Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Noen som har Jumpy/Expert i Trondheim?

Noen som har Jumpy/Expert i Trondheim? #961542 07/06/2010 16:54
KamAxel Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Jeg ser meg om etter bil, og tror en Citroën Jumpy eller Peugeot Expert kan være noe for meg.

Jeg skulle gjerne ha prøvesittet/-kjørt en Jumpy eller Expert før jeg reiser land og strand rundt for å kjøpe en, og tenkte kanskje noen på forumet har en det er mulig å låne en times tid?

Om ikke, er det noen som har hatt en, og kan si noe om kjøreegenskaper og lastekapasitet?

-Amund-

Ja til mykere trær, og måtte sykkeltyver brenne! [Linket bilde fra freesmileys.org]
Re: Noen som har Jumpy/Expert i Trondheim? [Re: KamAxel] #961814 07/06/2010 21:44
DRINKING Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Hei.
Jeg har lite erfaring med expert, men jeg har eid/disponert flere peugeot gjennom årene. (106,605,306,306cab,307,307sw,307cc,406stasj,406coupe,5 partnere,4 boxere,807 og 806) Sistnevnte deler samme bunn som expert (tror jeg). Vi hadde en 807 fra ny til og med 3 år. Helt grei bil, litt "kassebil" preg men ellers god. Vår bil var grei sevice messig. Få problemer.
Mitt tips må bli å være nøye, ta en naf test, hør med prøvenbil før kjøp. De aller fleste biler av denne typen har gått som snekker/rørlegger bil, og dertil bruk og slitasje. Du bør ha nogen lunde god service historie. Peugeot diesler har regreim skifte på 5år/100000km. Sjekk at dette er gjort hos ett seriøst verksted. Ellers så ville jeg ha gått for en med tre seter foran. Muligens mindre komfortabelt for pasasjer men gud hvor praktisk. Det står flere expert/jumpy biler i trøndelag. Så prøvekjøring burde gå greit. Lykke til!

Moderator  support