Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hvor kan man klå på Trek Remedy?

Hvor kan man klå på Trek Remedy? #936333 06/05/2010 08:39
Larsemannen Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Hei!
Noen som vet om butikker på strekningen Lillehammer - Oslo (eller i nærheten av strekningen) som har Trek Remedy i butikken? Fuel EX kan også være interessant. Jeg vurderer å supplere min 26" hardtail med en litt mer lek-og-morro stisykkel (endelig kan btm smile fornøyd). Det blir eventuelt min første fulldempede sykkel overhodet så jeg føler jeg har mye å lære. Utifra det jeg har lest synes jeg Trek Remedy virker veldig interessant. Jeg skulle derfor veldig gjerne sett noen av modellene i virkeligheten, prøvd størrelser etc. Jeg er 184cm og veier 90kg.

Jeg har sendt spørsmål til de forhandlerene jeg har funnet på trek.no siden jeg skal til Oslo nå på tirsdag, men ingen som har svart har de inne. Er det fordi det ikke er en konkurransedyktig sykkel i dette segmentet? En ansatt har tilbudt seg å ta med sin private sykkel på jobb. Men, jeg jobber til 1530 og skal så på møte 18-20 om kvelden så jeg har litt knapt med tid og vet ikke med sikkerhet om jeg rekker innom og vil derfor ikke at han skal ta seg bryet.

Jeg vil også sette veldig pris på synspunkter og erfaringer med Remedy. ICON_SMILE Burde jeg heller vurdere Fuel EX? Siden jeg har en hardtail som jeg er godt fornøyd med tenkte jeg at det kanskje er fornuftig å satse på en fulldempet med litt mer vandring som sykkel nummer to.

Er det tungtveiende argumenter for å betale mellomlegget fra Remedy 7 til Remedy 8 når grussykkelen nok fortsatt vil bli mest brukt, i hvertfall fram til Birken?

Mange spørsmål fra et forvirret og ukyndig stihode, men håper dere holder ut med meg ICON_SMILE

Re: Hvor kan man klå på Trek Remedy? [Re: Larsemannen] #936353 06/05/2010 08:55
B
btm Online
Besatt
Besatt
B
Jeg sitter her og leser og gliser i skjegget, ja. ICON_SMILE Godt å se at du har kommet til fornuft.

Jeg har sett at Raske Sykler har Remedy, tror de også har Fuel EX inne. Mener også å ha sett Remedy i vinduet til Spinn på Majorstua når jeg har sykla forbi.

Når det gjelder hvilken du skal velge, er det vel prøv og kjenn hva som føles best som gjelder (selv om det er vanskelig å avgjøre om du ikke får testa på sti). Remedy ser i mine øyne ut som en veldig kapabel stisykkel, og med 150 mm i front i år mot 160 tidligere, er den blitt litt lettere. Fjorårets modell ble jo behørig testa av TERRENGSYKKEL, og konklusjonen var vel at det var en utrolig allsidig sykkel til seriøs stisykling, som også funka som fjell i Megavalanche. Men Fuel EX er jo også en super sykkel til sti, men holder nok ikke om du skal leke deg en dag i Hafjell. Det vil nok Remedyen takle bedre.

Og, når du først kommer deg ut på sti med fulldempa, kommer ikke grussykkelen til å bli den du bruker mest, vil nå jeg tro. ICON_LAUGH

btm
Re: Hvor kan man klå på Trek Remedy? [Re: btm] #936532 06/05/2010 11:41
E
Eivind92 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
E
Asker Sykkelsenter avd. Holmen har Remedy 9.9 som demosykkel.

Re: Hvor kan man klå på Trek Remedy? [Re: Eivind92] #936623 06/05/2010 13:11
Pedalsyre Offline
Veteran
Veteran
Har du sett på mesnasenteret?

det er i motbakke du når toppen i livet...
Tidligere nick: Helium team carbonium.
Re: Hvor kan man klå på Trek Remedy? [Re: btm] #936624 06/05/2010 13:11
Kjeserud Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: btm
Jeg sitter her og leser og gliser i skjegget, ja. ICON_SMILE Godt å se at du har kommet til fornuft.

Jeg har sett at Raske Sykler har Remedy, tror de også har Fuel EX inne. Mener også å ha sett Remedy i vinduet til Spinn på Majorstua når jeg har sykla forbi.

Når det gjelder hvilken du skal velge, er det vel prøv og kjenn hva som føles best som gjelder (selv om det er vanskelig å avgjøre om du ikke får testa på sti). Remedy ser i mine øyne ut som en veldig kapabel stisykkel, og med 150 mm i front i år mot 160 tidligere, er den blitt litt lettere. Fjorårets modell ble jo behørig testa av TERRENGSYKKEL, og konklusjonen var vel at det var en utrolig allsidig sykkel til seriøs stisykling, som også funka som fjell i Megavalanche. Men Fuel EX er jo også en super sykkel til sti, men holder nok ikke om du skal leke deg en dag i Hafjell. Det vil nok Remedyen takle bedre.

