Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trygg Winner fra tidlig 80-tall..

Trygg Winner fra tidlig 80-tall.. #943919 15/05/2010 18:52
ltevensen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Heisann.
Har arvet en Trygg Winner, visstnok en litt spesiell italiensk modell som ble solgt kun ett år med bl.a. litt lettere ramme enn, fra min far nå. Stammer fra rundt tidlig 80-tall. Noen som har noe erfaring eller husker noe om slike sykler?

Jeg ønsker å kjøpe nye dekk til den. Er det noen her som aner hvilke dimensjoner man bør ha til den? På felgen står det Araya 700C. Hvilke dekk bør jeg kjøpe? Er det det samme om jeg kjøper 700 x 23 eller 700 x 28? Vil begge typer passe?

Så i et annet forum at det er forskjell på hvilke ventiler man har osv. Jeg må ha både dekk og slange (eventuelt slangeløst), har det da noe å si hvilken ventil jeg har? Blir ikke alt slikt skiftet da?

Håper noen har hukommelsen i orden, og kan fortelle meg litt om dette klenodiet av en sykkel.

Lars-Thomas.
Re: Trygg Winner fra tidlig 80-tall.. [Re: ltevensen] #944045 15/05/2010 20:59
Dan Offline
More than words
More than words
Grattis!

Sitat: ltevensen
Stammer fra rundt tidlig 80-tall. Noen som har noe erfaring eller husker noe om slike sykler?

Vi vil se bilder! ICON_SMILE

Quote:
Jeg ønsker å kjøpe nye dekk til den. Er det noen her som aner hvilke dimensjoner man bør ha til den? På felgen står det Araya 700C. Hvilke dekk bør jeg kjøpe? Er det det samme om jeg kjøper 700 x 23 eller 700 x 28? Vil begge typer passe?

Jeg tror begge vil passe, men 28 blir jo veldig bredt da. Det vil si, begge passer på felgen, men så er det et spørsmål om 28 passer i ramme, gaffel og brems.

Quote:
Så i et annet forum at det er forskjell på hvilke ventiler man har osv. Jeg må ha både dekk og slange (eventuelt slangeløst), har det da noe å si hvilken ventil jeg har? Blir ikke alt slikt skiftet da?

Avhengig av felgtypen må du ha enten parisere (slangløst som er limt på felgen) eller kanttrådsdekk med slange. Uansett så vil du få prestaventiler. Det er på terrengsykler som man bruker litt forskjellig (og på gamle damesykler).

Moderator  support, Valentino