Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

TVK driter i eget rede.

Re: TVK driter i eget rede. [Re: GeirK] #948078 21/05/2010 11:01
ElGordo Offline
Ringrev
Ringrev
GeirK har det stilig synes jeg. Supergjennomført. Men Alessi er ut på generellt grunnlag bare så det er nevnt. Ikke er den pressa noe særlig å skvise sitroner med heller.
Nå har vel kona en sånn kjøkkenbutikk har jeg fått med meg, så den er kanskje der av programforpliktede grunner?

Ellers så vil jeg si ja takk til flere bilder av interiøret til GeirK.

I told u so!
Re: TVK driter i eget rede. [Re: EgilS] #948090 21/05/2010 11:14
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
I Trondheim er det i hvert fall etter hvert slik at man risikerer å bli påkjørt bakfra dersom man stopper for gult lys. Om ikke minst tre biler kommer seg gjennom krysset etter at lyset har skiftet fra grønt til gult blir trønderne rasende.

Re: TVK driter i eget rede. [Re: P_Dalen] #948091 21/05/2010 11:18
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: P_Dalen

Et nøkternt prektighetsnivå, m.a.o.--- ICON_SMILE

Tja, Hvis det defineres som ultraprektig å vente i lange tider til det kommer en bil som skifter lyset for deg, evt. stolpre seg over midtrabatt og asfalt på racersko, så er jeg enig.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: TVK driter i eget rede. [Re: ElGordo] #948099 21/05/2010 11:24
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: ElGordo
GeirK har det stilig synes jeg. Supergjennomført. Men Alessi er ut på generellt grunnlag bare så det er nevnt. Ikke er den pressa noe særlig å skvise sitroner med heller.
Nå har vel kona en sånn kjøkkenbutikk har jeg fått med meg, så den er kanskje der av programforpliktede grunner?

Ellers så vil jeg si ja takk til flere bilder av interiøret til GeirK.

Den pressa kom i hus LENGE før vi åpnet butikk, antakelig i den tiden vi var mer opptatt av å være trendy enn å skape vår egen stil. ALLE interiørblader hadde jo kjøkkenbilder med den pressa på 90-tallet.

Den har blitt brukt til pressing av sitrusfrukter, men er i dag permanent stasjonert som designikon som scorer høyt visuelt men feiler så til de grader funksjonelt. En stygg, blå Tupperware-presse som pent må finne seg i å bo en skuff er mitt "weapon of choice" når vi skviser lime til Tex-Mex hver fredag.

Med fare for å dra på meg flere prikker på forumførerkortet, etterkommer jeg ønsket ditt med denne linken hvis du ikke allerede har fått den med deg.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: TVK driter i eget rede. [Re: GeirK] #948110 21/05/2010 11:40
Matzumotto Offline
Fersking
Fersking
Synes det er flott at Egil tar det videre i klubben. En fellesmail med litt bevistgjøring skader sikkert ikke, og det handler nok om både private og oraniserte treninger med klubbdrakt. Uansett er man ambassadør for sin klubb, og det gjelder vel også for de andre klubbene i Trondheim - ikke bare TVK.
Har man det travelt er vel ninja-trøya bedre egnet - uten at jeg ønsker å oppfordre til trafikkregelbrudd!

Ikke raskt, men ikke pent heller.
Re: TVK driter i eget rede. [Re: FHanserud] #948123 21/05/2010 12:03
Oddi Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: FHanserud
Sitat: Oddi

For å dytte moralbarometeret litt i riktig vei igjen så unngår jeg så langt det er mulig å ikke gå på rød mann når småunger kan se det. Dette med forbilde og sånt vet dere.

Jeg skulle til å kommentere dette, men så merket jeg at du ikke hadde spesifisert at du ønsket å være et godt forbilde.

Så du skulle til å kommentere det, men kommenterte det ikke likevel..? ICON_TONGUE
Ser nå at det blei feil da, mente selvfølgelig å unngå å gå på rød mann. Jeg ble tydeligvis et offer for et ikkeangrep.

Ta deg en bolle.
Re: TVK driter i eget rede. [Re: Matzumotto] #948125 21/05/2010 12:03
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Matzumotto
Har man det travelt er vel ninja-trøya bedre egnet - uten at jeg ønsker å oppfordre til trafikkregelbrudd!

Er det noe du prøver å si, Matz?

Re: TVK driter i eget rede. [Re: Vanilla Ninja] #948152 21/05/2010 12:31
JonAre Offline
Besatt
Besatt
Slik!

