Heisann! Jeg har planer om å kjøpe meg en terrengsykkel som primært skal brukes til å sykle asfalt-/grusvei, men den bør også tåle softcore skogsstier og ujevnt dekke. Jeg finner stadig nye, flotte modeller i denne prisklassen, og jeg lurer derfor på om noen har noen gode forslag, evt. innspill til de jeg allerede har funnet:
Om du får Trek-en til 13 ville jeg løpt og kjøpt Hvis du er dame i hvertfall siden det er en WSD-utgave. Litt vanskelig å se fra brukernavn. God ramme som du kan ha lenge. Det er flere av disse syklene jeg ikke har noen formening om (som White) så sammenligningen kommer du nok til å få av andre.
Gekko'en er også en veldig bra sykkel og kom kjempebra (eg. best) ut i test i Terrengsykkel for et par år siden. Men hvordan denne som er nevnt her er tilpasset damer vet jeg ikke. Men full XT og god ramme. Men 13' for Trek hørtes ut som en god deal
Det er vel en sannhet med visse modifikasjoner, men om sykkelen passer deg best så er det ingen tvil. Jeg vil anbefale deg å prøvesitte så mange av kandidatene som du kan for å se hva som passer deg og din kropp best, det hjelper ikke hvor bra en sykkel er utstyrt om du aldri finner deg til rette på den velutstyrte saken
I tillegg ville jeg prøvd å gjort en avtale med butikken om å få byttet til kortere eller lengre styrestem om du skulle synes sykkelen blir litt kort/lang etter at du har prøvd den på en par turer hjemme. Butikkene er ofte behjelpelige med sånn bare man vet å spørre :-)
Har sett litt på både Gekko-sykkelen og på Trek-sykkelen, og jeg er fremdeles ikke helt sikker. Er jo sikkert flott at Trek-sykkelen er laget med hensyn til kvinners anatomi, men samtidig vet jeg ikke helt hvor stor rolle dette spiller. Ut fra spesifikasjonene er Gekko-sykkelen minst like god som "Treken", og den er samtidig noe billigere og har mer tilleggsutstyr, og da kan man jo koste på seg noe herlig tilbehør også!
Jeg er også litt usikker ift. størrelse. Jeg er selv 173 cm høy, og jeg mener og tror at en 17,5" Trek-sykkel må være midt i blinken. Men hva tror dere om at Gekko-sykkelen er en 18"?
Har laget en rask oversikt over de aktuelle godbitene:
Redigert av SkarKM; 30/05/201015:58.
Maria
Re: Ny terrengsykkelsykkel - ca. 10 000,-
[Re: SkarKM]
#95525030/05/201016:18
Tror 17,5" passer deg bedre enn 18" hvis du ikke har ekstra lange armer og bein. Nå er jeg gutt, men jeg er like høy og føler meg mer tilrette på 17" Gekko enn 18" Merida. Har ikke prøvd Trek, men 17,5" burde være et godt valg. Synes også Trek'en ser tøffest ut, men det er bare min mening
Når du er nede i to alternativer ville jeg uansett kanskje dratt i butikken og prøvd begge.
Heisann! Grunnet forsinkelser i transporten, ser jeg meg desverre nødt til å lete etter andre alternativ enn Treken til omtrent denne prisen. Noen som har noen tanker omkrin gode dameterrengsykler til en pris mellom 10 og 13 k?
Hva med Trek 6700 WSD? Personlig syns jeg ikke denne er på langt nær like superlekker som 8000, men sistenevnte er nok litt i overkant av hva jeg kan bruke på en sykkel akkurat nå. Evt. oppgraderingsmuligheter?