere rente og at høyrentekontoen hadde fritt bruk ikke begrenset uttak. Sk er også mye billigere i bruk med tanke på Efaktura, avtalegiro, handel i butikk og uttak i minibank. Dette er i forhold til SP1

Jim

What good is a phone call ... if you're unable to speak
Re: Går det treeeegt i Skandiabanken? [Re: Slimjim] #969232 17/06/2010 20:48
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
har brukt skandiabanken i mange år... Pass på å bruke en god nettleser. Firefox funker ypperlig her i gården til dømes...

Ut på tur!

Re: Går det treeeegt i Skandiabanken? [Re: Supermann] #969280 17/06/2010 21:30
PeterNincompoop Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Interessant at så mange her faktisk vurderer å bytte bank på grunn av manglene datakompetanse. Skandiabanken har folk som ordner problemer rimelig fort, så dette er bare brukerfeil folkens. Av-innstaler og innstaler nyeste versjonen av nettleseren du bruker og oppdater Java. Hvis det fortsatt er treigt prøv en annen nettleser.

Re: Går det treeeegt i Skandiabanken? [Re: PeterNincompoop] #969748 18/06/2010 14:55
oivindg Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: PeterNincompoop
Interessant at så mange her faktisk vurderer å bytte bank på grunn av manglene datakompetanse. Skandiabanken har folk som ordner problemer rimelig fort, så dette er bare brukerfeil folkens. Av-innstaler og innstaler nyeste versjonen av nettleseren du bruker og oppdater Java. Hvis det fortsatt er treigt prøv en annen nettleser.
Tror du det er problem med nettleseren hvis det går tregt en periode og så går det helt greit ti minutter senere?

Bruker for det meste Chrome, forresten.

Øivind

Re: Går det treeeegt i Skandiabanken? [Re: PeterNincompoop] #970651 20/06/2010 11:49
A
atlekristensen Offline
Ivrig
Ivrig
A
Sitat: PeterNincompoop

Hehe. den var ny! Jeg likte å få merkelappen [b]"manglende datakompetanse!"[b] Tusen takk skal du ha! ICON_LAUGH
Årsaken at Java ikke virker er at Java er ikke støttet godt nok i mitt operativsystem. På en måte er det min feil, men jeg takler ikke Windows. Jeg får svettetokter, svimmelhet, stort fysisk ubehag, ryggsmerter og ED etter fem minutter. santa

men du har rett - det er brukerfeil - spesielt
i mitt tilfelle. Men hvem faen klarer å huske store bokstaver i passord?! Er ikke bkt525a bra nok? (endret et bokstav her) ICON_SMILE

Saying that Java is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders.
— Unknown

(sorry, jeg måtte bare ta det frem, for jeg hater virkelig Java!)

Det har egentlig gått nedover med Skandiabanken i det siste som følge av de foregående oppgradingerene. Jeg har klaga en del til dem før men jeg ser at det blir etterhvert hjelpeløst feitere og feitere, og når de plustelig innfører behov for Java stikker jeg av, for det er fullt mulig å klare seg uten Java.
De kunne like gjerne brukt flv (= flash) istedenfor som "hjelp" ICON_SMILE

Fant denne her; http://www.dinside.no/797710/de-beste-nettbankene-kaaret men er fremdeles skeptisk til dnb-nor pga "økonomisk svindel og rådgivning" -> http://www.dn.no/privatokonomi/article1918392.ece

Slimjim -> Takk for omtale! Flere?

Re: Går det treeeegt i Skandiabanken? [Re: atlekristensen] #970878 20/06/2010 21:01
Dan Offline
More than words
More than words
Jeg må si at hvis man vurderer å skifte fra Skandiabanken til noe annet bare grunnet grensesnitt og passord så har man enten veldig lite penger eller veldig mye. ICON_SMILE

Re: Går det treeeegt i Skandiabanken? [Re: PeterNincompoop] #970897 20/06/2010 21:20
J
Joar71 Offline
Veteran
Veteran
J
Siden min datakompetanse blir trukket i tvil, får jeg kanskje svare.

Grunnet en bra lokal kunderådgiver (jepp, noen ganger er det kjekt å kunne stikke innom banken og få råd), og en situasjon med hus, bil, unger og kjerring (mer kompliserte forhold enn i studietiden, gitt), har jeg mine lån i en annen bank enn skandiabanken. Jeg har imidlertid tviholdt på Skandia med lønnskonto der, siden jeg faktisk har likt (vært vant til?) brukergrensesnittet i nettbanken, samt at de var den første banken som kuttet gebyrene og på den måten var kundevennlig.

Siste året synes jeg imidlertid at nettbanken har vært mye ustabil. Klart dette er min feil. Jeg burde jo bytte nettleser evt. reinstallere IE, eventuelt oppgradere java, eventuelt ghoste opp hele maskinen. Dette er jo naturlige ting som alle nettbankbrukere (som f. eks. min bestemor) gjør daglig.

Nå er jeg ikke ukjent med slike "triks", da det utgjør en viss andel av min arbeidsdag å drive brukerstøtte i bruken av nettsteder som plutselig foretrekker en annen nettleser enn brukeren vanligvis benytter. (Skolesituasjon: "Åja, du får ikke gått videre på den testen i It's learning - prøv Firefox i stedet")

Når min opplevelse av nettbanken er at jeg ikke får betalt regningene mine når jeg vil, så hjelper det liksom ikke at det sitter folk i Bergen eller et eller annet sted som kan løse mine problemer (som sikkert er selvpåførte). Når Skandiabanken til og med har laget en side som forteller meg at noe er feil og at jeg kan bruke "tilbakeknappen" for å prøve på nytt, så tyder vel det på at dette er noe som skjer ofte?

De beklager også selv ustabilitet ganske så ofte (og særlig søndag kveld når jeg har tid til å ordne med regninger og slikt).

Er ikke noen big deal. Liker bare at ting funker uten for mye bry, og det synes jeg ikke er tilfellet her. Blir liksom tungen på vektskålen for et bankskifte jeg nok skulle ha gjort for lenge siden.

Redigert av Joar71; 20/06/2010 21:30.

Moderator  support