Siden jeg er fastboende for tida kan jeg jo oppdatere litt...
Første løype skal stå ferdig 1, august. Dette blir ei nybegynnerløype, stort sett bestående av singeltrack godt gjemt i en episk bjørkeskog. Blir ei løype man både kan kjøre seint å ta det med ro i, men også gi gass å oppnå god fart og flyt. Har vært oppe sammen med byggeren et par ganger og synes det så bra ut. Singeltrack på god skogbunn er jo ikke å forakte.
Løype nr. 2 skal stå ferdig i løpet av september. denne blir mer krevende. Eller s er planene at fremover skal det bygges to nye trasser hvert år.
Når det gjelder stier i fjellet begynenr disse å bli snøfrie nå, men det ligger ennå fonner enkelte steder. Etter min mening er dette fantastiske fine høyfjellsstier, spesielt på østsiden av Hovden. På forumet her ligger det stiguider med noen bilder (Bykle, Hovden) der alle er meget fine turer. Sjekk disse.
Stiene har variert underlag fra jord , sand og litt stein. Mye bra i flott terreng.
Jeg emigrerer nok sydover i ferien en deltil mitt hjemlige stimekka Kristiansand, men er på plass i august igjen.
Hvis noen vil ha tips til tur eller ta en tur sammen tar dere bare kontakt.