Imponere jenter i trondheim..?
|
Imponere jenter i trondheim..?
03/05/2010 22:58
|
Oddi
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Tjo bing! Jeg har da endelig tatt til vettet og spurt ei jeg har hatt litt kontakt med i det siste med ut. Mange vil nok sikkert kalle det date. Problemet er bare det at det er jeg som har invitert, så jeg må nesten diske opp med noe som kan slå ihjel et par timer. Som overskriften så fint putter det, jeg må imponere litt.  Det jeg egentlig tenkte var å rusle ut et sted det er skog, tenne et bål og sitte rundt bålet med litt knask og bålkaffe, litt sånn akkurat passe koselig. Problemet er jo bare det at det ser ut til å bli litt kjipere enn planlagt, da Trondheim har bestemt seg for å gi vintern en siste sjangse. Så, etter å ha slått meg til ro med at båltur er knall er det lissom litt vanskelig å komme på nye nytt sånn på stående fot Mitt spørsmål til det 'O store forum er altså; hva i alle dager kan jeg finne på? Det må være litt gøy og anderledes, ikke bare sånn typisk klissete romantikerting. Det er også en fordel om det ikke er så veldig væravhengig og ikke trenger mer planlegging enn hva man rekker på en formiddag. Jeg har allerede forkastet forslag som Gocart, paintball, kafébesøk, middag med levende lys og pirbadet. Det kunne vært artig å fått til noe leirdueskyting eller noe sånt, noen som sitter på noe info om hvor og hvordan man kan gjøre det i nærheten? Stikkord er altså: Artig, ikke klissete, litt anderledes og helst ikke væravhengig. Kloke hoder, sett igang! 
Ta deg en bolle.
|
|
|
Re: Imponere jenter i trondheim..?
[Re: ]
03/05/2010 23:28
|
Hvilepuls
Besatt
|
Besatt
Strippeklubb. Biljard Bowling Er det ikke noen loppemarkeder i Trondheim? Bryte seg inn på en skole og ta med vafler, litt inspirert av up in the air, minus vaflene Samme som over, men 3-retters middag. Pirbadet (du nevnte vel ikke pirbadet?) Gå innom masse sex-sjapper mens dere lager liste over frekke steder dere kan ha sex (Nidarosdomen? Bobledelen i pirbadet?)
Husk å fortelle dama alt du ikke likte ved eksen din, slik at denne nye dama ikke begår de samme bommertene. Damer liker sånt. Husk også å dra en skikkelig slibrig vits en gang i halvtimen. Det går nok bra!
|
|
|
[Re: Oddi]
04/05/2010 05:11
|
Espen
More than words
|
More than words
|
|
|
[Re: Espen]
04/05/2010 05:55
|
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nu, i mine ungdoms glansede dager...var det også problemer med å finne på date-aktiviteter. Kino er klisjè-daten over alle. Unngå den. Kafè kan også bli et kapittel med finsk fjernsynsteater.
Hvor godt kjenner du jenta fra før? Det kan jo bli litt "skummelt" for henne å dra ut i skogen med en fremmed mann?
*Klatring? Se om det er et kurs du kan melde dere på? *Kanotur opp nidelva. Sportsbua har utlån (?) *Sykkeltur langs Nidelva? Introduser henne til sykling i terreng.
Redigert av Knirkekne; 04/05/2010 06:00. Rediger grunn: *Go-Kart utgår
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
[Re: Knirkekne]
04/05/2010 06:10
|
thewizard
Ivrig
|
Ivrig
Ta et ultra kjapt gitarkurs og spill ballader inn i de sene nattetimer for henne, evt ta henne med på en konsert eller noe sånt.
Redigert av thewizard; 04/05/2010 06:10.
|
|
|
[Re: thewizard]
04/05/2010 06:22
|
ubermensch
Ringrev
|
Ringrev
Spander middag på henne på Credo.
Er leirdueskyting i Orkdalish området
Kristian
|
|
|
[Re: ubermensch]
04/05/2010 06:38
|
Cantona
Ringrev
|
Ringrev
Klatring! Knirkekne har skjønt det:)
Barberer legga:)
|
|
|
[Re: Cantona]
04/05/2010 06:43
|
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Man kan få sett sin kommende kone i mange morsomme vinkler og positurer når man står under og holder tauet. Tights er eneste godkjente klatreantrekk for kvinner..
