minim, dette høres ut som reklamasjonssak. Den ulyden, og det at den stopper, skal ikke skje. Håper det skjer hele tiden, så det er lett å demonstrere feilen på Biltema.
Jeg kjøpte byggesett (batteri, kontroller, hjul med motor) på nett. Hadde et lignende problem fra andre dagen jeg kjørte med det. Jeg sendte i retur og fikk ny motor, som har fungert feilfritt siden da, et halvt år siden.
Ellers virker Biltema-doningen å være mye elsykkel for pengene. Med skjermer, bagasjebrett og lys kan det bli en ålreit helårs jobbsykkel. Men 1x7 er vel i minste laget for terrengsykling, selv med motor? http://www.dinside.no/936416/test-biltema-yosemite-mtb-elsykkel
Tror ikke det er dårlig kontakt noen plass siden den drar godt så lenge jeg holder den over ca 10km/t. Fikk akkurat bekreftet fra Biltema kundesupport på Facebook at dette er en kjent sak og at en software oppgradering fikser det. Får se i morgen om jeg får ordnet en slik
Lyden er lett å fremprovosere ja så det skal jeg få vist greit i butikken.
Det er nok det den passer best til. Vi har brukt den litt på landeveien hvor samboeren min har den med barnestol og jeg tar cerveloen.
1x7 er for lite ja. Specialized var nydelig i selv ganske bratte bakker noe som sikkert skyldes giring, men jeg tror også krankdrift gjør sitt også. Med disse i navet så har man ikke mye moment ved lave turtall og det egner seg nok dårlig til terrengsykler.
Skummelt å bruke 50k på en slik sykkel ja (: Specialized'n er nok fin, har ikke testet motoren deres selv. Hva tenker du i dag da? 30k er endel mindre enn 50k, men fortsatt endel penger. Også er det greit å være klar over at det jobbes med nytt regelverk for elsykler i utmark nå. I dag er situasjonen, la oss si uavklart, forskjellige offentlige organ har forskjellig oppfatning. Men når nytt regelverk er på plass vil det antakelig ikke være rom for tvil. Det nye lovverket kan bli alt fra sidestilling med sykkel til tilgang på grusveier og noen utvalgte opparbeidede stier.
I dag tenker jeg at jeg er glad jeg ikke gikk for den selv om det nok hadde vært en fantastisk sykkel. Jeg er nok muligens litt gammeldags, men den tanken min med at om noe feiler her så er man tvungen til å reparere det eller kassere sykkelen. De første 4-5 årene så er man vel tvunget til å reparere det selv om det kan bli en drøy pris på det og etter dette begynner man å lure på om det ikke er like greit å kjøpe seg noe nytt og skrote den om kostnaden blir for høy.
Regel verket er jo også et godt poeng, men tror ikke det blir like intensiv helikopter jakt på el-syklister som på snøscooter banditter
Blir vel å ta den gode slitne gamle Trek fuel'n ut på noen turer enda så får jeg følge med om noen legger ut noen scoop av noen el sykler her med tiden. Det kommer vel sikkert bare mer og mer fulldempet som er brukende etterhvert som dette utvikler seg.
Hvis ikke dette er klasset som fin el-sykkel så vet ikke jeg!? Mye nytt elsykkel-snadder fra Merida til 2017 for å leke seg i skauen! Alt fra 27,5+ med 170/160mm demping til 130mm hardtail også med plusdekk.
Ganske fine de der ja! Fikk testet en Genius med el i går, og det var sabla gøy! Spent på å se hvor mange som faktisk kommer til å bla opp for å dundre rundt i skogen på noe sånt.
Synes du kan opplyse om at du jobber for Merida, Simonuno.
" " "
Enig, da synes jeg Olechr på forumet går foran som et veldig godt eksempel..... Profilen hans med de to linjene nederst (ja du skjønner) i innleggene hans kan med fordel kopieres. Bittelitt reklame får han sneket inn også på en helt fin måte _________________________ Jobber for Original Teambekledning Sykler med Scott sykler
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Ganske fine de der ja! Fikk testet en Genius med el i går, og det var sabla gøy! Spent på å se hvor mange som faktisk kommer til å bla opp for å dundre rundt i skogen på noe sånt.
Betyr det at ei sjappe i Trondheim arrangerte demo av elsykkel og lot dette skje i terreng det ikkje er lovleg å bruke slikt i?
Sorry mac, ikke hengt her så aktivt tidliger så jeg tenkt på det men skal ta tak i det. Men nå vet ju vartfall alle i denne tråden det
Sitat: baronKanon
Synes du kan opplyse om at du jobber for Merida, Simonuno.
Koster lite å ha det i signaturen
Uansett sprekt å satse på noe som i utganspunktet ikke er lovlig (i Norge) til tiltenkt bruk.
Ja det blir interessant å se hva som vil skje med både markedet og lovverket på denne type sykler. Ser før meg att det vil gjøre seg bra i Nesbyen eller tilsvarende destinasjoner. Men hvis det blir full skau med motoriserte sykler i Oslomarka så har vi nok en case med dagens lovverk...
Nei, en leverandør av sykler arrangerte en demo på en parkeringsplass. Om noen tok sykkelen med ut i forbudt terreng får det stå for deres egen regning, vil jeg tro.