Vedlegg 2670520921_47df22f715.jpg
Re: TVK driter i eget rede. [Re: tygster] #948158 21/05/2010 12:39
C
Christian M. Offline
Ringrev
Ringrev
C
Sitat: tygster
Syns du det er greit å bli påkjørt av en lastebil som bryter vikeplikten fordi det er litt mindre gjennomførbart for den å stoppe?

Edit: Det svaret var selvsagt til Christian M.

Nei, men nå skrev du strengt tatt at den skulle være ute av krysset på lik linje med syklistene i tråden FØR det blir rødt. Ja etter loven, men ikke alltid mulig å gjennomføre i praksis...eller i alle fall tror jeg nå ett vogntog trenger litt mer tid på å manøvrere når den først er ute i krysset, det hender jo at det rekker å bli rødt mens bilen er i krysset.

Ganske søkt å blande inn lastebiler med hva syklister foretar seg uansett, de kan stoppe og sette i gang noe lettere...

Re: TVK driter i eget rede. [Re: Christian M.] #948171 21/05/2010 12:59
T
tygster Offline
Veteran
Veteran
T
Nokså sikker på at jeg ikke gjorde det ICON_SMILE

Det er vel egentlig en av hovedgrunnene til at det er noen sekunders forskjell mellom de to hendelsene.

Re: TVK driter i eget rede. [Re: GeirK] #948185 21/05/2010 13:15
StigB Offline
Señor
Señor
Sitat: GeirK
Jeg skal i allefall kontakte politiet og tvinge frem noen retningslinjer for hva man gjør i kryss der man har lov å sykle, men krysset kun er laget for biler.

Er ikke det bare en justeringssak. Det ligger vel ei sløyfe som registrerer og sender impulser til en styringsenhet. Vi har slike justerbare sløyfer på noen av våres utporter. Jeg vet at enkelte kryss bruke bevegelses-sensorer. Dette er som regel kryss som automatisk står grønt i to retninger og fanger den sporadiske kryssende trafikken når det kommer biler eller det er bevegelser der som indikerer kryssing.

Dette klarer dere og ordne opp i, jeg vil tro det er enklere enn å få syklister til å oppføre seg ICON_SMILE

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Re: TVK driter i eget rede. [Re: Vanilla Ninja] #948211 21/05/2010 13:53
Matzumotto Offline
Fersking
Fersking
Sitat: Vanilla Ninja
Sitat: Matzumotto

Er det noe du prøver å si, Matz?

Nja, mente ikke din ninja-master-trøye akkurat ;-)

Ikke raskt, men ikke pent heller.
Re: TVK driter i eget rede. [Re: Matzumotto] #948235 21/05/2010 14:43
perbl Offline
More than words
More than words
Så senest i dag en lycrakledd kis i Fjordgata som trillet sakte men sikkert mot rødt lys og ignorerte all markering om hvor kjøretøy skal stoppe på rødt, hvorpå han sykla som om det ikke var noe regulering i det hele tatt når den motgående trafikken hadde kjørt ned mot stasjonen.

Irriterte meg at jeg ikke løp etter og fortalte ham noen ærlige ord.

Per B.
Re: TVK driter i eget rede. [Re: perbl] #948239 21/05/2010 14:50
A
adr34s Offline
Entusiast
Entusiast
A
Sitat: perbl
Så senest i dag en lycrakledd kis i Fjordgata som trillet sakte men sikkert mot rødt lys og ignorerte all markering om hvor kjøretøy skal stoppe på rødt, hvorpå han sykla som om det ikke var noe regulering i det hele tatt når den motgående trafikken hadde kjørt ned mot stasjonen.

Jeg ser den manøveren der nesten hver dag til/fra jobb.

En annen episode; igår kjørte jeg til en forandring, og opplevde en luring uten hjelm som suste inn i en rundkjøring (den nye nede ved piren) *rett* foran bilen min og fortsatte i like stor fart over en forgjengerovergang på rødt lys.

Tror ikke han er med i TVK, dog (:

Redigert av adr34s; 21/05/2010 14:51.

Mine sykkelvideoer | Join MTB Norge på Discord
Sertifisert Kokko Lokos Übeltäter
Re: TVK driter i eget rede. [Re: Vanilla Ninja] #948330 21/05/2010 17:27
ekstraslange Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Vanilla Ninja
I Trondheim er det i hvert fall etter hvert slik at man risikerer å bli påkjørt bakfra dersom man stopper for gult lys.

