|
|
Fulldemper: No Saint SEV RC XX
|
Re: Fulldemper: No Saint SEV RC XX
[Re: Espen]
18/05/2010 20:39
|
xxyy
Fersking
|
Fersking
a) innlegget er postet under fullt navn: "Kommentering fra Fast-Bikes"
b) Hva mener du med påstander om at redakjonen opptrår uredelig? Dette distraherer fra sakens kjerne!
c) "Alle har hørt om historer om fast-bikes" Er dette et saklig grunnlag for en diskussion? Jeg har hørt historier om at jorda skulle være flat og folk som påsto noe annet ble brennt... "Flaksemaks" bruker dette forum for å forulempe meg personlig:
"Men uansett sitter jeg igjen med en dårlig magefølelse av den store mannen med det lille navnet Kai...Han er ikke helt...."
Og hvem er flaksemaks? Hva heter han? Synnes du det er Ok og kunne bruke et forum for å forulempe personer uten at disse vet om det og uten at disse har mulighet å kunne svare for seg??? Hva hvis det hadde vært ditt navn?
Jeg er selv er sjeldent på fora og dette var ren tilfeldighet å ha lest om dette...
|
|
|
[Re: xxyy]
18/05/2010 20:48
|
SimonS
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kommentar fra Fast-Bikes:
Men vi har tidligere lagd merket til at våre forklaringer ble slettet mens kundens angrep ble ståendes. Og her må vi nok snart ta en prat med redaksjonen om deres ansvar. Det synes i så fall jeg er alvorlig,man sletter da ikke innlegg på den måten her inne? Denne burde redaksjonen svare på.. Ellers hadde det vært interressant å vite hva enkelte butikker gjør når dem gir frivillig bytterett på brukt vare. Kaste er ikke særlig miljøvennlig, mye bruktsalg er det ikke å se heller. Kan det hende at noe brukt selges som nytt........? Det er jo mulig at noen gjør dette,men det er jo også stor sannsynlighet for at noen av disse delene blir brukt når kunder skal oppgradere,eller få sykler reparert(det vet sikkert de som jobber på verksted).
|
|
|
18/05/2010 21:01
|
Espen
More than words
|
More than words
a) Hvem er xxyy? b) Men vi har tidligere lagd merket til at våre forklaringer ble slettet mens kundens angrep ble ståendes. Dette oppfatter jeg som en påstand om at redaksjonen opptrer uredelig. c) Dette er intet grunnlag for diskusjon, jeg ytrer at det går historier om Fast-Bikes. Er det uredelig? Jeg poengterer at jeg selv har normalt god erfaring med fast-bikes. Jeg kan også legge til at jeg anbefaler folk å kjøpe Shimano, SRAM og andre kurrante ting hos fast-bikes. Dette er komponenter jeg kjenner, og jeg har ikke noe ønske/behov for å anbefale folk å kjøpe komponenter jeg ikke kjenner. Fra Fast-Bikes, fra andre butikker eller på www. d) Ja, hvem er Flaksemaks? Ikke vet jeg. Poenget er at den beste måten å møte anonyme personer som kommer med personangrep på, er å opptre under fullt navn, henvise til konkret sak, og opptre saklig og ryddig. Espen
|
|
|
[Re: SimonS]
18/05/2010 21:02
|
olechr
More than words
|
More than words
Er ditt fulle navn Kommentering fra Fast Bikes?? Ærlig talt. Skal man rette på et inntrykk som er gitt i en tråd så skriver man med fullt navn osv..
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: olechr]
18/05/2010 21:44
|
xxyy
Fersking
|
Fersking
Olechr ikke gjør det så vanskelig, ikke engang du skriver ditt fulle navn. Såvidt jeg kan se er det alle som bruker pseudonym eller fornavn.
Eller mener du at folk som "flaksemaks" skal kunne skrive anonymt forulempende innlegg, mens de som skal forsvare seg skal opptre med sitt fulle navn?
Ellers er jeg også for at alle bør kunne identifiseres på internett for å endelig gjøre slutt på den ville vesten...
