Heisann
Helt ny på Terrengsykkelforumet, så jeg er litt usikker på om jeg havnet i rett post, men jeg prøver.
Som overskriften sier, ser jeg på to forskjellige sykler, Trek Fuel EX6 og Fuji Outland Pro. Jeg har ikke syklet noe særlig siden 1999 og må ha noe nytt. Budsjettet er 10-15000.
Har bestemt meg for fulldempet!!!

Har noen kjennskap til de to ovenstående syklene? Forskjeller, fordeler/ulemper annet enn det som kan leses direkte i "skrytelistene"? Har ikke så veldig peil på forskjellen på girsystemer og bremser osv. det het noe annet på 1900 tallet...
Men jeg ser at Fuji har 100mm vandring, mens Treken har 120mm, Fuji er ca kiloen lettere i følge det jeg har funnet på nettet.
Tydelig at vekt ikke er like viktig for amerikaner'ne, de oppgir den iallfall ikke.
Trek Fuji Jeg er 183 høy, 85-90 tung. Trives best på teknisk sti, men det blir jo alltid litt transport på grus/asfalt.
Fujien kan jeg få for ca 13500, mens Treken ligger på 17000 men den er litt prutbar. Er Treken verdt prisforskjellen? Har ikke ambisjoner om sykkelritt, bare kos, rekreasjon og gamle minner.
Kenneth