Jeg synes kortet er morsomt. Selv var jeg nok for tilbakeholden til at jeg kunne gjort noe slikt da jeg var russ, men jeg lo høyt på kontoret mitt akkurat nå.
Lukas Marcinko, som står bak kortet, sier at han håpet at folk ville skjønne at kortet var humoristisk ment.
- Det står mye om drikking og perverse ting på andre russekort. Jeg tenkte at dette var nær streken, men ikke over. Derfor bestemte jeg meg for å gå for det, sier Marcinko i til adressa.no.
Han sier at det ikke var for å skjule sin identitet at han verken har bilde eller navn på kortet.
- Det var kun for å ikke gjøre det for rotete. Men dersom noen føler seg støtt, tar jeg selvkritikk, sier russen.
Du skal være bra prippen for at dette er "på kanten" i det hele tatt, synes jeg. Man kan velge å ikke like at det spøkes med slikt, men at faren til guttungen skulle bli nervøs for at "noe hadde skjedd" er bare idioti.
Re: Litt på kanten-russekort?
[Re: Stein]
#93682406/05/201017:29
Kreativt og morsomt. En skal ikke se bort fra at et slikt kort kan hindre framtidige overgrep. Han får i alle fall fra en god diskusjon og enkelte foreldre vil få muligheten til å ta en alvorsprat med den unge håpefulle.
"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success." ~ Doug Larson
[Re: DagRS]
#93692006/05/201019:04
Ein vellykka, satirisk variant i den vanskelege sjangeren russekort. Mens dei aller fleste russekorta berre er dekadent og tankelaust møl, har denne fyren faktisk laga noko som både er «på/over kanten», slik sånne kort skal vera, og som samtidig har ein type innebygd metakritikk. Genialt og stygt. Men det er jo nettopp stygt det skal vera.
[Re: DagRS]
#93692206/05/201019:05
Ikke akkurat sjokkert. Hvem tar et russekort seriøst? Mer sjokkert over at det når media. Jentungen på 4 1/2år kom hjem med flere russekort i dag. Ett var levert i 3 eksemplarer.. Det er fra lillestrøm. Nå sover hun, men det gikk sånn:
------ Erik "lomma" Andersen adresse: Ila telefon: bare ring 1881 og oppgi adressen
Jeg har flere kort til dere småunger i bilen. -----
Ikke rart man har fått kallenavnet "lomma" når er døpt det navnet kanskje? den ER/kan være jo ganske grov sånn injuriemessig.
Men vi er i 2010, og bilen Ariel Atom supercharged er liksom ikke drømmebilen lenger.. ei heller pent brukt. Iallefall ikke på norske skilter. Trang coupe. Grøss.
Framsida på Adressa.no har forresten fleire saker om personar som opplever sirkulasjonssvikt på grunn av ting som gjer oss som er meir robuste, forarga.
Jeg synes også den var kanskje morsom med en mulig ettertanke. Hadde kanskje ikke synes den var like morsom dersom jeg var en av de pårørende til den ordentlige lommemannen.
Det er jeg altså ikke, så hos meg så jeg humoren.
Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Jeg lo godt av denne! Enkel og greit, men treffer godt! Har sett mye "verre" russekort, men her spøker man med overgrep mot barn og jeg skjønner godt at noen småbarnsforeldre reagerer. Å bli "sjokkert" over dette håper jeg er journalistens vri, om ikke har den sjokkerte faren en håpløs jobb med å sensurere TV nyhetene til kidsa er voksne...
Forøvrig håper jeg han russen bak dette russekortet ikke har latt sjansen til å følge opp ved å klippe hull i en lomme for russejentene gå fra seg!
[Re: PålS]
#93750207/05/201012:26
Absolutt artig russekort. Men ikke overrasket over at folk reagerer. Det finnes mange der ute som mener at fedre må bruke badebukse hvis de sitter i badekar med sin egen datter på feks 2 år.
Ikke akkurat sjokkert. Hvem tar et russekort seriøst? Mer sjokkert over at det når media. Jentungen på 4 1/2år kom hjem med flere russekort i dag. Ett var levert i 3 eksemplarer.. Det er fra lillestrøm. Nå sover hun, men det gikk sånn
At dattera di fikk tre kort er nok fordi hun er en av de masete småtassene som angriper russen og trekker og river i klærene og sloss for å få kort. Det sjokkerte meg hvor mye dårlig oppdragelse det er av barna i det ganske land.
1. Når det er sagt, er lommemannkortet en gammel idè. Gjort før, uten noen reaksjoner i fjor. 2. Jeg har sett mange, mye, mye "styggere" russekort enn det der, og dersom noen ikke synes om denne formen for generelt lavmålshumor skulle man oppdratt barna sine til å droppe maset om russekort!
Framsida på Adressa.no har forresten fleire saker om personar som opplever sirkulasjonssvikt på grunn av ting som gjer oss som er meir robuste, forarga.
Skulle tro det var Siv Jensen som hadde skrevet artiklene.