Forøvrig må jo en hardtail elsykkel med plussdekk være en ganske optimal helårspendlesykkel. Noen som vet hvordan slike motorer tåler saltslaps?
Aner ikke, men det frister virkelig med elsykkel som pendlesykkel. Særlig til vinterbruk, med en alt for lang oppoverbakke til barnehagen som må forseres hver morgen.
Jeg synes elsykler virker utrolig bra som pendlersykler, eller som et alternativ til bil/buss til trening, korpsøvelse, besøk hos venner osv. Men som artigsykkel til bruk på sti i marka? Hmmm... meget skeptisk altså.
Forøvrig må jo en hardtail elsykkel med plussdekk være en ganske optimal helårspendlesykkel.
Hvis du pendler på grus eller dårlig brøytet vei kanskje, ellers er landeveissykkel og xc langt bedre løsninger. Etter å ha pendlet på elsykkel, hybrid og nå landeveissykkel vil jeg kun anbefale elsykkel der fysikk eller bakker er et hinder. Elsykkel er dønn kjedelig over tid, mens landeveissykkel er morsomt hver eneste gang.
Sitat: parob
Noen som vet hvordan slike motorer tåler saltslaps?
De store produsentene er gode til å bygge inn motorene, så jeg tror det går bra. Ihvertfall om man spyler sykkelen regelmessig. Og så lenge produsenten ikke spesifiserer at den *ikke* skal brukes om vinteren eller på saltet vei, kan man reklamere hvis det skulle bli problemer.
Har syklet litt på min fars elsykkel med Steps motor, lite motiverende å sykle på sletter når motoren kutter.
Å sykle i 35km/t på flata er helt ok på elsykkel (har Shimano Steps selv), men svake oppoverbakker hvor 30-35km/t er tungt (pga. sykkelen) og 25km/t er for sakte er demotiverende.
Kanskje sykler som Giant Road-E+ er morsommere å sykle over 25km/t på -de ser ihvertfall slik ut.
Forøvrig må jo en hardtail elsykkel med plussdekk være en ganske optimal helårspendlesykkel. Noen som vet hvordan slike motorer tåler saltslaps?
Har syklet på en og samme elsykkel med Bosch system siste 2 åren ink vintrene og har ikke hatt noen trøbbel så langt. Slitedeler må selvsagt holdes etter. Finnes også ett kranklager i motoren som er utskiftbart av Bosch så det går å serve og få lang levetid på disse til tross vinterbruk(selv aldrig vært i dette behov). Steps systemet har jeg ikke fått brukt gjennom en vinter enda men følelsen av sommerbruk er att også dette systemet er solid bygget.
Forøvrig må jo en hardtail elsykkel med plussdekk være en ganske optimal helårspendlesykkel.
Hvis du pendler på grus eller dårlig brøytet vei kanskje, ellers er landeveissykkel og xc langt bedre løsninger. Etter å ha pendlet på elsykkel, hybrid og nå landeveissykkel vil jeg kun anbefale elsykkel der fysikk eller bakker er et hinder. Elsykkel er dønn kjedelig over tid, mens landeveissykkel er morsomt hver eneste gang.
Har 14km og ca. 350 høydemeter til jobb. Bruker 48 minutter på sykkel, men kjører bil på 13 minutter, så bilen blir som oftest valgt. Bruker en hybrid med cx-dekk i dag. Det fungerer fint, men er mye ubrøytet på vinteren så da velges bilen. Hadde nok syklet oftere med elsykkel, men jeg har aldri prøvd en... bare blitt frasyklet av dem mange ganger.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Hvis du pendler på grus eller dårlig brøytet vei kanskje, ellers er landeveissykkel og xc langt bedre løsninger. Etter å ha pendlet på elsykkel, hybrid og nå landeveissykkel vil jeg kun anbefale elsykkel der fysikk eller bakker er et hinder. Elsykkel er dønn kjedelig over tid, mens landeveissykkel er morsomt hver eneste gang.
Har 14km og ca. 350 høydemeter til jobb. Bruker 48 minutter på sykkel, men kjører bil på 13 minutter, så bilen blir som oftest valgt. Bruker en hybrid med cx-dekk i dag. Det fungerer fint, men er mye ubrøytet på vinteren så da velges bilen. Hadde nok syklet oftere med elsykkel, men jeg har aldri prøvd en... bare blitt frasyklet av dem mange ganger.
Det er nok endel jobbsyklister (og tidligere bilister?) i Trondheim som både har endel høydemeter å forsere og som har oppdaget at elsykkelen sparer endel tid og krefter i vårt "terreng". Hvis jeg sykler opp Bøckmans veg i ettermiddagsrushet ser jeg i dag omtrent like mange elsykler som vanlige sykler. Tipper jeg typisk passerer 10-15 vanlige sykler og blir passert av 10-15 elsykler. Hadde jeg syklet fortere ville imidlertid statistikken blitt en annen Men jeg føler meg ganske sikker på at andelen elsykler uansett kommer til å stige voldsomt i løpet av det neste året... Selv har jeg bare ca 7 km og ca 180 høydemeter hjem fra jobb. Inntil videre håper jeg å fortsette å sykle for å holde meg i form.
Re: Vis meg en fin el-sykkel - White xc-e pro??
[Re: simenf]
#240925425/05/201717:33