Har blitt påkjørt i nettopp en slik situasjon. Kjørte heldigvis bil i det tilfellet, men stort sett ferdes jeg jo på sykkel, og da blir konsekvensene straks litt verre.. Trondheim suger når det gjelder trafikk, det er ikke mer å si om den saken. Kun Portugal har vært verre å kjøre i av de landene jeg har kjørt bil i.

Re: TVK driter i eget rede. [Re: ekstraslange] #948686 22/05/2010 13:32
F
FTW Offline
Fersking
Fersking
F
Sitat: M@rtin

Da så. Min personlige tolketjeneste overreagerte antageligvis. Jeg skal ta en prat med avdelingen.

LOOOL, den var fin. Kopierer jeg til eget bruk.

Sitat: Fossi
Det skal faktsik sies at jeg blir omtrent like sint uansett hvem som kjører på rødt lys

Mennesker er emosjonelle maskiner.

Ja, det er smart å få utløp for irritasjonen sin. Jeg gjør det titt og stadig, slår i biler, skriker, og peker fingre, selv om jeg er fullstendig klar over at det ikke nytter i det hele tatt. Selv ikke normal tone og kritisk prat funker på emosjonelle bomber, dvs kritikk fungerer ikke på noen mennesker, det er jo et velkjent fenomen.

Du følger følelsene dine der og da, og enten du velger å gi utløp for sinne eller ei, så er det bare mest sannsynlig grader av forskjellig tilfredsstillelse du vil kunne få ut av det. Jeg synes det er deilig å da gi mennesker en på trynet en gang i blant, eller litt oftere. Ikke fordi de kan noe for det, all den tid vår adferd koker ned til kvantefysikk og indeterministisk kaos ingen kan noe for, men fordi jeg har et følelsesmessig behov jeg ikke kan unnslippe. Dette er det selvfølgelig ingen som vil vedkjenne seg, fordi vi er primitive dyr, som går med på den moralske manipulasjonen om at handlinger må rettferdiggjøres objektivt eller utilitaristisk, spesielt i Norge. Jeg er en høyst rasjonell og intelligent psykopat, så jeg driter i det.

Vi får se hva resultatet blir når du løper etter meg. Jeg sykler daglig på rødt lys, fordi jeg vil.

Re: TVK driter i eget rede. [Re: FTW] #948711 22/05/2010 14:03
perbl Offline
More than words
More than words
Så du er ute etter å fighte med folk som kommenterer din ulovlige adferd i trafikken. Imponerende attitud med anonym profil og alt...

Ellers funker brukernavnet ditt bortimot bra, jeg ble generelt litt WTF.

Redigert av perbl; 22/05/2010 14:04.

Per B.
Re: TVK driter i eget rede. [Re: perbl] #948718 22/05/2010 14:07
F
FTW Offline
Fersking
Fersking
F
Så du er ute etter å fighte med folk som kommenterer din ulovlige adferd i trafikken.

Nei.

Syklinga skal være positivt.

Krangling er grunnleggende negativt.

Fighting skjer bare når jeg er sliten og blir tuta på, eller folk spyler meg ned med vindusvæske og er dumme nok til å gjøre det mens jeg er på terrengsykkelen, og har muligheten til å lage bulk eller knuse speilet, og komme meg unna uten at de kan følge etter (f.eks kø foran lys, med trapp i nærheten ned på gangvei - so long suckers).

Re: TVK driter i eget rede. [Re: FTW] #948765 22/05/2010 15:35
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Du klarer med andre ord å gi andre et inntrykk av deg som syklist som er utelukkende negativt.

WTG.

Re: TVK driter i eget rede. [Re: Oddi] #949195 23/05/2010 10:56
hennir Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: Oddi

Og for å avspore enda litt mer. Er det noen grunn til at lyskryssene her i byen er programert på en måte jeg enda har tilgode å se noe annet sted? Dette med utstraykt bruk av timer istedenfor sensor, at alle får grønn mann samtidig og avskruing (blinking på gult) gjennom nattetimene.
I mine øyne så kommer det veldig lite smidighet ut av det

I trondheim er det faktisk sensorer foruten prinsenkrysset, det nedenfor der og krysset fjordgata-munkgata. Vår eminente studentavis, under dusken, hadde en dyptgående artikkel om nettopp dette der en kiz fra veivesenet fortalte at lyskryss i tr.heim er regulert av magneter under asfalten som oppdager biler og busser. Han innrømte derimot glatt at systemet ikke var godt nok til å oppdage folk på scooter, noe som vil si at syklister kan glemme å komme gjennom kryss uten hjelp av biler i som skal gjennom krysset samme vei..

LTVL Captain
Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support