Redigert av xxyy; 18/05/2010 21:49.
|
|
|
[Re: olechr]
18/05/2010 21:47
|
tron
Besatt
|
Besatt
Gi Mr. Fast Bikes litt slækk nå, gutter. Enig i at han burde signert innlegget, men det skal bare to klikk til for å se at bruker xxyy i andre tråder har signert innlegg med Kai Schlüter, Fast-Sports AS. Og Espen, bla to sider tilbake, så skjønner du nok at han sikter til bruker flaxemax.
Redigert av tron; 18/05/2010 21:51.
|
|
|
18/05/2010 21:54
|
olechr
More than words
|
More than words
Olechr ikke gjør det så vanskelig, ikke engang du skriver ditt fulle navn. Såvidt jeg kan se er det alle som bruker pseudonym eller fornavn.
Eller mener du at folk som "flaksemaks" skal kunne skrive anonymt forulempende innlegg, mens de som skal forsvare seg skal opptre med sitt fulle navn?
Ellers er jeg også for at alle bør kunne identifiseres på internett for å endelig gjøre slutt på den ville vesten...
Nå har jeg både nettside og twitter under ikke driver jeg butikk heller. Hadde jeg drevet butikk og skulle skrevet noe om dette hadde jag hatt fullt navn under. For min del spiller det ingen rolle. Men for din egen del ville det da ha vært MYE mere seriøst å skrevet med fullt navn under. Da ser det 100 ganger mere seriøst ut. Mulig jeg ser det på en annen måte en deg, men det er lov. Lykke til videre :-)
|
|
|
18/05/2010 21:57
|
olechr
More than words
|
More than words
Men er også enig at hvis man skal skrive noe direkte negativt bør man også skrive med navn, evnt noe som gjør at det er lett å skjønne hvem det er (hjemmeside, en bruker "alle vet hvem er" osv. For ser jo den at er det helt annonymt kan det også være konkurrenter som slenger ut dritt.
|
|
|
[Re: tron]
18/05/2010 22:04
|
Espen
More than words
|
More than words
Jeg er overhode ikke ute etter å lage trøbbel for Mr Fast-Bikes, jeg bare råder han til ikke å bruke de samme virkemidlene som feks Flaxemax.
Ole Chr har link til sin egen hjemmeside og Twitter-adr. Han er overhode ikke anonym.
Ja, xxyy, jeg mener oppriktig du bør opptre med eget navn, uavhengig av hva andre måtte gjøre.
På den måten viser du at du er seriøs og ikke har noe å skjule.
Hvis du er Kai Schlüter, hvorfor ikke ha en profil som heter Kai Schlüter?
Espen
|
|
|
[Re: ]
18/05/2010 23:02
|
Calle Kanin
Ivrig
|
Ivrig
Har det fra sikre kilder at returvarer til bedrifter med retur-garanti har en deilig tendens til å komme i gooood bruk  En vare som er fullstendig ødelagt kastes jo "åkke-som" om butikken tar den i mot og gir ny vare eller om kunden kaster den i drittsinne hjemme selv. To centimeter foran din egen nese, en tanke og et svar  Med vennlig hilsen Carl Joachim Jensen Leegaard Student ved Handelshøyskolen BI
Redigert av Calle Kanin; 18/05/2010 23:03.
"Oj, her var det bratt!" Tidligere medlem av HardTail-Mafiaen
|
|
|
[Re: Calle Kanin]
18/05/2010 23:27
|
xxyy
Fersking
|
Fersking
er ikke noen skribent i terrengsykkel forum, og bare stikker innom til tider for å lese litt - derfor den kjappe logginnen. Men når jeg skriver så er det kommentering på usakelige innlegg som blir personlige og her skriver jeg selvsagt slik at alle skjønner hvem eg er, slik som her!
Men til sykkelen, hva er egentlig spørsmålet ang. denne?
At alle disse syklene er en god del under vanlige norske priser henger nok sammen med våres naive prising. Å snakke om kvalitetsniveauet og kriteriene i et forum er nok ingen vits uansett. Noen har bestemmt seg at merke a) er verdens beste og noen annen at merket b). Det har jeg gitt opp å diskutere med våres kunder.