Få med deg to her fra forumet til å sette opp tau og supplere seler. Det er flere som klatrer her. Så kan vi komme med oppmuntrende heiarop og gode tips underveis :-D
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
[Re: ubermensch]
04/05/2010 06:58
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Middag og gå ut på en hyggelig bar etterpå. Det er en fin måte å bli kjent på. Kanskje stikk på bowling (er det fortsatt på Trondheim Torg?) eller noe. Det er hyggelig, og dere kan bli kjent med hverandre både på konversasjonsnivå og aktivitetsnivå 
|
|
|
04/05/2010 07:07
|
DavidS
Ivrig
|
Ivrig
Ta trikk mens dere duvende fabulerer om deres barn noen gang kommer til å få sjansen til å trikke de óg. Spør om hun vil se mekkeboden din, så ber du henne ta med sykkelen, og gir henne et krasjkurs i hvordan man kjører slangeløst. Gå på vitensenteret: artig, barnslig, spennende, lærerikt, og aldri noen pinlige tause pauser. Gå på Godt brød og lag hver deres favoritt baguett, så bytter dere og tar de med et sted i byen der ingen ser dere og dere ser alle, så kommenterer dere folk som går forbi mens dere spiser matpakke.
Uansett hva dere gjør ville jeg ha holdt litt tilbake på imponeringen. Det blir bare så høyt impepress videre i forholdet hvis du starter med det beste du har. Eller værre, bedre enn du kan følge opp. Lykke til! Og husk å poste resultatet!
Rust? Fordi det rimer på dust.
|
|
|
[Re: DavidS]
04/05/2010 07:14
|
ØyNe
Veteran
|
Veteran
Gjør noe du liker og er komfortabel med. Da vil du vise deg fra din beste side, og samtidig kunne gi henne 100 % oppmerksomhet. Hun vil bli imponert over hvor selvsikker og avslappet du er. :-) Lykke til!!
|
|
|
[Re: DavidS]
04/05/2010 07:16
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Ta trikk mens dere duvende fabulerer om deres barn noen gang kommer til å få sjansen til å trikke de óg. Spør om hun vil se mekkeboden din, så ber du henne ta med sykkelen, og gir henne et krasjkurs i hvordan man kjører slangeløst. Gå på vitensenteret: artig, barnslig, spennende, lærerikt, og aldri noen pinlige tause pauser. Gå på Godt brød og lag hver deres favoritt baguett, så bytter dere og tar de med et sted i byen der ingen ser dere og dere ser alle, så kommenterer dere folk som går forbi mens dere spiser matpakke.
Uansett hva dere gjør ville jeg ha holdt litt tilbake på imponeringen. Det blir bare så høyt impepress videre i forholdet hvis du starter med det beste du har. Eller værre, bedre enn du kan følge opp. Lykke til! Og husk å poste resultatet! Disse tipsene likte jeg :-) Synd det ikke er jeg som skal på date?? 
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
[Re: RazeFaze]
04/05/2010 07:37
|
Brusdalen
Ivrig
|
Ivrig
Jeg inviterte en jente på først-date opp de 418 trappene fra sentrum til Fjellstua her i Ålesund. Tok med 4 halvlitere og bare pratet hele kvelden. To år etterpå er vi samboere i rekkehus og en liten jente på vei  Det enkleste er ofte det beste
|
|
|
04/05/2010 07:39
|
Rockefoten
Ivrig
|
Ivrig
Dette blir vår egen versjon av reality-tv :=)
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
|
|
|
04/05/2010 07:43
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvorfor er det ingen jenter som gir sin mening her? De sitter sikkert og ler over mange tåpelige kommentarer.
Mange har sikkert hørt historien min, men da jeg inviterte min samboer på første date, så spurte jeg henne om hun ville bli med på sykkeltur i skogen, til et litt skjermet vann, og vi kunne grille og kose oss.
