Demperen har samme bushings uansett hvilken ramme. Du lurer kanskje på reduserer? Har selv gått over til rullelager på min,kjøpt fra www.enduroforkseals.com. Du må ha øvre/fremre som passer rammen og nedre/bakre som passer svingarmen.
Foring/reducer-løsnigen Fox leverer nå er faktisk mye bedre enn BETDs løsning, den holdt bare marginalt lengre enn den gamle Fox-løsningen. De nye har hard-eloksert aksling, og avstandsringer med integrert quad-ring for å holde møkk ute av glideflatene. Har ennå til gode å måtte bytte ut noen slike de to årene disse har vært levert.
En kamerat byttet til nålelager fra Enduroforkseals på en Blur LT her om dagen. Vi syklet en tur dagen etter. Ingen endringer ble gjort med luftrykk på demperen. Det som skjedde var at demperen bunnet en del lettere slik at vi måtte øke luftrykket. Så her ble det helt klart mindre friksjon. Resultatet ble enda mer følsom demping samt at man kan kjøre hardere før man bunner demperen.
Angrer nå på at jeg bestilte fra BETD nylig! Godt det er lov å handle nytt ganske raskt. :-) Mener å huske at slike nålelagre holdt bare kort tid for noen år siden. Bra hvis de har fått ordentlige tetninger siden da.
Takk for svar og tips! Ser ut som nålelagerene til enduro fikser biffen.
Bare et problem dog, ser ut til at den minste de har på 22 mm blir for stor.
I følge de som kan det er målene 22 mm fra utsiden til utsiden på rammen, og 15.8 mm på svingarmen. Denne venter jeg fortsatt på, da den har hatt noen dagers avspasering i tollen.
Noen som vet hvordan jeg evt får festet demperen til rammene? Takk for tolmodigheten
Da må du nok til med vanlige foringer og reduserere (noe godt norsk ord for reducer?). Fikk selv ikke brukt nålelagre på det ene festet på min Yeti 575, da det knapt er plass...
Noen av gutta på mtbr har fått vesentlig lenger levetid ut av sine nålelager enn foringer. Kan selvfølgelig være tilfeldigheter, men siden jeg ikke er helt imponert over levetiden på de vanlige foringene til Lux-en min skal jeg uansett ha ett slikt lager til den (bare Enduro får ordna 30mm). Har per nå montert ett sett på Anthem X-en min og ett på brodern sin Ghost RT.