Sykkelbud-drap?
|
Sykkelbud-drap?
28/05/2010 20:21
|
Hvilepuls
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Her er en stygg sak som poppet opp på nettsida til the guardian, om et sykkelbud som først ble kjørt av sykkelen bakfra, av en bilist som hevder at clutchen slo seg vrang. Syklisten ble hissig, og hva som så hendte er ikke helt klart, men det endte med at bilisten kjører til høyre opp på fortauet og dreper syklisten. Litt pussig at jeg skulle lese om denne saken, nå i lys av tråden hvor det diskuteres represalier mot bilbøller. Det ser i hvert fall ikke ut som om det er noe stress å meie ned syklister i Canada, og det er jo mange fine unnskyldninger man kan benytte seg av, dersom det klikker for en bak rattet. Take-home message: Skal du ta livet av noen, bruk bilen. Canada's cycle couriers: in the eyes of the law, roadkillWhat message does it send out that Michael Bryant faces no charges after his car crushed Darcy Allan Sheppard to death?
The video of the initial encounter is clear: a cyclist pulls up in front of a stationary car at red traffic light, and stops; after a few moments, the car jerks forward, reverses and then drives straight into the cyclist, knocking him off his bike and onto the bonnet and off again. The car stops briefly, and then drives around the cyclist to carry on down the road. As the car passes, the cyclist grabs hold of the car. Exactly what happens next is not as obvious, as there is no video, but at least this much is not disputed: the car moves over into the oncoming carriageway, hits some street furniture on the sidewalk, denting its side-panels, and at some point, the cyclist loses his grip on the car and falls dead in the roadway.
|
|
|
Re: Sykkelbud-drap?
[Re: Hvilepuls]
28/05/2010 20:35
|
Morten DMR
Veteran
|
Veteran
Stisykling har høyere oppløsning enn dataspill.
|
|
|
[Re: Morten DMR]
28/05/2010 21:17
|
sykkelfantometJF
Ringrev
|
Ringrev
Synes du skal fjerne linken. Det er tross et reelt drap videoen viser. Det blir litt for hard kost å servere her på forumet, synes jeg.
Redigert av sykkelfantometJF; 28/05/2010 21:18.
"Wyrd bid ful aræd"
|
|
|
[Re: Morten DMR]
28/05/2010 21:19
|
Anders A
Avhengig
|
Avhengig
Denne var stygg! Grøss og gru
If you ain't got no car, and you don't want to hike. Just pack up your troubles and hop on a bike.
|
|
|
[Re: sykkelfantometJF]
28/05/2010 21:27
|
kmidd
Avhengig
|
Avhengig
Nope, her er jeg uenig. Linken er til en avisartikkel. Ja, den er ekkel, men verden er ikke pakket inn i bomull. Dersom du bare vil ha kos bør du vurdere en annen plass enn Internet.
|
|
|
[Re: kmidd]
28/05/2010 21:32
|
sykkelfantometJF
Ringrev
|
Ringrev
Man finner alt på internett og jeg har sett det meste. Når jeg er her på forumet er det for å ha det hygglig, ikke for å se et drap. Men jeg har sett værre. Det er bare at jeg ikke ønsker å se det her...
"Wyrd bid ful aræd"
|
|
|
[Re: sykkelfantometJF]
28/05/2010 21:50
|
kmidd
Avhengig
|
Avhengig
Jeg er også her for å ha det hyggelig. Jeg prøver også å framstå som en OK kar når jeg er her. Jeg er ikke her for å se på snuff-filmer, men synes OP's artikkel er innenfor scope (dvs sykling).
Egentlig virker det som om du du er negativ siden det var Hvinepus som stod for posten.
|
|
|
[Re: kmidd]
28/05/2010 22:16
|
Kjeserud
Avhengig
|
Avhengig
Er enig her med at det er link til en avisartikkel, og syntes ikke den bør fjernes. Det står ganske klart hva filmen inneholder i den aktuelle linken, noe som gjorde at jeg ikke trykket på play. Jeg regner med at de fleste andre på forumet har like mye i hodet som meg, og tar samme vurdering.
Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and then beat you with experience.
|
|
|
[Re: Kjeserud]
28/05/2010 22:34
|
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Michael Bryant is a former attorney general of Ontario ...det hjelper å ha hatt riktig jobb før da.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
[Re: Hvilepuls]
28/05/2010 22:59
|
PeterNincompoop
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Filmen er for øvrig så dårlig kvalitet at man kun ser skygger av første dytten hvor sykkelbudet lander på panseret. Klarer ikke se noe til når sykkelbudet visstnok holder seg fast i bilen og treffer ting i veien. Det virker "heldigvis" som, hvis man kan bruke et sånt ord, at dette ikke var helt uprovosert, hvis vi kan stole på begrunnelsen for å droppe tiltalen. Sykkelbudet hadde promille og skal visst ha oppført seg truende mot flere bilister og blant annet syklet i åttetall foran dem. Gjør jo saken ikke så mye bedre, men er ihvertfall litt betryggende at dette ikke var et rent resultat av slike facebook-kampanjer mot syklister, men at det var andre faktorer involvert. Link til begrunnelsen
Redigert av PeterNincompoop; 28/05/2010 23:00.
|
|
|
[Re: ]
28/05/2010 23:25
|
Kjeserud
Avhengig
|
Avhengig
Jeg regner med at de fleste andre på forumet har like mye i hodet som meg, og tar samme vurdering. Det var da usedvanlig beskjedent sagt da. Vel - jeg har åpenbart ikke like mye i hodet som deg, og så videoen. Bilisten er en tidligere statsadvokat, som bruker sin stilling til å offentliggjøre syklistens tidligere dommer for å vinne støtte for sin sak. Når påtalemyndigheten sier at den tidligere statsadvokaten ikke kan lastes for det som har skjedd, så blir videoen ikke først og fremst visning av et drap, men en viktig dokumentasjon av et råttent og korrupt system. Forøvrig var videoen som ble vist på norske tv-kanaler for noen år sida, der et overvåkingskamera fanger opp at en mann blir drept ved Oslo S, langt mer eksplisitt. Heldigvis så slapp du å se noe for ille da i hvert fall, siden det står så fint i artikkelen Exactly what happens next is not as obvious, as there is no video At drapet ikke ble filmet var vel hovedgrunnen til at han gikk fri.
Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and then beat you with experience.
|
|
|
|
|