Og, når du først kommer deg ut på sti med fulldempa, kommer ikke grussykkelen til å bli den du bruker mest, vil nå jeg tro. ICON_LAUGH

Stemmer at Spinn på Majorstua har begge ja. Jeg har stått der flere ganger klokka 4 på natta og siklet på Remedyen og synset opp og ned om at Fuel EX 2010 ikke er bedre på noen måte enn min egen 2008 for å dempe min egen lyst på ny sykkel. (Hvem har vel ikke alltid lyst på mer?)

Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and then beat you with experience.
Re: Hvor kan man klå på Trek Remedy? [Re: Kjeserud] #937074 06/05/2010 21:07
T
tja Offline
Medlem
Medlem
T
Har du allerede en hardtail som brukes til grus og lett sti ville jeg helt klart gått for Remedy.
Endte selv opp med Fuel Ex fordi jeg per nå kun har mulighet til å ha en sykkel. Da ble den lettere vekta utslagsgivende.
Har ikke angret på at jeg gikk for Fuel Ex, men har vært et par ganger jeg gjerne skulle hatt den slakkere styrevinkelen til Remedy.
I bratte utforkjøringer føles styrevinkelen akkurat litt for bratt på Fuelen.

Har forøvrig ikke prøvd Remedy, men har tafsa mye. Det er sammen med Lapierre Zesty den sykkelen jeg har mest lyst på. Også over diverse fancy high end merker.

Forskjellen på 7 og 8 er kun komponenter, ramma er den samme.
Mener 7 har endel Sram utstyr mens 8 har vel Shimano XT hele veien.

Jeg ville gått for 7, men det er mest fordi jeg syns den ser best ut. Oppgraderinger kan gjøres etterhert(selv om det totalt sett nok blir dyrere).

Redigert av tja; 06/05/2010 22:12.
Re: Hvor kan man klå på Trek Remedy? [Re: Pedalsyre] #937668 07/05/2010 15:36
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Pedalsyre
Har du sett på mesnasenteret?

Eller Kjell sykkel og sport i Brdal?

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Hvor kan man klå på Trek Remedy? [Re: Elgvenn2] #937679 07/05/2010 16:00
thewizard Offline
Ivrig
Ivrig
Henger en remedy i taket på intersport mesnasenteret på Lillehammer

Grand Patron
Sørensen Sykler
kim@sorensensykler.no
www.sorensensykler.no
Oslo

Re: Hvor kan man klå på Trek Remedy? [Re: thewizard] #940281 11/05/2010 11:50
Larsemannen Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Takker for innspill! Tilbake fra ferie nå og skal fortsette vurderingen av Remedy og Fuel EX (samt Madone faktisk, om jeg ikke finner et stisyklingmiljø på Lillehammer, men har en god del kjente som sykler landevei... Misforstå meg rett, har veldig lyst på en stisykkel, men stisykling er jo også mest morro med andre syklende ICON_SMILE )

Henger det en Remedy på Intersport på Mesna? Var innom der i starten av forrige uke og da jeg spurte hadde de ikke inne Remedy eller Fuel EX, de kom ikke til å ta inn for å ha i butikken, men kunne gjerne bestille. Skal prøve å rekke innom Raske Sykler i dag som jeg er i Oslo.

Redigert av Larsemannen; 11/05/2010 11:51.
Re: Hvor kan manhttp://terreng klå på Trek Remedy? [Re: Larsemannen] #940670 11/05/2010 20:19
L
LarsK Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
L
Nei Nei Lars Erik, ikke ut på veien, må inn i skogen, kjempefint borti Hovemoen nå, og Kulturstien er klar til bruk, litt snø/bløtt oppe ved Kanalen og mot Colletbrua, ellers knallfint nedover der har jeg fått medlinger om, så den ruta skal testes ila de nærmeste dagene.
Sti er tingen:-)
Eller har oslolufta gjort at Lillehammerskogen virker skummel, med elg, bjørn og slikt devilsmile

Lars

Re: Hvor kan manhttp://terreng klå på Trek Remedy? [Re: LarsK] #940927 12/05/2010 07:22
Larsemannen Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Hvem er du Lars? Ser ikke at jeg har skrevet hele navnet mitt i tråden ser du så er litt nysgjerrig. Har en vag anelse, men i såfall vil vel du like gjerne selge meg utstyr for asfalt som sti tenker jeg ICON_WINK

Oslolufta har hatt sine bivirkninger den ja ICON_LAUGH Stor forskjell på en bjørn og en gammel mann som kommer løpende med stokken i været og puddelen på slep.

Var en tur på Raske Sykler i går og fikk lufta en Remedy 8 litt. Dæven, det virker veldig morro. Selvfølgelig veldig begrenset testmulighet, men sykla ned en liten trapp bla, og jeg måtte bare glise. Om jeg kjøper en sykkel som dette vil nok jeg og ikke sykkelen være begrensinga i ganske lang tid framover... Siden jeg har en gruspankemaskin fra før hadde det vært gøy med en stisykkel som er litt grovere.

