Jeg selger den råeste rittfulldemperen på markedet. Ghost RT Lector World-Cup er
testvinneren i Terrengsykkel. Dette er Mavic utgaven med Mavic Crossmax SLR felger som er toppmodellen hos Mavic. Ellers er sykkelen bombesikkert spekka: Rock Shox SID WC gaffelen er det råeste Rock Shox har å by på, og bakdemperen er toppet med Fox RP23. Shimano XTR tvers igjennom, Ritchey WCS carbon stepinne, styre og stem. Når dette sitter på karbonramma til Ghost blir det en helt rå rittfulldemper på 10,3 kg!
Sykkelen skyter fart når du tråkker og klatrer som en geit. Utfor tar demperne unna det meste av problemer. Sykkelen er kjøpt i desember 2009, og jeg har kun brukt den i 2010. Kvittering medfølger. Merk at det altså er nysykkelgaranti ut hele 2011.
Rammestørrelse: 52 cm. Strøken for deg mellom 1,80 og 1,90.
Jeg har syklet Terrengsykkelrittet med denne, og den klarte brasene helt utmerket. Den eneste endringen jeg har gjort er å oppgradere til Schwalbe Racing Ralph 2.25 UST dekk foran og bak. Disse er slangeløse med skikkelig sideforsterkning. Ruller bra, godt feste og punkterer ikke. Disse dekkene følger sykkelen. Karbonramma er på utsatte steder beskyttet med tjukk plastfilm som jeg lar sitte på. Om jeg skal bemerke noe må det være noen riper på pedalarm og en o annen steinsprut, men dette kommer jo på første turen uansett har jeg inntrykk av.
Er du opptatt av høy fart på alle slags underlag og liker deg i bratt terreng vil jeg anbefale denne på det sterkeste. Med en nypris på 40.000.- er dette i utgangspunktet en utstyrsbombe, jeg selger mitt eksemplar til under 2/3 av prisen =
25.000.-.*) Her får du mye sykkel for pengene.
Her kan dere lese om sykkelen på Skalstad Sykkel sine sider:
http://www.ghost-sykkel.no/2010-sykkelkatalog/terreng-marathon/rt-lector-worldcup-mavicOm sykkelen på Ghost sine sider:
http://www.ghost-bikes.com/2010/en/bikes/mtb-fully-2/marathon-2/rt-lector/rt-lector-worldcup-mavic/ (På 2010 modellen har de endret gaffel, ellers er de like)
Jeg legger denne ut på Finn i helga. Ring/sms meg gjerne på 966 27 811.
*) prisen kan alltid diskuteres.
Beklager at det ikke er noen bilder her, men jeg får det rett og slett ikke til. Jeg skal legge inn linken til Finn når den er lagt ut.