Hei! Jeg er totalt nybegynner når det gjelder racer sykler. Men har vært så heldig at svigers har fått tak i denne til meg. Jeg ser jo selv at sykkelen har gått ut på dato og at ting bør gjøres. Det jeg lurer på er hvorvidt det blir like dyrt å oppgradere den som å kjøpe en helt ok begynner-racer sykkel? Noen som har peil? Hva kan dette koste? Evt. noen i Oslo/Akershus som ønsker å ta på seg jobben...hehe
Fredrik
Re: Hjelp, gammel racer trenger oppgradering.
[Re: Mr. Pha5e]
#96586013/06/201017:33
Tja, hvis penger ikke er et problem så er det jo bare å peise på med oppussing.
Hvis du skal lage en "moderne" racer med ti-delt girsystem kommer det til å koste deg noen kroner.
Du må ha: Nytt bakhjul, kassett, fram og bakgir, krank og bremse/girskiftere på styret. Pluss på med kabler, kjede, klikkpedaler og styretape. Mulig jeg har glemt noe også.
Hvor mye det koster kommer an på hvor flink du er til å finne supertilbud.
For å gjøre det enkelt kjøper du bare ny styretape og evt pedaler/sko. Evt noen bremseklosser og en skvett olje hvis sykkelen ellers er i brukbar stand. Spar penger og kjøp ny sykkel om en stund. Da har du litt erfaring og vet litt mer om hva du egentlig har lyst på. Kanskje blir du bitt av basillen og da er du glad for at du satte av noen penger til ny sykkel ;-)
Tja, kurant og kurant. Dette er en temmelig "low-end" DBS fra det glade 80-tall, ser det ut som. Mulig den har et temmelig råttent krankparti, tung utveksling og litt rar kjørefølelse.
Men den ser ikke så verst ut på bildene. Enten gjør du som de rutinerte herrer over sier - bytt styretape, dekk og pedaler, samt vurder nytt sete og prøv om det er noe for deg - eller du kjøper deg en ny(begynner)racer. Ikke tenk for mye på å oppgradere denne, det vil ikke lønne seg.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!