Det samme som diskussjon rundt Karbon ja eller ej. I starten syntes jeg risikoen var for lite avklart for å kunne anbefale hvem som helst en karbon ramme (ikke alle erstatter etter velt). Så fikk jeg kjeft på internett for denne holdninga, til tross for mange rammebrudd under utviklingstiden hos de fleste produsenter. I mellomtiden viser også våres egen erfaring feks. med Max Ari, at disse viser en forbausende robusthet. Vi har folk som etter flere velt og med hull i topprøret kom under siste Birken med nærmest avrevet topprør i mål.
Men også i dene tråden fikk jeg kjeft for min forsiktige holdning fra begynnelsen av karbon-era og at jeg nå, etter nok utviklingstid, selger karbon ukommentert!
Så hvordan kommentere og gi råd uten å møte stygge kommentarer og ryktemakere? Da er det enklere å la folk finne ut selv, om de skal bruke mye penger på et navn og medfølgende status eller om dem også kan akseptere kvalitet uten joleri.
Også er verdenselitens sykler ikke alltid det som står på delene heller og da blir de ikke lett for ikke-insidere å skjønne.
|
|
|
19/05/2010 04:09
|
Espen
More than words
|
More than words
Synes kanskje du gjør deg selv til et offer her, med påfølgende generalisering i bøtter og spann andre veien. Kundene har alltid feil, men men slik er det i alle bransjer. Liker/forstår man ikke det, er det et mysterium at folk ønsker å leve an kundebehandling. At alle disse syklene er en god del under vanlige norske priser henger nok sammen med våres naive prising. Feil! Det er fordi No Saint ikke har et etablert navn, eller har nok tiltro til deg. Slik fungerer det. Noen merker har jo egenskaper andre ikke har. Feks Cannondale og Scott. Jeg tviler ikke et sek på at No Saint er like bra som Everest, Nakamura eller HR, men disse merkene har en annen posisjon i markedet, har landsdekkende distributørnett og selger derfor mer. Det er ikke mange år siden Nakamura entret markedet med sykler med seriøs spec, lav vekt og egentlig en ny standard i forhold til pris/kvalitet. De har tatt markedsandeler ved hjelp av å gi kundene valuta for pengene. e
|
|
|
19/05/2010 06:00
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Altså, hvorfor ble FB dratt inn i denne diskusjonen i det hele tatt?! Dette handlet vel om at trådstarter skulle kjøpe seg sykkel I TYSKLAND (rett meg hvis jeg tar feil), og ikke hos FB. Har lest gjennom tråden i ett nå, og det virker som om FB ble dratt inn uten grunn.
Det kan dog være at Bike har testet denne rammen? Mener å se at de har testet karbon-fulldempere en gang i løpet av sommeren/høsten/vinteren, og var det slik at denne var del av denne testen? Noen som har full backlog av Bike-blader? M@rtin?
|
|
|
[Re: baronKanon]
19/05/2010 06:12
|
Espen
More than words
|
More than words
Det er jo ikke helt OT, å blande inn den norske leverandøren av ramma.
Det har jo blitt diskutert hva slags varianter FB laverer til hvilken pris.
e
|
|
|
19/05/2010 06:26
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Det er jo ikke helt OT, å blande inn den norske leverandøren av ramma.
Det har jo blitt diskutert hva slags varianter FB laverer til hvilken pris.
Er med på den, Espen, men jeg så at argumentene for å holde seg unna var p.g.a. FB, som ikke kommer til å få akkurat dette salget - slik jeg forstår det.
|
|
|
19/05/2010 06:55
|
sls
Veteran
|
Veteran
For å spore tilbake til det opprinnelige spørsmålet, så ser ihvertfall jeg at dette tilsynelatende er samme ramme som fikk topp tilbakemelding etter testing av et utenlandsk sykkelblad i fjor. Var visstnok velbalansert og med en styrevinkel av det moderate slaget.
