Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trening til DH for nybegynnere?? Tips?

Trening til DH for nybegynnere?? Tips? #963379 09/06/2010 20:10
BigBetty Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Hej! Jeg skal snart får en riktig fin downhill bike sun
Er det er noen som har lite tips til trening?? Jeg vil kunne kjøre hele helgen uten å bli så utrolig sliten!
Balanse? Styrke???
Takk!

Re: Trening til DH for nybegynnere?? Tips? [Re: BigBetty] #964385 11/06/2010 06:26
bard_mat Offline
Medlem
Medlem
Kommer litt an på hva du vil ha trening i; Det viktigste først er å tilbringe så mye tid på sykkelen som mulig, i så variert terreng som mulig --> lær sykkelen å kjenne før du prøver å flytte noen grenser.

Deretter ville jeg sett meg om etter noen litt lange nedkjøringer hvor du både kan få fartsfølelsen og tekniske partier for finkontrollen. Kan varmt anbefale en del av de mindre stiene langs med korketrekkeren. Utover dette er det igrunnen bare å dra til nærmeste slalombakke og kjøre ned så mage ganger og så fort du klarer i løpet av den tiden du har. For min del, da jeg syslet med denslags, var den største hindringen 'motet' (eller dumdristigheten alt etter som) til å kjøre fort nok.

Og ja, tren på å hoppe... Jeg gjorde aldri det særlig mye, og da jeg tok i på en liten trenings-tabletop vi lagde våknet jeg i ambulansen...

Tippe (verb): å tippe, tipper, tippet, har tapt....
Re: Trening til DH for nybegynnere?? Tips? [Re: bard_mat] #964549 11/06/2010 10:02
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Tren basis styrke ved siden av å sykle mest mulig på all slags sykler!

Ut på tur!

Re: Trening til DH for nybegynnere?? Tips? [Re: Supermann] #964875 11/06/2010 17:13
BigBetty Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Takk for tipsene! Ja, det blir en del turer på meg snart, så bare det hjelper sikkert!

Det er mest armene mine som blir så fort slitne... frown Og deretter alt annet.

Er ikke så glad i å hoppe egentlig. Er kanskje like greit det ICON_WINK hoho

Re: Trening til DH for nybegynnere?? Tips? [Re: BigBetty] #971552 21/06/2010 22:36
Bjørn B Offline
Ivrig
Ivrig
Viktigste for å bl kvitt armpump, er å slippe opp grepet rundt holkene litt! Det er noe du lærer deg når du blir bedre og slapper mer av på sykkelen. For å slappe av er det veldig viktig å se langt frem i løypa, slik at du vet tidlig hva som kommer.

Styrketips for hendene:
-ta to like store vektskiver i hver hånd(4 til sammen) og hold de oppe ved å presse de sammen. Vekten bør være slik at du klarer minst 10 sek før du må slippe de.
-surr et tau rund en stang og fest en vekt i enden. Heis vekten opp og ned ved å vri stangen.
-heng et sammenrullet håndkle over en bom eller lignende. Ta tak i hver ende av håndkledet med hendene og ta hangups, eller bare heng der så lenge du klarer.
-gyroball og andre triks klatrere bruker er også effektive.

Bjørn

Insta: @bjornballangrud

Sportssjef NTG Lillehammer terrengsykkel
Løypelegger Ultrabirken

Moderator  support