Aldri dårlig parforhold mer - via MOBILEN!!
|
Aldri dårlig parforhold mer - via MOBILEN!!
30/05/2010 13:29
|
Hvilepuls
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Jeg har en ide, som jeg ser at det vil være vanskelig for meg å utvikle alene, som jeg derfor av rent altruistiske grunner, og stoltheten av å kanskje være førstemann ut med, må dele med terrengsykkelfolket.
NLP, PUA, benzodiazepiner + alkohol... det fins massevis av veldokumenterte metoder for å skaffe seg ligg og booty calls. Men jeg tenker nå på en mer vitenskapelig metode for å et eksisterende parforhold til å fungere bedre. Fra dag 1!
I illustrert vitenskap leste jeg at man måtte ha vært innom 12 damer for å finne den perfekte partner på 13nde forsøk. At du er den perfekte partner så lenge dere tiltrekkes av hverandre seksuelt, er ikke det samme som at du er den perfekte intimpartneren i lengden. Jeg har et bekjentskap som er et råskinn til å plukke opp kvinner, men når det kommer til forhold, kaster han bort massevis av tid på å lure på hvor tilgjengelig han kan være for dama før hun mister interessen. Han har faktisk sittet hjemme og spilt play station, og fått telefon fra dama som trengte en haik hjem i regnet, ikke langt unna typen, men han svarte bare nei. Han sitter og kalkulerer hvor "drittsekk" han må være for å holde interessen oppe, og det er slikt man kan få noia av.
Her kommer ideen min inn i bildet. Slutt å lure, slutt å finne forklaringer på hennes adferd som unnskylder din egen, eller som bortforklarer f.eks at hun ikke er interessert i deg lengre. Bruk en android-app som psykoanalyserer henne i stedet!
Ved å fylle ut et kontinuerlig spørreskjema på mobilen, så oppdaterer du en database med kvinnens ytre tegn til adferd, hennes ansiktstrekk, stemmeleie, kroppspråk og en nøyaktig algoritme for å beskrive situasjoner etter interessekonflikter osv. Du lager altså et følelsesmessig kart av dama.
Dette laster du opp på en server, hvor du også lagrer dine responser, og fyller ut tester som gir en liten pekepinn på deg og din personlighet. Når dette kan krysspeiles opp mot tusenvis av andre brukere, så vil du kunne finne ut av hva slags biologisk maskin du har valgt å gå til sengs med, og hva slags programvaretilpasninger du må foreta hos deg for at dette skal fungere. Alternativt kan du dumpe henne, og finne deg noe bedre, og da langt tidligere enn du ville kunne gjort uten programmet mitt.
Jeg er dessverre altfor n00b hva gjelder både psykologisk forskning, SQL og avansert programmering, så jeg innser at jeg ikke vil få dette ut på markedet kjapt nok. Men kanskje noen andre her kunne slå seg sammen? Det ville innebære store forbedringer i livskvalitet for alle mennesker, for både damer og karer er jo tjent med kompatibilitet.
|
|
|
Re: Aldri dårlig parforhold mer - via MOBILEN!!
[Re: Hvilepuls]
30/05/2010 13:34
|
Zimen
Avhengig
|
Avhengig
Hehe, dette var litt komisk lesning, men er det ment seriøst? 
|
|
|
30/05/2010 14:38
|
progres
Besatt
|
Besatt
for seint for seint. utviklingen er allerede langt langt forbi det elementære stadiet. les mer her om ekte og varige forhold
Redigert av progres; 30/05/2010 14:38.
|
|
|
[Re: ]
30/05/2010 15:24
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Hvorfor gjøre det så vanskelig Hvilepuls? Hvis jeg ikke tar feil så har du alt funnet på en brukbar måte å holde på dama ved å....... holde dama fast i håret, mens hun kneler foran meg med bind foran øynene.
|
|
|
[Re: Tange]
30/05/2010 16:23
|
Hvilepuls
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Haha, lol.