Stig
|
|
|
19/05/2010 06:58
|
Mmar
Ivrig
|
Ivrig
Men vi har tidligere lagd merket til at våre forklaringer ble slettet mens kundens angrep ble ståendes. Og her må vi nok snart ta en prat med redaksjonen om deres ansvar. Det er ganske alvorlige beskyldninger du kommer med her. Har du noe å vise til? Jeg kan nærmest garantere at dette ikke har skjedd. Det er til tider mye aktivitet på forumet og mange parallelle tråder, sikker på at det ikke er en misforståelse? Og tok du kontakt med redaksjonen da du oppdaget dette, slik at vi kunne få det avklart? Dette er et åpent forum, alle kan poste innlegg om omtrent hva de vil. Jeg håper (og tror) at brukerne av forumet er kildekritiske, slik man bør være med alt man leser på nett. Flaxemax oppnår ikke stor troverdighet av to grunner. For det første, han poster anonymt. Kommer man med alvorlige beskyldninger bør man stå for det. For det andre, han går hardt ut fordi han ikke fikk byttet en vare, noe han ikke har krav pa. Dette ble også kommentert noen få innlegg nedenfor. Du har din fulle rett til å opplyse om din side av saken her. Og opptrer du ryddig og forteller sannheten er det også godt mulig du får forumets støtte. Noen dager senere komm han tilbake til butikken og mente vi solgte gammelt skrap og han skulle ha pengene tilbake. Han begynnte høyrøstet å krangle med to ansatte og ble uforskammet noe som også andere kunder kommenterte. Forklaringen hans på gammelt skrap var at man i 2010 ikke lenger skal selge sykler der det er lav avstand mellom dekket og tverrstagget fra ramma. Snakker du og Flaxemax om samme hendelse? Jeg har full forståelse for at man ikke har lyst til å ta en sykkel i retur og gjøre om på et salg. Klargjøring og utlevering av en sykkel tar tid, og da er det surt å miste fortjeneste fordi kunden plutselig ombestemmer seg. Samtidig må tapt fortjeneste sees opp mot omdømme. Det lønner seg ofte å yte litt mer service enn det som står i lovverket. Og til slutt et lite tips: Går du inn på mine valg - min profil øverst på siden kan du legge til fast signatur med fullt navn etc. Alle med kommersielle interesser i sykkelbransjen oppfordres til å opplyse om dette i signaturen, da blir det straks mye ryddigere. Du har på ingen måte prøvd å skjule din identitet, men du gjør likevel deg selv en tjeneste ved å opplyse om hvem du er klart og tydelig.
Redigert av marley; 19/05/2010 06:58.
|
|
|
19/05/2010 07:00
|
EgilS
More than words
|
More than words
Jeg tviler ikke et sek på at No Saint er like bra som Everest, Nakamura eller HR,... ...eller Ghost, når det gjelder MaxAri. Kanskje Kai kan fortelle oss hvem som produserer SEV RC, og eventuelt hvilke andre merker denne rammen selges som?
|
|
|
[Re: Henning i Re]
19/05/2010 07:05
|
Tusj
Entusiast
|
Entusiast
I tillegg kan jeg ikke annet enn å anbefale å handle direkte far Inportøren på Kongsberg, det er en opplevelse i seg selv, i tillegg er han svært opptatt av du skal bli fornøyd. Pass på å besøk ham en dag det er litt rolig, da vil du garantert ha opplevd noe du aldri før har opplevd. Jeg anbefaler rittfulldemper og jeg anbefaler Ghost hos Skalstad i Kongsberg.
Henger meg på denne, men "en dag det er litt rolig" er greit å ha i bakhodet
|
|
|
[Re: Tusj]
19/05/2010 07:38
|
Supernova
Ivrig
|
Ivrig
Og jeg som trodde dette var en tråd om en fulldemper  Personlig forstår jeg ikke hvorfor FB får så mye kritikk sammenlignet med andre aktører. Jeg bruker alltid FB til slitedeler, shimanokomponenter, schwalbe osv. Jeg har alltid fått det jeg har betalt for, det er enkelt å finne pris og beholdningstatus på nett. Når jeg handler der aksepterer jeg samtidig at det er åpenbart kan tilby varer til sterkt reduserte priser fordi driften er rasjonalisert. Dette medfører blandt annet: - At betjeningen ikke har tid til å stå å koseprate. - At vareutvalget er begrenset. - At jeg ikke kan forvente å få returnere varen dersom den ikke er defekt. - At lokalene ikke er verdens flotteste. Dersom jeg er ute etter råd fra fagfolk handler jeg på sportslageret. Da får jeg også det jeg betaler for. Det får jeg også av XXYY på Fast Bikes.