Så jeg med fulldemper, hun med en 10 år gammel bysykkel.
|
|
|
[Re: polkaDOT]
04/05/2010 07:55
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Etter å ha invitert meg hjem til min kommende kone for å sjekke ut platesamlingen hennes dro vi på vår første date i Korketrekkern med Stiga-kjelke og kakao på termos. Suksess for drøye 11 år siden, men som jeg tror kan fungere i dag også. Hva tilsvarende er i Trondheim vet jeg ikke. Og det er selvfølgelig vår nå. Jeg tipper det er bedre å anti-imponere enn å krampe-imponere. Vær trygg på deg selv og ikke prøv å være noe annet.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
04/05/2010 08:05
|
Lemond
Entusiast
|
Entusiast
Hva med felles leggvoksing? Uansett hva du finner på ville jeg gitt henne noen hint i god tid, sånn at hun stiller i ca riktig antrekk.
|
|
|
[Re: Lemond]
04/05/2010 08:18
|
hansib
Ivrig
|
Ivrig
Tok med hun som nå er min samboer på tur til geitfjellet i litt kjipt vær. Men alt blir bra med stort nok bål og gode klær. Ta med litt kakao og kanskje noe å spise tilberedt på bålet. Så kan du begynne å tenke på å vise henne mekkeboden din. Funker fint... MRK, jeg hadde ikke mekkebod da.
Men ett lite cafebesøk etterpå med pils,tepper,irish coffe eller no er nok en fin avslutning på en litt kald kveld.
Redigert av hansib; 04/05/2010 08:21.
|
|
|
04/05/2010 08:20
|
NjalVM
Besatt
|
Besatt
Jeg tipper det er bedre å anti-imponere enn å krampe-imponere. Jupp. Fungerte fint for min del. Fyrste date med madammen var på bar. To øl og eit glas oliven. Vart sitjande å prate i mange timar. Date nummer to gjekk opp Stoltzekleiva (~900 lang, ~35% stigning), og vidare til Fløien. Deretter gjekk me med til byn, kjøpte kebab, og tok denne med til ein park/kirkegård der me vart sitjande ein times tid å prate.. Me har vel passert 2 1/2 år no, så noko gjorde eg rett.. 
Vaskar kleda mine sjølv...
|
|
|
[Re: NjalVM]
04/05/2010 08:34
|
Oddi
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Hehe! Det var da voldsomt med forslag da..  Planen er hverken å krampeimponere eller å få meg kone og barn som jeg kan trikke rundt med gitt. Tenkte bare på å få litt input på hva man kan ta seg til når været så ut til å bli så kjipt. Nå ser det ut som at akkurat den delen med været muligens går i orden likevel, så vi får nå se. Jeg pleier alltid å være full av gode forslag, men akkurat den gangen her har alt gått i stå. Typisk. Må innrømme at jeg likte forslaget om klatring i thights (for henne) med forummedlemmer som står rundt og gir heiarop da.  Og forresten, mer info om leirdueskyting mottas med takk. 
Ta deg en bolle.
|
|
|
04/05/2010 08:48
|
GeirK
More than words
|
More than words
Suksess for drøye 11 år siden, men som jeg tror kan fungere i dag også. Hva tilsvarende er i Trondheim vet jeg ikke. Og det er selvfølgelig vår nå. Den våren eksisterer foreløpig mest som en teoretisk kalenderartefakt. Stiga-kjelke er fremdeles en opsjon mange steder i marka.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
04/05/2010 08:53
|
parob
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er jo slettes ingen dum idé. Lån deg et par Stiga rattkjelker (eller enda bedre, en stor dobbel-kjelke), og ak oppe ved Skistua. Forhør deg først om Skistua (kaféen) er åpen. Den er nyoppusset og har blitt veldig trivelig. Det er til og med en flott peisestue i det ene hjørnet med skinnfell på de dype, gode stolene. Dessverre har de automatkakao, ikke hjemmelaget, det er det eneste negative.
Har du ikke bil så går det buss til døra også, og en rattkjelke tar du jo lett under armen.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
|
|
|
[Re: GeirK]
04/05/2010 08:56
|
Syklist1
Besatt
|
Besatt
Jeg ville holdt meg til det enkle, middag på en halvfin restaurant og holdt kvelden åpen med tanke på å dra videre til mekkebod eller bar.
