Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Dirt i Oslo?

Dirt i Oslo? #935742 05/05/2010 14:20
O
Oslo27 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
O
Jeg har fått lyst til å kjøpe meg dirt sykkel.. Men må man helt til hafjell for å finne en bra spot? Eller finnes det noe i eller rundt oslo? Trenger selvfølgelig ikke være like bra som på hafjell, men noen hopp bør det jo være..

Hvis noen har tips om billig og god sykkel så kom gjerne med det også! ICON_SMILE

Re: Dirt i Oslo? [Re: Oslo27] #935760 05/05/2010 14:58
jens fredrik Offline
Besatt
Besatt
Det er noen hopp og slikt i skogen på Gaustad. Om de er i bruk aner jeg ikke.

Jeg tror www.utfor.com frekventeres oftere av dirt-syklister enn terrengsykkel.no. Hør der.

I Fredrikstad vet jeg at noen har bygget en imponerende park.

Re: Dirt i Oslo? [Re: jens fredrik] #935896 05/05/2010 18:41
P
PålS Offline
Entusiast
Entusiast
P
Gaustad er vel mer eller mindre forlatt, men flere av de opprinnelige gutta som bygget trailsa har begynt på noen nye i området. Det er nok flere spots i Osloområdet, men de fleste holder de mer eller mindre hemmelig og de store spotene (Rolvsøy, Drøbak, Skui, etc) ligger ofte i/rett ved noen av kjørernes hager. Trickset er vel egentlig å enten bygge dine egne eller hooke opp med de som har bygget noen og hjelpe de å vedlikeholde for så å sykle... Som nevnt over, sjekk utfor.com, der er det 80% dirtjumpere.

Pål

Re: Dirt i Oslo? [Re: PålS] #935936 05/05/2010 19:25
O
Oslo27 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
O
Skjønner at folk kanskje ikke har lyst til å reklamere så mye for sin lokale spots ja..

Men det skal sies at jeg er en "voksen" og jovial fyr (er vel egentlig for gammel til å begynne med dette men.. ICON_SMILE ) som rydder etter meg og hjelper gjerne til med graving og vedlikehold! Så hvis noen har lyst til å tipse send gjerne en PM ICON_WINK Kommer heller ikke til å å dra med masse folk, bare meg, pluss kanskje en kompis hvis han også kjøper..

Skal sjekke utfor.com også ja, takk for tips så langt.. ICON_SMILE

Moderator  support