"Now don't make me get off this bike!"
|
|
|
[Re: Supernova]
19/05/2010 07:59
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Jeg kan i hvert fall avkrefte at vi noen gang har slettet innlegg skrevet av noen fra Fast Bikes og latt andre tråder stå. Vi sletter kun tråder som er ren reklame eller inneholder direkte støtende ting. Opp gjennom årene har vi vel ikke slettet mer enn en håndfull innlegg totalt. Ingen fra noen i Fast Bikes. (Så vidt jeg vet.) Alle brukere som har interesser i sykkelbransjen oppfordres til å opptre under fullt navn eller underskrive med dette. Dette skaper en sunnere diskusjon. Jeg har blitt kontaktet av Kai om at innlegg som angriper han personlig ikke bør publiseres her og der er jeg tilbøyelig til å være enig. Kritikk og ros av servicen og prisene i butikken sin må derimot både Fast Bikes og andre butikker finne seg i.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
19/05/2010 08:28
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Personangrep er jo en ting man ikke gjør, men dette er vel et forum med såpass stor åpenhet, og at man skal sensurere moderere alle innlegg før de kommer på nett er et rimelig hårreisende krav. Det gjøres vel strengt tatt ikke på frivillig modererte forum.
Det har vel strengt tatt ikke vært noen PERSONangrep i denne tråden såvidt jeg får med meg, men som innehaver av en butikk med en ganske omdiskutert og kontroversiell bedriftsfilosofi - med dertilhørende kunde, må man regne med at kritikk tillegges innehaver. Og det må man tåle, mener jeg. Men det bør opptres med en viss saklighet fra begge sider når det gjelder kritikk og svar på sådan. Sandkassediskusjonen bør vi definitivt være over.
|
|
|
19/05/2010 08:45
|
limelight
Veteran
|
Veteran
Takk gud for FastBikes har spart mye og gjort mange goe kjøp  Kai er en trivelig mann....
|
|
|
[Re: Supernova]
19/05/2010 09:21
|
tron
Besatt
|
Besatt
... Personlig forstår jeg ikke hvorfor FB får så mye kritikk sammenlignet med andre aktører. ...
Jeg er veldig enig. Mine opplevelser med Fast Bikes er ikke noe dårligere enn med andre butikker i byen, kanskje tvert imot. Hos Fast Bikes blir jeg da i det minste ekspedert. Hos butikkene i Oslo som gjerne trekkes fram for sin glimrende service opplever jeg gjerne at jeg nærmest må rope om hjelp for å få lov til å betale for en overpriset vare jeg har måtte fiske ned fra øverste hylle på egenhånd, fordi de ultrahippe ekspeditørene var mer opptatt av å spise, drikke fancy kaffe eller skravle med kompisen sin. Det virker nesten som om du må være han kompisen for å få service i det hele tatt. Der! Nå fikk jeg endelig sagt det.
|
|
|
[Re: tron]
19/05/2010 10:56
|
jrm
|
... Personlig forstår jeg ikke hvorfor FB får så mye kritikk sammenlignet med andre aktører. ...
Jeg er veldig enig. Mine opplevelser med Fast Bikes er ikke noe dårligere enn med andre butikker i byen, kanskje tvert imot. Hos Fast Bikes blir jeg da i det minste ekspedert. Hos butikkene i Oslo som gjerne trekkes fram for sin glimrende service opplever jeg gjerne at jeg nærmest må rope om hjelp for å få lov til å betale for en overpriset vare jeg har måtte fiske ned fra øverste hylle på egenhånd, fordi de ultrahippe ekspeditørene var mer opptatt av å spise, drikke fancy kaffe eller skravle med kompisen sin. Det virker nesten som om du må være han kompisen for å få service i det hele tatt. Der! Nå fikk jeg endelig sagt det. Støttes
Aut regem aut fatuum nasci oportet.
|
|
|
[Re: jrm]
19/05/2010 12:12
|
Jan-Fredrik
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Hei igjen, og takk for inspill. Tråden har utartet, og det er jo litt av sjarmen med nettforum. Selv om det blokkerer for det opprinnelige spørsmålet.
