Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Cannondale Taurine Team (heter Flash i år), Large

Cannondale Taurine Team (heter Flash i år), Large #964369 11/06/2010 05:51
E
eskeid Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
E
Denne heter i år Flash. Størrelse Large.

Dette er sykkelen for deg som vil ha det beste til ritt som Grenserittet, Raumerrittet og ikke minst birkebeineren.

Sykkelen er pent og relativt lite brukt. Har ingen dype riper eller skader i ramme eller drivverk. Jeg har flere sykler og sykler mest landevei.

Lefty demperen til Cannondale er den letteste demperen med 100 mm. eller mer (den har 110 mm.) vandring på markedet, samtidig er den en av de mest torsjonsstive. Den veier ca. 1,1 kg, som er ca. 300 gram mindre enn de fleste andre toppmodellene. Den er også så torsjonsstiv at du vil merke stor forskjell i teknisk terreng. Også låsingen er bedre enn konkurrenten.. I motsetning til andre dempere som har en tendens til å gi litt etter når den er låst, er denne helt stiv når du låser. Når patentet går ut vil nok mange kopiere Cannondale her…

Kranken er Cannondale sin egen, som SRAM har bestemt seg for å kopiere med sin toppmodell (XX) i år. To klinger foran har blitt veldig populært for rittsykler. Du får mindre moment, så sykkelen blir stivere i tråkket. Samtidig sparer det litt vekt. Det er også en oversized BB30 med keramiske lager.

Rammen kunne jeg skrevet mye om. Den har litt flatere ”chain stays” rør som betyr at den tar bort noe vibrasjoner, uten å bli sideveis myk. Jeg har syklet Sott Scale før og den alt for stiv for min smak, de fleste vil tape mye på dårligere kontroll i terrenget på en annen hard tail enn Taurine. Om Flash, som er årets versjon, skriver Terrengsykkel rammen og gaffelen opp i skyene.

Sykkelen består kun av toppdeler. Mavic Crossmax SLR, veldig stivt hjul med lavt treghetsmoment og relativt lav vekt. Juicy Ultimate bremser. SRAM X0, med X0 twister hendler. Jeg har byttet kasetten bak til KCNC titan kasett som sparer nesten 100 gram. Kjede er fra samme produsent. På bildene ser det nesten rustent ut, men det er fordi det er ”gull” farget.

Det eneste som kan oppgraderes er setepinnen. Der fortsatt den originale står på. Her er det mulig å spare opp mot 100 gram. Jeg finner ikke igjen originalsetet, så jeg satt på et Sele Italia SLR som er favoritten til de fleste proffene.

Jeg veide sykkelen til 8,7 kg på sykkeldelisk etter sykkeltur. Så dette er en lettvekter!

Deler:
Juicy Ultimate bremser
Mavic Crossmax SLR hjul
XO/XTR gir
KCNC kassett og kjede -gull (oppgradert)
Cannondale toppmodell krank
Cannondale Lefty

Vedlegg _MG_8670.jpg_MG_8675.jpg_MG_8678.jpg_MG_8680.jpg_MG_8673.jpg
Redigert av eskeid; 11/06/2010 05:52.
Re: Cannondale Taurine Team (heter Flash i år), Large [Re: eskeid] #964383 11/06/2010 06:23
Andrehua Offline
Besatt
Besatt
Og du antyder ingen pris? ICON_SMILE

Re: Cannondale Taurine Team (heter Flash i år), Large [Re: eskeid] #964391 11/06/2010 06:32
ThB Offline
Besatt
Besatt
Sitat: eskeid
Denne heter i år Flash.

Det der blir feil. En Taurine er og blir en Taurine. Flash er en fra bunnen nyutviklet ramme som har lite med sykkelen du selger å gjøre. Men din sykkel er uansett flott - lykke til med salget!

Thomas
Re: Cannondale Taurine Team (heter Flash i år), Large [Re: ThB] #964785 11/06/2010 14:56
E
eskeid Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
E
Pris glemte jeg, ber om 24.000 kr ICON_SMILE

Re: Cannondale Taurine Team (heter Flash i år), Large [Re: eskeid] #969092 17/06/2010 18:39
E
eskeid Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
E
Den er solgt for 24.000.

Moderator  support