Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Tung i beina, lett irritert, daff på jobben

Tung i beina, lett irritert, daff på jobben #934744 04/05/2010 13:11
K
Krank1 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Trent (for meg å være) ganske tøft siste 3 ukene. Mye intervaller, følt meg pigg lenge men jeg har hatt en tøff start på denne uka. Føler meg tom, og blir som nevnt i headingen lett irritert på jobben. Tunge bein selv om jeg ikke har trent på to dager.

Prøver å gå ned litt i vekt for tiden også noe som har fungert fint en periode, men kan kanskje være en påvirkende faktor. Pleier å "skeie ut" i helgene og spise akkurat det som faller meg inn, denne var intet unntak men denne helgen gikk jeg faktisk ned i vekt(!) Det har vell aldri skjedd meg før tror jeg. (Pleier å gå opp i vekt etter en helg, for så å gi tilsvarende og litt til ned i løpet av arbeidsuka)

Hvile ut en uke kanskje? Noen med lignende erfaringer som kan gi meg noen tips?

Redigert av Krank1; 04/05/2010 13:20.
Re: Tung i beina, lett irritert, daff på jobben [Re: Krank1] #935005 04/05/2010 19:30
olechr Offline
More than words
More than words
Hard periode og vekttapt har lett for å være en dårlig kombi dessverre. Man tapper kroppen for energi..

Sliten og sliten er forskjellig fra person til person. Men hvis jeg er slik som du sier så ville jeg tatt en VELDIG rolig uke. Flere fridager og noen dager hvor man bare sitter å spinner (kan knapt kalles trening) og så tøyer ut.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Tung i beina, lett irritert, daff på jobben [Re: olechr] #935024 04/05/2010 19:46
A
alfred Offline
Ivrig
Ivrig
A
Det du beskriver er klare symptomer på overbelastning - nivået før overtrening. En svært rolig uke er ikke noe dumt råd.

Re: Tung i beina, lett irritert, daff på jobben [Re: alfred] #935638 05/05/2010 12:53
L
Lundby89 Offline
Entusiast
Entusiast
L
Følte meg veldig sliten på lørdag, beina ble raskt sure ved lav puls, hatt en tøff treningsperiode bak meg. Tok 3 dager fri (ta gjerne flere) fra trening, spise svært godt med mye karbohydrater. I dag gikk intervallene i grefsenkollen unna på årsbeste! hvile og mat er tingen. Ingen grunn til å trene med underskudd. Tror ikke du skal bekymre deg for overtrening, det skal godt gjøres.

Re: Tung i beina, lett irritert, daff på jobben [Re: Lundby89] #937278 07/05/2010 08:20
Z
zup Offline
Medlem
Medlem
Z
Har det likt som trådstarter og det vær vår.
Tunge bein på jobbsykling og mye krangling med kjerringa...

Personling så blir energi/restituering av å legge inn proteiner shaker i kosten, spesielt etter trening, samt spise endel mandler og frukt.

Når det gjelder kjerringa så er det letter om man tar seg noen pils/drinker på fredagskvelden...

Re: Tung i beina, lett irritert, daff på jobben [Re: Lundby89] #937522 07/05/2010 12:43
K
Krank1 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Sitat: Lundby89
Følte meg veldig sliten på lørdag, beina ble raskt sure ved lav puls, hatt en tøff treningsperiode bak meg. Tok 3 dager fri (ta gjerne flere) fra trening, spise svært godt med mye karbohydrater. I dag gikk intervallene i grefsenkollen unna på årsbeste! hvile og mat er tingen. Ingen grunn til å trene med underskudd. Tror ikke du skal bekymre deg for overtrening, det skal godt gjøres.

Hei Lundbye89.
Gjorde som du rådet og hadde totalt treningsfri i 4 dager hvor jeg spiste en god del mer en vanlig.
Hadde en knalløkt i går da jeg kjørte en fast runde her i Holmestrand, var piggere en på lenge og perset på tid. (marginalt, men dog).
Humøret er tilbake og :-)

Takk for tips!

Redigert av Krank1; 07/05/2010 12:43.
Re: Tung i beina, lett irritert, daff på jobben [Re: Krank1] #938881 09/05/2010 19:32
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H
Følte meg veldig sliten og slapp på Torsdag, Fredag veldig sliten på intervallene men gjennomførte alle dragene med lavere puls enn vanlig og hardere følelse. Søndag var det klart for 2x25 min sone 3. Følte meg helt tom, enda tidligere syre, men farta var ikke så værst så formen generelt blir bedre og bedre. Avbrøt etter 10 min.
Hadde ritt forrige helg hvor det ble tatt ut på slutten og en uke med litt hard jobbing (opp tiiidlig) og et par sone 4 økter pluss en del rolig. Normalt skal jeg takle dette.
Det jeg lurer på er om det er overbelastning eller allergi, har også hatt rennende nese og følt litt forkjølelse. Ser at mange har dette problemet på våren.

Moderator  support