Du får ta meg i lanken LarsK og innvie meg i de dunkle stisykkelmiljøet på Lillehammer ICON_LAUGH

Elgvenn2: Kjell hadde forresten ikke planer om å ha Remedy eller Fuel EX i butikken

Re: Hvor kan manhttp://terreng klå på Trek Remedy? [Re: Larsemannen] #941651 12/05/2010 19:17
L
LarsK Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
L
Sorry at jeg la ut ditt navn, tenkte ikke...
Jepps, samma fyren som du drakk øl med på Telenor i april.
Det blir det samme du velger av sykkel vettu, bare det blir STI :-),
Jeg er fersk og nyfrelst fulldemper mann, og går nok i kategorien hvor det er rytteren som er begrensningen her i gården også.
Vi får ta en tur en dag, Hovemoen er fin om dagen, ikke ekstremt krevende så slik sett passer det godt for oss ferskinger.

Re: Hvor kan manhttp://terreng klå på Trek Remedy? [Re: LarsK] #941713 12/05/2010 20:29
Larsemannen Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
He-he... Har ikke gjort noe ulovlig, så ikke farlig å skrive navnet mitt ICON_WINK Stussa bare litt ICON_SMILE

Svinger innom deg en dag jeg så finner vi ut av dette og får oss en tur ICON_SMILE Bikker farlig mye mot en Remedy 7 altså så lurer på om jeg ikke skal prøve meg på litt sti og morro.

Og øl smaker godt andre steder enn på Telenor også så det må vi få til her ved Mjøskanten også!

Re: Hvor kan manhttp://terreng klå på Trek Remedy? [Re: Larsemannen] #941751 12/05/2010 21:05
L
LarsK Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
L
Absolutt! Trek`n ser jo kurant ut da, første tur ble avsluttet med Øl og Burger på Esso Sannom, ypperlig avslutning på en tur:-)
Fristende å inføre 0,5 burk i sekken for avslutning av turene, hehe.
Stikk innom så kan vi preike tur og sykkel vettu;-) , måtte bare den forbaskede snøen bli borte fra åsen her slik at en kan ta turen innover mot fjellet også..

Re: Hvor kan manhttp://terreng klå på Trek Remedy? [Re: LarsK] #968764 17/06/2010 11:31
Larsemannen Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Da kan jeg melde om at (nok en gang) ble det litt mer kostbart enn planlagt å bruke litt tid til å se på noe man har tenkt å kjøpe istedet for bare å løpe ut og handle. Remedy 8 er på vei og jeg venter spent på å teste ICON_SMILE

Re: Hvor kan manhttp://terreng klå på Trek Remedy? [Re: Larsemannen] #968768 17/06/2010 11:34
B
btm Online
Besatt
Besatt
B
Ai ai ai, det må jo bare bli knall. Gratulerer så mye, du kommer ikke til å angre. bigsmile

Gleder meg til å høre hva du syns etter noen turer.

Hvor lenge er det til du har den i hus? Hadde vært moro å fått til en felles tur enten her eller der før jeg flytter oppover til Bartebyen 15. juli. ICON_LAUGH

btm
Re: Hvor kan manhttp://terreng klå på Trek Remedy? [Re: btm] #968783 17/06/2010 11:52
Larsemannen Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Hallais! Ja, du må nok ta litt av skylda btm for å inspirere meg...

Jeg forstod det som om den ble sendt med Tollpost i dag så da tar det nok ikke lang tid.

Noen som vet hvordan jeg gjør det med de medfølgende pedalene, Eggbeater Custom Candy C? Jeg har i dag to sykler med SPD og kun ett par sykkelsko med SPD. Dette skulle vel ikke mot formodning være kompatibelt det..? Eller må jeg anskaffe et par XT SPD-pedaler? Hyl ut om noen vil bytte i såfall. Sikkert veldig bra de som følger med, men billigere å bytte ett par pedaler enn to par+sko...

Re: Hvor kan manhttp://terreng klå på Trek Remedy? [Re: Larsemannen] #968784 17/06/2010 11:53
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Kjøp SPD eller bytt litt mellom. Å ha to forskjellige pedaltyper er bare dumt.

Og nei, Eggbeater og SPD er ikke kompatibelt.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Hvor kan manhttp://terreng klå på Trek Remedy? [Re: RazeFaze] #968881 17/06/2010 13:45
Larsemannen Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sorry, mente ikke Eggbeater, men Cranc Bros Custom Candy C. Men, det er kanskje ikke noen forskjell.

Sykla med en her om dagen som hadde SPD-klosser på skoene og sykla med en eller annen utgave av Cranc Bros pedaler. Finnes det modeller som er kompatible? Trodde ikke det jeg.

Moderator  support