Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Rumblefish i butikk i Norge?

Rumblefish i butikk i Norge? #963924 10/06/2010 12:20
M
MariusB Offline OP
former marcopolo
OP Offline
former marcopolo
M
Jeg har fått med meg at GF rumblefish har vært vanskelig å få tak i Statene. På Trek.no sider har de oppført at de tar inn denne sykkelen i Norge. Jeg har vært i kontakt med dem, og får til svar at de er utsolgt.
Men jeg har til gode å se den hos GF/Trekforhandlere i Oslo. Jeg lurer på om det ble levert noen her oppe i vår lille avkrok i utgangspunktet? Har noen testet den (har lest alt av tester på nett allerede..) eller sett forhandlere som har den stående? Levering av ny batch i Statene er i august ifølge div. nettfora. Litt lenge å vente..

Re: Rumblefish i butikk i Norge? [Re: MariusB] #964939 11/06/2010 18:57
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Er også nysgjerrig på Rumblefish. Skulle likt å prøvekjørt en. Men gitt at den ikke er å oppdrive, hva finnes av alternativer? Altså litt langbeint og kompakt 29"fs i et triveligere prisleie en Niner, Turner og Ellsworth. Gjerne hyllevare.

Re: Rumblefish i butikk i Norge? [Re: skubisan] #964998 11/06/2010 20:51
M
MariusB Offline OP
former marcopolo
OP Offline
former marcopolo
M
Manglende svar i tråden tolker jeg som at Rumblefish ikke finnes i Norge. Synd, for det ser ut som denne sykkelen har veldig mange av de egenskapene jeg er ute etter. En slags 29er versjon av Roscoe som har fått mye skryt. I tillegg er jo GF kjent for å lage balanserte og veltråkkende 29ere med HiFI og Superfly 100. Med årets oppdateringer med ABP, DRCV bakdemperen til fox og stivere baktriangel må jo dette bli en bra pakke til en litt mer hyggelig pris en alternativene.
Rocky Mountain Altitude 29er er en kandidat. Men her er nok en gang tilgjengeligheten et problem. Det er ikke mange velge mellom i dette segmentet om man skal gå for hyllevare/triveligere pris. Man får smøre seg med tålmodighet og håpe neste batch er stor nok til at det kan sendes noen Norge. Litt kjedelig når man endelig har bestemt seg etter å ha grublet i lange tider..

Re: Rumblefish i butikk i Norge? [Re: MariusB] #965130 12/06/2010 09:24
Filip Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Jeg vet at det er solgt noen Rumblefish'er i Bergen, men tror det var begrenset antall de fikk inn.

Re: Rumblefish i butikk i Norge? [Re: MariusB] #965675 13/06/2010 10:06
simenf Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Har ikke sett Rumblefish heller i de butikkene jeg har vært innom på Østlandet. Om det finnes noen i butikkene kan sikkert importøren Foss Sykkel svare på? De har i alle fall RF II i sortimentet...Er usikker på om eposten deres virker, så ring heller.

Rocky Mountain skal ha fått ny importør fra 2010 (Best Sport AS) uten at jeg har hørt noe mer fra dem eller at de har fått opp noen nettside. Ikke lovende....men de har lovet at Altitude 29er skal komme på demo i sommer.

SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen

Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
Re: Rumblefish i butikk i Norge? [Re: simenf] #966025 13/06/2010 20:38
Bare meg Offline
Ringrev
Ringrev
Vi hadde to stykk Rumblefish i butikken, men begge to forsvant like fort som de kom.

Det var snakk om at Foss skulle ta inn fler av disse, men at interessen ikke var stor nok og at de ikke tok de inn likevel, uten at jeg er helt sikker på om dette stemmer.

Re: Rumblefish i butikk i Norge? [Re: Bare meg] #966175 14/06/2010 06:45
L
Lillosti29 Offline
Ivrig
Ivrig
L
Rumblefish er tatt inn i Bergen(sykkebutikken??), Sykkeboden Drøbak/Kolbotn og enten Tri-Sport Drammen eller Aktiv Fritid Asker/Sandvika. Tre butikker i det ganske land har altså bestilt sykkelen inn. Noen L og M litt her og der. Sykkelen gikk ikke i produksjon før for et par uker siden, så det forklarer sikkert at den har vært vanskelig å inspisere. For oss her på berget så virker det også ut til at importør FOSS kansje har hatt lite fokus og innsalg på modellen. De er fortsatt i Superfly-land når det gjelder komboen FS og 29. Trist nok ettersom det er HIFI og Rumblefish som er go'syklene i sortimentet.

Hvis du vil se sykkelen så dra f.eks på Raske Sykler(selger ikke de Fisher?) og be om å få teste demosykkel. Det fikser de med FOSS.

Alt ovenfor, men unntak av min personlige synsing om manglende fokus fra FOSS, er informasjon jeg fikk fra en enkel telefon til de tidligere i år. Pling-pling! ICON_WINK

Lykke til. Håper det blir annonsering og invitasjon til stitur slik at vi kan se den inn action dersom valget faller på en Rumblefish...

Redigert av Zoidberg; 14/06/2010 06:50.

Del stien, skru av Strava

Moderator  support