Eller bygge kjeller?
|
|
|
30/05/2010 20:53
|
PeterNincompoop
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Bruk en android-app som psykoanalyserer henne i stedet!
Ved å fylle ut et kontinuerlig spørreskjema på mobilen, så oppdaterer du en database med kvinnens ytre tegn til adferd, hennes ansiktstrekk, stemmeleie, kroppspråk og en nøyaktig algoritme for å beskrive situasjoner etter interessekonflikter osv. Du lager altså et følelsesmessig kart av dama. Jeg tror jeg ville blitt ganske sliten av å fylle inn spørreskjema hele tiden med spørsmål ala "hvor mye smiler jenta på en skala fra 1 til 10?". En chip under huden på jenta ville løst dette problemet. Den kunne målt hvilken følelsesmessig tilstand jenta er i ved å måle hormonnivåer, puls og lignende. Så sender denne chipen informasjonen rett til serveren, hvor resultatene blir sammenlignet med andre jenter. Dermed kan det regnes ut hvilket behov jenta har og dette blir sendt til din iPhone/Android-app. Jenter er forskjellige, så ved å taste inn hvor korrekt informasjonen du fikk var og hva som var feil, kan serveren justere for individuelle forskjeller og blir mer nøyaktig for hver gang. Et problem blir å innstalere denne chipen hos jenta uten at hun vet om det. Ser for meg en sånn insulin-penn, som istedenfor å skyte inn insulin, skyter inn chipen. Chip'en kan selvfølgelig deaktiveres via app'en hvis du slår opp med henne. Noe annet ville vært litt umoralsk.
|
|
|
[Re: PeterNincompoop]
30/05/2010 22:27
|
sissel l
Entusiast
|
Entusiast
Lurer på hvordan denne tråden ender... 
Trening gjør mening:o)
|
|
|
[Re: sissel l]
31/05/2010 06:22
|
sykkelfantometJF
Ringrev
|
Ringrev
Har ingen tro på at det er mulig å utvikle et apparat eller teknologi som er bedre på å finne en idealparter enn det menneske selv er. Sett fra evolusjonslærens stå sted, så er vårt primære mål med å finne en partner å få flest mulig avkom og avkom som er best mulig tilpasset til å overleve og selv få avkom. Målet er altså ikke å trives best mulig sammen med parteren, dog kan det være en fordel i forhold til primær målet. Denne selektive utvelgelsen av sexualpartner har eksistert siden tidenes morgen og stadig blitt forbedret og perfektsjonert. Ingen vet nøyaktig hvordan denne utvelgelsen fungerer. Ingen vet hvorfor noen har visse preferanser i valg partner, eller hvorfor disse avogtil velger en partner uten denne preferansen. Det kan være en tilfeldighet, et feiltrinn eller et utslag av perfeksjonert utvelgelse. Fordi vi ikke forstår denne utvelgelsen fullt kan vi heller ikke lage teknologi som gjør dette bedre enn oss.
"Wyrd bid ful aræd"
|
|
|
[Re: sykkelfantometJF]
31/05/2010 08:49
|
jens fredrik
Besatt
|
Besatt
Jeg tror et slikt system vil gi greie punktestimater på grove kjenneteng som inntekt, alder, utdanning etc, men ikke noe særlig utover common sense.
Ved å bruke andre kjennetegn og subjektive spørreskjemaer tror jeg målefeil og uegnet teori vil gi så store konfidensintervaller at analysen blir ganske ubrukelig. Når økonomer har problemer med å spå en valutakurs et år fram i tid bør det ikke være særlig mye lettere for en psykolog å spå hvordan et forhold mellom to personer skal fungere resten av livet...
Men det er en morsom tanke, vi optimerer alt mulig i dagens samfunn, hvorfor ikke spare oss for årevis i feil forhold? Uansett, folk hører ikke på sine nærmeste venner og familie når de sier at noe er dømt til å gå åt skogen, hvorfor skal de da rapportere objektivt og så følge rådene de får?
|
|
|
|
|