Tja...
For min egen del, kjører jeg Nissancup og da blir det jo stort sett en uke mellom hvert ritt. Jeg klarer nok neppe særlig mer enn en hard økt mellom slike ritt og den blir da plassert midt i mellom rittene. Resten blir rolig for meg.
Etter Nissancupen på Skullerud har min uke vært slik:
Torsdag: fri
Fredag: 3 timer fjelltur sone 0/1
Lørdag: Rolig joggetur sone 1 - 40 min
Søndag: 1,5 time på rulla, sone 1
Mandag: Fri (17. mai)
Tirsdag: 4*4 sone 3, totalt 1t og 20 (kjente at jeg ikke skulle kjøre beinhardt i dag)
Fram mot Terrengsykkelrittet nå utover uka blir det nok bare rolig trening for å hente litt overskudd.
Jeg trener vel ca 5-8t i uka, avhengig om det jeg rekker en langtur.
Siden jeg har nådd den modne alderen 39 år, kjenner jeg at jeg trenger en del hvile for å prestere i ritt, og jeg prøver i år å ikke brenne av for mye krutt mellom rittene. Skal derfor ikke kjøre sone 4/5 på trening mellom ritt, slik jeg for eksempel gjorde i fjor, da jeg nok brant meg litt ut. Harde økter mellom ritt blir derfor mest sone 3 og opp mot 4 - samme som treningen jeg har kjørt i vinter.
Basistreningen gjennom vinteren har vært intervaller i sone3 og ellers rolig trening - både løping og sykling.
Siden jeg ikke har allverden av grunnlag, kommer jeg ikke til å kjøre de lange maratonrittene i vår. Jeg trives dessuten best i teknisk terreng, så i vår blir det Nissancup, TS-rittet og Vestmarkrittet. Deretter fokus på sone3 og stiturer i sommerferien.
J

ar Follo SK