En ting man lærer seg fort i kampen for overlevelse på Californske motorveier, er å ha god sikkerhetsavstand til asiatiske damer. Referanse til geografisk opprinnelse er kulturelt betingen, IKKE genetisk.
Når du tar igjen en beige Toyota sedan med Kleenex-boks i hattehylla, er det greit å passere to filer til høyre eller venstre.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Re: Forskjellen på menn og kvinner er...
[Re: GeirK]
#93661106/05/201013:01
Kjenner meg også igjen i observasjonene til trådstarter, selv om det blir litt vel generaliserende.
Leste for en del år siden en rapport som sa at kvinner hadde smalere synsfelt enn menn, er ikke i stand til å huske hvor. Hvor seriøs den var vet jeg ikke, men kan som noen her har antydet virke som om kvinner generellt sett har større problemer med å registrere at man for eksempel står ved et gangfelt og venter på å komme levende over. Menn ser det, men gir f.
Hadde vært interessant å vite om det faktisk er slike forskjeller.
Redigert av tja; 06/05/201013:02.
[Re: tja]
#93662706/05/201013:15
Jeg tror at alle ting har to sider.. Og at det finnes menn som også har en uhøflig tone i trafikken, for ikke å snakke om arrogant oppførsel. Hvem som er "verst" er vanskelig å si, men at man kommer mye lenger med smil, nikk og hils er det ingen tvil om
Trening gjør mening:o)
[Re: sissel l]
#93663306/05/201013:20
Av våre gjester vil de fleste menn stoppe opp ved kaffemaskinen og si noe som "Wow!", "Se der ja!", "en slik kunne jeg tenkt meg", og så følge opp med en masse tekniske spørsmål mens de snuser inn duften av nykvernet bønne og prøver å bestemme seg om de vil ha en espresso doppio eller en cortado. Damene derimot kommenterer at den bråker og tar stor plass, og ber enten om svart kaffe, eller en latte.
Rust? Fordi det rimer på dust.
[Re: DavidS]
#93665006/05/201013:35
Kvinner og menn er jo grunnleggende forskjellige, og har mange forskjellige egenskaper som er kjønnstypiske (både positive og negative). Og likevell så blir det fort sett på som diskriminerende å påpeke dem.. (Nei, jeg er ikke lege, kjønnsforsker eller sosiolog, så jeg har ingen faglig begrunnelse bak mine uttalelser. Jeg vet også at det finnes unntak innenfor begge kjønn. Men å påstå at det kun er anatomiske forskjeller på menn og kvinner syns jeg blir litt trangsynt.)
Det blir litt som at det blir ropt om rasisme hvis man bemerker at en mørkhudet mann er mørkere i huden enn en lyshudet mann.
*Edit: Ikke for å gjøre dette om til en kjønnsdebatt. Er forøvrig enig i trådstarters observasjon om at kvinner skjelden hilser/takker når man gir dem plass i trafikken. Pussig igrunn.
Redigert av Oddi; 06/05/201013:37.
Ta deg en bolle.
[Re: GeirK]
#93665206/05/201013:37
En ting man lærer seg fort i kampen for overlevelse på Californske motorveier, er å ha god sikkerhetsavstand til asiatiske damer. Referanse til geografisk opprinnelse er kulturelt betingen, IKKE genetisk.
Når du tar igjen en beige Toyota sedan med Kleenex-boks i hattehylla, er det greit å passere to filer til høyre eller venstre.
Dette er en sak for Harald Eia. Her står det at læring av komplekse motoriske ferdigheter, for eksempel kjøring, kan være genetisk betinget.
Det at kvinner er forskjellige fra menn, er jo grunnen til at JEG liker kvinner da. (eller kjære, om du skulle lese dette mente jeg å si kvinnen. I entall)
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
En ting skal dere menn ha pluss poeng for i trafikken, er at dere er mer hjelpsomme enn kvinner om man står i på veiskulderen med problemer med bilen... Å stå med potta potta liggende på bakken og kun elektroteip som eneste løsning til å feste potta igjen endte det godt da en kar med ståltråd og tang tilbød og sin hjelp. Om det var pga mitt blonde hår (som kan tolkes mange retninger), menn er jo til tider veldig enkle, eller om karen bare var veldig hjelpsom vet jeg ikke. Jeg skal hvertfall aldri farge håret...
Trening gjør mening:o)
[Re: HeidiF]
#93671906/05/201015:03
Litt OT, men på vei hjem fra jobben idag, så jeg to personer i en litt stor lastebil som kommuniserte ved hjelp av tegnspråk. Her kunne jeg vel sagt masse om alle oppmerksomhetssvikter det antagelig kan medføre, men jeg lar være... Noen andre?
Man kommer alltids ned
[Re: ToHee]
#93679406/05/201016:50
... at kvinner ALDRI hilser, nikker, smiler eller på noen måte gir uttrykk for takknemlighet hvis man slipper dem frem eller viser fleksibilitet i trafikken. ALDRI!!!
Eg kunne skreve eit tilsvarande innlegg der eg bytta ut kvinner med byfolk. Eg kjem frå ei lita bygd utanfor Haugesund, der mange i byen har hytter i bygda vår, og kvar sommar skjer då det same: For det første så har dei kjøpt seg ein unødvendig svær bil som ein Landrover eller ein X5 eller noko sånn, for å kunna køyra på landet, og jo større bil dei har jo skumlare vert grøftekantane. Så desse møter eg alltid midt i vegen, og dei klarer heller ikkje bruka møteplassane langs vegen. Så det vert som regel dei fastbuande som må stoppa eller rygga for å få til å passera dei, og det er aldri så mykje som eit smil eller eit nikk og få. Aller verst er det om eg kjører traktor. Alle landbruksreiskap har vikeplikt for alle frå Haugesund, uansett situasjon.
Men dette handlar sikkert litt om stigmatisering av grupper og kva ein er oppmerksom på. Om ein berre gjekk inn for det så er det sikkert mogleg å komma med empiriske data på at til dømes menn med bart er dårlegare sjåførar...
Andreas Tveit
[Re: Laxeluz]
#93753407/05/201012:53
Dette er en av de beste, og mest presise "generaliseringene" jeg har sett på lang tid -her burde jeg hatt en "lermegfordervamensjegholderpåågjøremittfornødneisykkelshortsen" smiley-
Sykler helst i godvær!
[Re: 11]
#93778907/05/201019:07