|
|
|
[Re: Oddi]
04/05/2010 09:02
|
Snuffeldyret
Avhengig
|
Avhengig
Tjo bing! Jeg har da endelig tatt til vettet og spurt ei jeg har hatt litt kontakt med i det siste med ut. Mange vil nok sikkert kalle det date. Problemet er bare det at det er jeg som har invitert, så jeg må nesten diske opp med noe som kan slå ihjel et par timer. Som overskriften så fint putter det, jeg må imponere litt.  Det jeg egentlig tenkte var å rusle ut et sted det er skog, tenne et bål og sitte rundt bålet med litt knask og bålkaffe, litt sånn akkurat passe koselig. Problemet er jo bare det at det ser ut til å bli litt kjipere enn planlagt, da Trondheim har bestemt seg for å gi vintern en siste sjangse. Så, etter å ha slått meg til ro med at båltur er knall er det lissom litt vanskelig å komme på nye nytt sånn på stående fot Mitt spørsmål til det 'O store forum er altså; hva i alle dager kan jeg finne på? Det må være litt gøy og anderledes, ikke bare sånn typisk klissete romantikerting. Det er også en fordel om det ikke er så veldig væravhengig og ikke trenger mer planlegging enn hva man rekker på en formiddag. Jeg har allerede forkastet forslag som Gocart, paintball, kafébesøk, middag med levende lys og pirbadet. Det kunne vært artig å fått til noe leirdueskyting eller noe sånt, noen som sitter på noe info om hvor og hvordan man kan gjøre det i nærheten? Stikkord er altså: Artig, ikke klissete, litt anderledes og helst ikke væravhengig. Kloke hoder, sett igang! Jeg synes det har kommet mange gode forslag her jeg. Nå vet ikke jeg hvor godt du kjenner frøkenen, men for min del er leirdueskyting turn off! Første daten med gubben var en tur i pissregn med bikkja hans på slep. Vi er nå sammen på 12 året, gift og to barn og hund. Så det enkle er ofte det beste mener jeg. Er nok sikkert lurt å hinte om hva dere skal gjøre, det er dritkjipt å stasje seg opp ihht stilettmafiaen bare for å innse at du har planlagt skogtur.. Vær deg selv. Hva med å lage noe god mat sammen? Ta en tur langs Nidelven, eller Ladestien? Eller hva med en tur opp til Solemsvåtan? Eller Ringve museum med innlagt matstopp?
Snuffeldyret lever ikke lengre..
|
|
|
[Re: Snuffeldyret]
04/05/2010 09:16
|
EgilS
More than words
|
More than words
Vær deg selv. Hva med å lage noe god mat sammen? Ta en tur langs Nidelven, eller Ladestien? Eller hva med en tur opp til Solemsvåtan? Eller Ringve museum med innlagt matstopp?
Spasertur fra Tempe til Nedre Leirfoss kan være topp. Husk gode sko, masse brød til fuglene, og masse god mat og en flaske rødvin til dere selv. Fint parkområde med bord og benker.
|
|
|
[Re: EgilS]
04/05/2010 09:30
|
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Denne tråden kan vi holde åpen slik at vi som er ferdig med det første stevnemøtet kan gjenoppleve alt på nytt gjennom ODDI :-D
|
|
|
[Re: EgilS]
04/05/2010 09:38
|
DavidS
Ivrig
|
Ivrig
...masse brød til fuglene... Å mate fugler er en släger! Jeg ville styrt unna skytevåpen. De bråker, stinker og gjør vondt.
Redigert av polarbike; 04/05/2010 09:38.
Rust? Fordi det rimer på dust.
|
|
|
04/05/2010 09:40
|
HM1100
Ringrev
|
Ringrev
Det hadde vært interessant å vite hva du vil ha ut av det Oddi. Er det fremtidig koneemne bør man nok være taktfull og 100% ærlig med hvem og hva man er. Har du mer "Ronny fra Kollektivet"-interesser, ville jeg spurt om hun var sugen på å kline uten noe mer utenom-snakk. Oftest best å få fakta på bordet med en gang. Ærlighet er et bra sjekketriks  Og apropos sjekketriks. En venninne fortalte meg en gang, at verdens beste sjekketriks er å gå når du selv minst har lyst.....
|
|
|
04/05/2010 09:43
|
Oddi
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Tsss! Man blir da aldri for gammel for første stevnemøter, knirkekne. Når man når midtlivskrisa i 50-åra, så er det vel obligatorisk å dumpe dama til fordel for en deilig golddigger på såvidt over 20.. Kan jo nevne først som sist at middag på resturant er uaktuellt, og det å rusle diverse rusleturer er akkurat like væravhengig som båltur.  Tror jeg har kommet fram til et nogenlunde fornuftig opplegg nå da, i og med at været faktisk ikke er så altfor ille.
Ta deg en bolle.
|
|
|
|
|