Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Montering av takstativ på rails.

Montering av takstativ på rails. #942469 13/05/2010 22:16
T
tja Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
T
Har etter flere turer med skitten sykkel inne i bilen kjøpt meg et Thule ProRide 591 takstativ.
Blir helt greit å slippe gjørme i hele bilen.

Bilen det skal monteres på er en -98 Passat stasjonsvogn.
Er montert rails på taket, regner med at disse er orginale.

Det jeg trenger er de stengene som skal stå på tvers, som takstativet skal monteres fast på.

Er det noen som har erfaring med anskaffelse av slike?

Må man ut med et par tusen her og for å få kvalitet fra Thule eller finnes det gode alternativer som ikke koster skjorta?

Re: Montering av takstativ på rails. [Re: tja] #942533 14/05/2010 04:26
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Med tre sykler på taket og god fart eller hullete norske landeveier må du ha noe som sitter stødig og godt.

Jeg har "Outride" på Thule (dyrt), har prøvd Mont Blanc (noe rimeligere) og Biltema (øknonomivarianten), og ville uten tvil valgt Thule igjen.

Re: Montering av takstativ på rails. [Re: Oystein L] #942596 14/05/2010 07:02
donnerwetter Offline
Avhengig
Avhengig
Ville også gått for Thule. Ikke så galt priset dersom man ikke "må" ha aero-varianten. Uansett er det å kunne stole på at stativet sitter verdt evt prisforskjeller, mener jeg.
Det som skal stå på takstativet koster jo også "litt" mer, for ikke å snakke om evt konsekvenser av at stativet ryker i fart...

Sykler helst i godvær!
bigsmile
Re: Montering av takstativ på rails. [Re: tja] #942601 14/05/2010 07:06
SnorreL Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: tja
(...)

Bilen det skal monteres på er en -98 Passat stasjonsvogn.
Er montert rails på taket, regner med at disse er orginale.

Det jeg trenger er de stengene som skal stå på tvers, som takstativet skal monteres fast på.

Er det noen som har erfaring med anskaffelse av slike?

Må man ut med et par tusen her og for å få kvalitet fra Thule eller finnes det gode alternativer som ikke koster skjorta?

Jeg har Passat -99 med rails og kjøpte nylig "stengene som skal stå på tvers" + låsbare fester, alt Thule, for 1000,- på Torshov i Drammen. Greit å kjøpe noe som man er rimelig sikker på at er bra, synes jeg.

Re: Montering av takstativ på rails. [Re: tja] #942617 14/05/2010 07:23
BjornS Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: tja

Det finnes veldig dyre alternativer, Thule har det i tillegg til en variant som er veldig bra til en ok pris. Jeg betalte 750 kr for mine ifjor hos en bilforhandler i Steinkjer, den typen med en enkel lås på hver skinne.

Anbefaler den, selges på Torshov, Mekonomen og andre slike bilrekvisitabutikker. Samt at noen bilforhandlere kan ha en god deal på slikt (de er ikke alltid dyrest på tilleggsutstyr)

Bj

Re: Montering av takstativ på rails. [Re: BjornS] #944898 16/05/2010 22:31
T
tja Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
T
Flott.
Tar en tur til Thorsov og ser etter billigstengene til Thule.

Moderator  support