Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Maks punkter i sporlogg - Garmin 60CSx

Maks punkter i sporlogg - Garmin 60CSx #966042 13/06/2010 20:55
Stidanser Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Nå har jeg lært meg så mye at jeg klarer å laste inn både kart og spor til min Garmin 60CSx, men det er én ting jeg ikke finner ut av... Jeg har lastet over en sporlogg hvor jeg får meldingen "track truncated" på skjermen på GPS'en idet den er ferdig med overføringen. Etter litt hjelp fra Google har jeg funnet følgende beskrivelse i et forum:

Each track can have 500 trackpoints at max for the GPS60CX / CSX. If a track has more, it gets truncated at the 500th trackpoint, so that the 501st and following trackpoints are neither stored on the unit nor shown on screen.

Og da lurer jeg på: hva gjør man for å bruke sporlogger fra lengre turer? Er det mulig å angi at færre punkter skal registreres underveis? Og - finnes det noen måte å få brukt eksisterende sporlogger som inneholder flere punkter?

Caroline

Re: Maks punkter i sporlogg - Garmin 60CSx [Re: Stidanser] #966065 13/06/2010 21:15
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det enkleste er å dele opp sporloggen i flere logger. Du kan se flere spor samtidig på gpsen, men hvert spor kan maks være 500. Idotisk, men sant.

Det betyr at du må klippe og lime i MapSource, men går ganske kvikt å gjøre. Du kan fjerne annenhvert punkt også f.eks, men det gjør sporet mindre nøyaktig.

Re: Maks punkter i sporlogg - Garmin 60CSx [Re: runermm] #966082 13/06/2010 21:30
Stidanser Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Åh, tusen takk! Neste gang spørs det om jeg må spørre vidunderforumet litt tidligere... Altså i stedet for å bruke en hel søndag på å finne ut det du nå har forklart. Et kjapt forsøk i MapSource, og så er sporet allerede delt i to!

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå