Ja, den er vel sammen med "Bestevenner" noe av det inderlige som er skrevet og fremført av en norsk artist. Jeg er ikke noe særlig fan av drikkevisene som gjorde Jokke populær, men i noen sanger viser tekst og fremførelse en fortvilt og sår verden som er svært gripende.
Re: Musikk; hva er det som røsker tak i sjela di?
[Re: Lektoren]
#93460404/05/201010:57
Det er ikke lett og velg ut noen. Det er sikker mange fler, men her kommer noen av de største for meg.
Pink Floyd: Shine On You Crazy Diamond Neil Young: Hey hey my my Townes Van Zandt: Waitin' Around To Die Ingebjørg Bratland: Mitt Hjerte Alltid Vanker Elvis Presley: An American Trilogy (denne er også sykt god med Tomas Dybdahl Live) Led Zeppelin: Stairway to heaven
Flyt & Nyt
[Re: Amou]
#93463804/05/201011:21
Ser at min musikksmak havner utenfor her, men Palma Solane gjør meg utrolig happy, det er verdt å høre hele sangen, det kommer en topp litt uti låta
Mener det er lov å glede seg til sommeren, bølgeskvulp, seine sommerkvelder og myggestikk:o)) Blir salig når jeg hører på denne;o))
Kanskje ikke musikk som røsker tak i sjela, men blir vanvittig glad hvertfall!
Kom over denne en dag, Gabriel med Lamb. Har ikke hørt så mye om dem, men denne sangen rører noe i meg, enten om det er hennes spesielle stemme, musikken eller hele greia. Skiller seg sterkt ut fra de ovenfor, og faller kanskje innefor og er hørbar for de aller fleste
Trening gjør mening:o)
[Re: -Jan]
#93490104/05/201017:31
Roger Waters - What God Wants part III fra det geniale albumet Amused To Death. Om det fins en perfekt sang må det være denne. Og gitarsoloen til Jeff Beck gir meg frysninger hver gang...
Interessant. og morsomt å se at det er flere enn meg som holder han høyt oppe på lista. Han har levert meget bra etter oppløsninga av PF. også en av mine favoritter mao - særlig synes jeg pros & cons of hitch hiking er fin - men finner ingen opptak på yt fra den skiva
Mye bra rock på den spillelista, og mange av dem rørsker tak i min skjel. Her er to låter fra en av mine favoritt vokalister, Chris Cornell, en fra Audioslave og en fra Soundgarden:
Kunnskap er informasjon kombinert med erfaring, kontekst, interpretasjon og refleksjon. Kunnskap er begrunnet tro. Kunnskap oppstår mellom ørene i menneskets hjerne.
Petter Gottschalk
[Re: arni@stinky]
#94237113/05/201020:11
"most music makes u say, yeah, nice, cool, groovy, wow, great and blabla. this one makes u stompin da feet on the ground and think of times, people and stuff. it shakes rattles and rolls your soul. if not, somtethings wrong with u kid!"
Redigert av Bleikfeit; 14/05/201000:15. Rediger grunn: balliball
Sigur Ros - [untitled #8] (Fantastisk på konsert når den bygger seg opp til å ta av etter ca 6,5 minutt og når den eksploderer etter 9 - 9,5). Aah! (Fant ikke hele sangen...Sorry!)
Eli-A.
[Re: ]
#94298714/05/201013:17