Da var jeg med arrangør på befaring i løypeområdet. Det blir en spesiell løype i og med at den går i og ved en snøscootercrossløype. Det vil si at tilskuerne kan følge rytterne i hele løypa.
Det er masse muligheter til å få til ei artig løype, så dette kan bli bra.
Re: Trøndercupen 3. ritt: Hultabanen GP
[Re: EgilS]
#95838402/06/201022:24
Ettersom jeg forsto var det ikke innlagt vann der.
Det er en elv som renner like bak husene på anlegget, og det så ut til å være masse bademuligheter der. Så hvis været er sånn noenlunde skal jeg selv vurdere den muligheten.
#95855403/06/201008:01
Da er det ikke usannsynlig at det blir ritt og dukkert. Tok jo en testdukkert i bekken på sisterunden på Skogly. Håper på bedre vær og badetemperatur på Støren.
[Re: bamz]
#95928603/06/201023:13
Nå skal jeg prøve å starte en dekkdiskusjon! Litt mere konkret enn "hva passer til Birken neste år"
Sitat: innbydelsen
Løypene er forholdsvis korte, men stiller store krav til rytterne både fysisk og teknisk. Dog skal de aller fleste komme seg greit igjennom uten å måtte gå av sykkelen (forutsatt at værgudene er med oss). Bratte korte stigninger, krappe svinger og sugende og tidvis løst underlag er stikkordene for løypa. Sørg for å ha ordentlige dekk i bagasjen! Hultabanen er ikke like fast som i fjor grunnet gravearbeid, så løypa gir ingenting gratis. Anbefaler å møte opp i god tid slik at man kan gjøre seg kjent med løypa og optimalisere veivalgene!
Så hva er ordentlige dekk i denne sammenheng?
Dette er jo en crossbane som benyttes til snøscutercross om vinteren. Er det grus, jord, blanding av dette eller annet?
[Re: Ola R.]
#95955804/06/201012:25
I tilfelle store nedbørsmengder kan man vurdere noe med åpent mønster, men det er meldt pent vær de neste to døgn. Nå vet ikke jeg nøyaktig hvordan de valgte å legge løypa, men her er det potensiale for alt mulig. RRon foran og bak er en grei kombinasjon.
For øvrig har jeg bestandig ekstra dekk med meg i tilfelle omstendighetene krever bytte, og det er det noen ganger bruk for.
Ha, nå lurer jeg hele gjengen opp i stry.
Redigert av EgilS; 04/06/201012:27.
#95958704/06/201013:06
Stiller nok ikke til start selv, men godt mulig jeg dukker opp som tilskuer og tar med meg en rekrutt eller to dersom logistikken og været tillater det. :-)
Konsekvent ukonsekvent!
[Re: Elghode]
#95965704/06/201014:41
Nå er ikke jeg noen dekkekspert. Men løypa går for det meste på løst jordunderlag og noe myr. Nå ser det ut til at det ikke blir noen nedbør frem til søndag slik at løypa burde tørke opp en del enn hva situasjonen var i går.
Hadde personlig stilt opp på Rocket Ron, kanskje Nobby Nic om det hadde blitt bløtt.
[Re: Dr.No]
#96011505/06/201015:36
Var oppe på Hultabanen i dag. Det varme været har tøket opp banen betraktelig slik at den er forholdsvis tørr til i morgen. Rocket Ron holder i massevis.
#96064106/06/201014:40
Køddet til alt med å ødelegge framgiret på start idag og måtte ha første servicestopp etter 100m. Ikke morsomt å ligge en halv runde etter såpass tidlig. Noen må være sist, og idag gjorde jeg meg godt fortjent til sisteplassen i M30-39. Premien min for det ble en dukkert i elva. Hutre hutre. Men løypa var krevende og artig. Litt spesielt var det også å bli tatt igjen med en runde av en løper TO ganger... Buøy var som en propell idag.
[Re: bamz]
#96068306/06/201015:44
Det er mulig det bare er å spørre, men jeg ankom stadion 10 min før start i dag så det ble liten tid til det meste. Hadde visst slurva med research for jeg trodde det var 8 km etter Støren vi skulle ta av. Positivt med en lengre runde til neste år da.
Lengre runde til neste år er notert. Vi hadde det i tankene også i år, men fant ikke med enkelhet noen egnet ekstratrase. Skal se litt utenfor banen til neste år, så kanskje kan vi prøve å få til en bit inne i skogen.
#96084706/06/201019:28
Var et bra arrangement og jeg likte spesielt det at man som tilskuer kunne se mestparten av banen. Ble lettere å følge med da.
Tilskuermessig må dette være noe av det beste jeg har fått med meg sykkelmessig. Fra haugen fikk vi med oss omtrent alt som skjedde i løypa. Neste år skal jeg være mer påpasselig med hvile og stille selv.
[Re: Elghode]
#96087406/06/201020:11
Jeg gjorde meg iallefall fortjent til å være nest sist. Lite flyt, 11 min oppvarming og et kjede som hoppet av i utide. Nei dæven..
Hadde du holdt hjulene på bakken på nest siste runde, så vet jeg ikke om jeg hadde hatt ork til å passere deg igjen. Vrien sving den krappe i gjørma nesten øverst i løypa, men rart hva en sånn liten feil kan utgjøre.
Forresten, applaus til Elghode for flotte bilder.
Redigert av parob; 07/06/201006:38. Rediger grunn: Kult at Støren Sykkelklubb har lagt ut rundetidene på resultatlisten også!
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
[Re: parob]
#96119707/06/201009:49
Skal ikke bare skylde på kjede nei. Dårlig flyt vitner vel om manglende tekniske ferdigheter og. Fikk jo testet seg litt. Bare å sykle på framover, og bli bedre.
[Re: wammer]
#96131607/06/201011:59
Fikk litt ledig tid i dag så jeg rota litt rundt med bildene jeg tok på Søndag.
Resultatet ble i overkant av 200 bilder publisert i "bulk" uten noen form for redigering, kun rezisa for å passe til webvisning. Er sortert på grønn- og rød løype. God sjangs for å finne seg selv eller sine håpefulle.
Løypa var jo bra også! Bra det var såpass tørt da! Håper på enda bedre neste år. Gjerne med et (passende stort) dobbelhopp eller 2!
Det er jo en del av det i WC, og egentlig noe flere løyper burde ha. Crux som er forholdsvis harde, men med bra kyllingveier rundt om du vil kjøre safe.. Trenger ikke være mange sekunder forskjell, men litt må det jo være for at det skal være mening i det.