Nå har jeg vært rundt i mange diverse sykkelbutikker, og scannet det meste av nettsider, men har ikke blitt klokere i valg av ny fulldempet sti-sykkel.
Har et pristak på ca 15.000
Felles for de fleste butikker jeg har vært innom er at de alltid anbefaler en sykkel til rundt 24.000 når jeg sier jeg skal ha en sykkel til maks 15. !?? Det begynner å irritere meg litt...
Jeg sitter igjen med to sykler jeg ikke har funnet mye negativt om, men problemet er at de er like, men veldig forskjellige....
Canyon Nerve AM 6.0 til 15.500
eller en
TREK Fuel EX 6 til ca 14.000
Jeg liker begge disse av utseende, begge gjør nok jobben jeg skal ha de til å gjøre, men TREK gir følelsen av bunnsolid ramme, kjent merke, mange ser på TREK som en av de bedre. (Noen gjør det ikke)
Canyon er for meg totalt ukjent merke, man må bestille fra utlandet, uten 5 års garanti/reklamasjon, men man får bedre vandring, (Nedover er jo gøy) Det er ut ifra det jeg har forstått en del bedre utstyr på Canyon i forhold til TREK.
Alt i alt virker Canyon for meg som en litt mer "brutal" sykkel?
Noen erfarne sti-syklister som kan komme med noen gode råd i forbindelse med disse to syklene? Funksjonsmessig, kvalitetsmessig, fordeler ulemper med demperoppsettene osv.
Det hører med at TREK-forhandleren er "rett borti gata" og det er derfor TREK er et mere aktuelt merke enn andre. (Kjøpe lokalt, eller bestille fra utlandet?

Kenneth