Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sittestilling: knyter seg i nakke og rygg

Sittestilling: knyter seg i nakke og rygg #960241 05/06/2010 18:47
JB. Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Jeg har fått lånt meg en racer som jeg har syklet litt på denne våren. Landevei er god avveksling fra all stisyklinga, og jeg trives godt på asfalten. Dessverre får jeg sterke smerter i rygg og nakke når jeg ligger i bukken. Særlig er nedkjøringer hvor jeg må bremse problematisk. Smertene kommer etter et snaut minutt. Jeg opplever det som om det knyter seg skikkelig i et punkt i nakken og et punkt litt over korsryggen. Begge knutene kommer litt ut på høyre side i forhold til ryggsøylen. Knutene løsner etter hvert når jeg får satt meg opp igjen.

Sykkelen jeg har lånt har 55 cm overrør og 100mm stem. Styret er "normalt" om man kan si noe sånt. Jeg er 177cm høy og har benlengde på 80cm. I utgangspunktet føler jeg at jeg sitter behagelig på sykkelen så lenge jeg hviler på oversiden av styret. Jeg er normalt fleksibel i rygg og ben.

Nå er jeg interessert i å høre hva dere har å si om justering av sittestilling for meg. Ta på synsehatten og kom med innspill!

I was just riding along...
Re: Sittestilling: knyter seg i nakke og rygg [Re: JB.] #960557 06/06/2010 11:54
X
xero Offline
Fersking
Fersking
X
Tja, når jeg sykler langt på asfalt, er det nakke, rygg og skuldre jeg faktisk er mest sliten i ... men at du får smerter så fort er nok uvanlig.
Jeg har en OK sittestilling, og jeg kan sykle ca et par timer før jeg virkelig kjenner det.

Tror du bør prøve å justere sykkelen litt, evt. låne en annen størrelse.

Re: Sittestilling: knyter seg i nakke og rygg [Re: xero] #961252 07/06/2010 10:45
H
Hardtail Offline
Fersking
Fersking
H

Moderator  support, Valentino