Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Beskyttelsesutstyr for stisykling ønskes kjøpt

Beskyttelsesutstyr for stisykling ønskes kjøpt #935034 04/05/2010 19:54
F
Fisher-man Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
F
Er det noen som har noe brukt beskyttelsesutstyr for stisykling?

Er på utkikk etter noen albubeskyttere og knebeskyttere.

Re: Beskyttelsesutstyr for stisykling ønskes kjøpt [Re: Fisher-man] #935107 04/05/2010 20:46
sykkelfantometJF Offline
Ringrev
Ringrev
Har brukt beskyttelsesutstyr for stisykling 1 gang, våren 1992 tror jeg det var, det fungerte heller dårlig. Utstyret er bare i veien og er unødvendig vekt å ha med seg. Når en tryner på sykkel i skogen, er det veldig uforutsigbart hvilke skader man pådrar seg. Skal det være noen vits, bør en ha samme beskyttelsesutstyret som downhill-ryttere bruker. Har ikke så veldig mye peilig på det, men de bruker i alle fall mer enn hjelm og knebeskyttere...
Likevel kan det ha en hensikt når en skal trene opp sine tekniske ferdigheter på vansklig terreng. Man vil da våge mer og sånn sett få verdifull erfaring.

"Wyrd bid ful aræd"
Re: Beskyttelsesutstyr for stisykling ønskes kjøpt [Re: sykkelfantometJF] #935129 04/05/2010 20:57
M
Madsern Offline
Medlem
Medlem
M
Jeg ser ingen grunn for å avskrive beskyttelse for bruk på sti.....

Jeg ville prioritert hjelm, hansker og kne... Jeg bruker 661 kyle strait knebeskytter til utfor og sti. Om jeg skulle valgt noe annet ville jeg sett på svenske POC og deres knebeskyttere.

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=36892

En velger gjerne besyttele ettersom hvilket terreng man sykler i, og hvilket ferdighetsnivå en har. Jeg bruker ofte knebeskyttere fordi det ikke medfører noe ubehag og tilbyr beskyttele for et relativ sårbart område som er veldig utsatt...

Hej
Re: Beskyttelsesutstyr for stisykling ønskes kjøpt [Re: Madsern] #935242 05/05/2010 05:01
Kjeserud Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Madsern
Jeg ser ingen grunn for å avskrive beskyttelse for bruk på sti.....

Jeg ville prioritert hjelm, hansker og kne... Jeg bruker 661 kyle strait knebeskytter til utfor og sti. Om jeg skulle valgt noe annet ville jeg sett på svenske POC og deres knebeskyttere.

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=36892

En velger gjerne besyttele ettersom hvilket terreng man sykler i, og hvilket ferdighetsnivå en har. Jeg bruker ofte knebeskyttere fordi det ikke medfører noe ubehag og tilbyr beskyttele for et relativ sårbart område som er veldig utsatt...

Tar man en titt på bilder fra diverse tirsdagsklubber så ser man mange av de knebeskytterene der, jeg venter på de i posten selv faktisk. Hjelm, hansker og kne er i mine øyne noe de fleste burde ha når man er ute på sti. Ihvertfall her rundt Oslo så er det en ugudelig mengde sten på stiene, og det å smelle kneet i en av de i 30+km/t på en nedkjøring kan ødelegge et kne for alltid. Reddet hånden min fra å bli skrapt opp ganske godt på et tre i forrige uke pga hansken min og. ICON_SMILE

Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and then beat you with experience.
Re: Beskyttelsesutstyr for stisykling ønskes kjøpt [Re: Kjeserud] #938570 09/05/2010 11:41
F
Fisher-man Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
F
Jeg sykler for det meste i Østmarka og der er det som alle vet MYE steiner å kveste knærne på, så beskyttelsesutstyr må etter min mening til.

Kunne ikke tenke meg noe værre enn å få ødelagt hele sykkelsesongen etter et ublidt møte med ei steinrøys og ikke ha beskyttelsen i orden.

Trenger dessuten friske bein på jobben fishwhack

Re: Beskyttelsesutstyr for stisykling ønskes kjøpt [Re: Fisher-man] #939089 10/05/2010 06:37
Arne_And Offline
More than words
More than words
Jeg har et par Lizard Skins Softcell albuebeskyttere str S/M. De er helt ubrukte, men litt for små for meg. 150 kr inkl porto.

Send PM om du er interessert.

Redigert av Arne_And; 10/05/2010 06:41.

Moderator  support