Ja nå har jeg en liten historie å fortelle. Min sykkelteknikk er høyst diskutabel... I et forsøk på å sykle på bakhjulet klarte jeg, ved bruk av et meget tynt og spisst carbonsete, å hekte buksa (Swix langrennsbukse, ikke spør..) så vel som skrotum i setet da jeg ble litt for baktung og satte beina på bakken. Mitt korte lortefall gjorde at distansen mellom sete-tuppen og bakken ble lenger enn strekken i skrotum ville tillate, noe som resulterte i strekk av pungen og et påfølgende smekk fra spandaxen i retur. Dette gjorde umennesklig vondt og jeg var virkelig usikker på om skrotum fremdeles var i stand til å holde kronjuvelene trygt på plass. Da jeg kom hjem, bar det rett inn på badet for inngående undersøkelser av tingenes tilstand. Undersøkelsen kunne bekrefte at skrotum har en fantastisk elastisitet, men rifter med blodutredelser og et kraftig blåmerke kunne konstateres. En forsiktig dusj kombinert med et jamrende hyl var det neste som ventet, for dette var skikkelig sårt.
Note to self: Ikke prøv på det en gang til.
På tide å begynne å trene igjen...
Re: Pass på pungen ved sykling på bakhjulet!
[Re: PålGnål]
#93516404/05/201021:29
Hadde et liknende stunt på vei til jobb for noen uker siden. Skulle over en kant som var dekt med noe som jeg antok var hardpakket snø. Det var det ikke. Forhjulet bråstoppet. Lynraskt ut av pedalene, og for rett opp i været. Klarte desverre får jeg si, å holde sykkelen på rett kjøl. Da jeg kom ned igjen traff tuppen på setet rett i r...hølet. i alle fall kjentes det slik ut. Det var sykt vondt.
Re: Pass på pungen ved sykling på bakhjulet!
[Re: haakotho]
#93518504/05/201021:53
Arme mann. Sei ifrå om du skal selja reiskapen på biletet. Eg har lenge vore på utkikk etter ein aerodynamisk vedkløyvar.
Sjølv kjøpte eg brillesnor m.a. for at ikkje brillene skulle ramla av når eg låste sykkelen. Eg gjekk mykje med brillene hangande på brystet. Dei hang soleis gjerne og dingla under setetuppen kvar gong eg fikla med låsen, og når eg retta meg opp, vart dei sjølvsagt verande der, før dei sleppte snora og stupte i bakken. Dette scena gjentok seg nærmast dagleg med eit vokalspor som minte stygt om death metal, medan optikaren lo heile vegen til pengebingen.