Siden tråden uansett har sporet av, så kan jeg jo like gjerne fortsette:
Jeg har ikke dratt inn FB, ettersom de ikke kunne/ville gi pris på XX-varianten. Da synes jeg også det ville vært urydding av meg å bruke deres eventuelle kunnskaper, og så bestille et annet sted. Derav spørsmålet her på forumet.
Men om Kai føler for å kommentere rammen hadde jeg selvfølgelig satt pris på det. Kanskje det tom hadde bidratt til noen andre salg?
Det er mange flotte sykkelbutikker her i Oslo, men det er innlysende at de fleste har helt andre egenkostnader enn FB. Jeg setter pris på valgmuligheten, og har bla kjøpt to rammer, en haug med komponenter, og litt klær tidligere. Og vært minst like fornøyd der som andre steder.
|
|
|
[Re: sls]
19/05/2010 12:16
|
Jan-Fredrik
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
For å spore tilbake til det opprinnelige spørsmålet, så ser ihvertfall jeg at dette tilsynelatende er samme ramme som fikk topp tilbakemelding etter testing av et utenlandsk sykkelblad i fjor. Var visstnok velbalansert og med en styrevinkel av det moderate slaget.
Stig Kudus til mannen som er nærmest å svare på det opprinnelige spørsmålet :-) Du husker ikke tilfeldigvis hvor du har sett dette?
Redigert av Jan-Fredrik; 19/05/2010 12:18.
|
|
|
[Re: jrm]
19/05/2010 13:19
|
jeth
Camoboy
|
Camoboy
Jeg er veldig enig. Mine opplevelser med Fast Bikes er ikke noe dårligere enn med andre butikker i byen, kanskje tvert imot. Hos Fast Bikes blir jeg da i det minste ekspedert. Hos butikkene i Oslo som gjerne trekkes fram for sin glimrende service opplever jeg gjerne at jeg nærmest må rope om hjelp for å få lov til å betale for en overpriset vare jeg har måtte fiske ned fra øverste hylle på egenhånd, fordi de ultrahippe ekspeditørene var mer opptatt av å spise, drikke fancy kaffe eller skravle med kompisen sin. Det virker nesten som om du må være han kompisen for å få service i det hele tatt. Der! Nå fikk jeg endelig sagt det. Støttes  Synes rett og slett det er helt enormt bra at det finnes en (1, ikke 2 eller 3) butikk som selger stæsj hvor du ikke får følelsen av å bli flådd. Dårlig kundeservice har jeg aldri opplevd der, tvert imot.
Jens
|
|
|
[Re: jeth]
19/05/2010 14:33
|
Andreas83
Ivrig
|
Ivrig
Har heller aldri møt dårlig kundeservice hos Fast Bikes. Pleier å kjøpe det meste av slitedeler hos FB siden prisen ofte er lik eller lavere enn det jeg må betale hos CRC. Plus butikken har ikke så mye deler fremme, så jeg slipper å plukke med meg ekstra ting som jeg egentlig ikke trenger(noe som alltid skjer ved CRC shopping).
Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
|
|
|
19/05/2010 16:01
|
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
Det kan dog være at Bike har testet denne rammen? Mener å se at de har testet karbon-fulldempere en gang i løpet av sommeren/høsten/vinteren, og var det slik at denne var del av denne testen? Noen som har full backlog av Bike-blader? M@rtin?
Sorry. Finner ingenting på denne sykkelen. Den siste No-Saint-fulldemperen som ble testet i Bike var No Saint´s Demian LX i april 2003  Har dog ikke helt oversikt over de allersiste utgavene ... Mye tyder på at en del tyske rammeforhandlere tidligere hadde den samme taiwanske produsenten, dette gjaldt spesielt CC-HT-rammer fra No Saint (selges hos nevnte Radsport Bornemann og tidligere også hos Benobikes som nå har gått for eget husmerke), Hai-bikes og Rotor. Martin
|
|
|
|
|