Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ny Carbonramme

Ny Carbonramme #960888 06/06/2010 20:23
M
mackern Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
Hei,
Jeg sykler på en Carbonramme, Giant XTC som jeg antar er 6-7 år gammel. Jeg har hatt den i tre år, har byttet noen deler som gir/bremser foran og bak etc. Lurer på om det begynner å blir på tide å bytte ut deler som krank (Race Face Atlas X?) Demper (Fox F100 TerraLogic). Alt virker forsåvidt som det skal, trur jeg, har ikke så mye å sammenlikne med. Ser ut som om det er litt oljelekkasje på demperen.
Det jeg lurer på er: Blir en CarbonRamme slitt etter noen år slik at jeg bør kjøpe ny ramme, og flytte over noen av delene, og sikkert kjøpe noe nytt?
Eller kan jeg fortsatt bygge på den rammen jeg har og heller putte pengene i nytt utstyr til denne rammen?
Går det an å gi et godt svar utifra disse opplysningene?

Re: Ny Carbonramme [Re: mackern] #961754 07/06/2010 20:41
S
StianL Offline
Entusiast
Entusiast
S
Kommer vel an på hvor mye du har brukt den og hvor godt den er vedlikeholdt det tror jeg.
Hvis du finner ut at du skal bytte ramme, har jeg en giant XTC 09 mod. til salgs i str. MEDIUM ICON_WINK

Re: Ny Carbonramme [Re: StianL] #962001 08/06/2010 08:23
M
mackern Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
Jeg har ikke brukt den så mye, ca 100mil i året. Litt usikker på hvor mye de som har hatt den før meg har brukt den men.. Er ikke så flink på vedlikehold men.
Noen fortalte meg at Carbonrammer enten funker som ny eller er ødelagt. At det iallefall skulle være lett å se om den er utslitt. Om det stemmer så kan jeg sikkert kjøpe noe utstyr til denne. Det jeg ikke har klart å finne ut av er hvilken årsmodell ramma er, og om den er regnet for å være en bra ramme eller ei.
Ser forresten ut som denne, så da har jeg kanskje funnet årsmodellen.. Giant XTC

Redigert av mackern; 08/06/2010 08:35.
Re: Ny Carbonramme [Re: mackern] #962060 08/06/2010 09:53
wasrud Offline
Veteran
Veteran
XTC ramma er ikke noe dårlig ramme selv om den er noen år gammel. Hvis ramma passer deg bra og du er fornøyd med den, så hvorfor ikke beholde? Delene kan du jo uansett bruke på en ny ramme om et par år om du ønsker å bytte da...

Vær en snill syklist :-)
https://instagram.com/jwasrud/

Moderator  support