Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Tenksløypa er inspisert :)

Tenksløypa er inspisert :) #933699 03/05/2010 11:41
sykkelmor Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Da har jeg vært og prøvd ut tenksløypa på Gardermoen ICON_LAUGH . Det var utfordrende og artig. Fant også Trandumskogen mens jeg var ute og lekte meg. Spennende og sykle under skyteblinkene for tyskertenks fra andre verdenskrig ICON_SMILE . Dette skak gjenntas ICON_LAUGH

Ha det gøy, så kommer resultatene etter hvert

Re: Tenksløypa er inspisert :) [Re: sykkelmor] #934016 03/05/2010 17:37
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvor ved gardermoen er dette? Jeg skal på overnatting på Clarion Hotel Oslo Airport i begynnelsen av juni. Er det noe bra sted rett i nærheten som er bra stisykkelterreng?

Hotellet ligger omtrent her: http://kart.gulesider.no/m/phctL

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Tenksløypa er inspisert :) [Re: thomasengen] #934125 03/05/2010 19:26
sykkelmor Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Da sykler du til høyre når du kommer ut fra hotellet. Da kommer du forbi den gamle flyterminalen. Fortsett veien langs flystripen til du kommer til en rundkjøring. I RUNDKJØRINGEN tar du til høyre. Fortsett rett frem til du kommer til ett kryss til høyre der står det til TRANDUM OG MILITÆRFLYSTASJON...mulig det står til SESSVOLL også. Nå er du på nordsiden av flyplassen. I det du passerer over toglinjen så er tanksløypa på venstre side. Står militært område, men i følge min far som jobber i forsvaret så er det bare og sykle der. Men vær obs på at det kan komme militært kjøretøy eller noen grønn kledde. ICON_SMILE

Ellers kan du jo ta turen til Jessheim og sykle rundt NORDBYTJERNET. Skal vist være veldig fint der. Skal prøve der også etterhvert ICON_SMILE

Håper du skjønte dette.

Re: Tenksløypa er inspisert :) [Re: sykkelmor] #934206 03/05/2010 20:36
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
jeg skal ta vare på denne til juni. Er ikke kjent, men må se nærmere på kart osv. Men min kone er fra jessheim, så hun kan nok bistå meg litt.
Men det er grove stier og bra stier her?

Hvis du klarer å få til et mer detaljert (påtegnet) rute på kart, så tar jeg gladelig i mot :-0

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Tenksløypa er inspisert :) [Re: thomasengen] #934233 03/05/2010 21:05
sykkelmor Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Jeg har ikke peiling på hvordan jeg fikser sånne kart så det tør jeg ikke begi meg ut på. Men det er mange fine stier en 10-20 min sykling nord for Clarion. Mot Hurdal og på veien mot Råholt. Men da begynner det og bli vanskelig å forklare veien. Og hvis du ikke er kjent så kan det jo bli vanskelig å finne tilbake hvis det for langt unna.:) Veit åsså at det er stier på Jessheim. Ikke veien inn til sentrum (til høyre i rundkjøringen) men mot industrifeltet ( rett frem i rundkjøringen). På venstre side av veien er det ett populært tur område. Har sett syklister der. ICON_SMILE Men hør med kona di ICON_SMILE Ho kan sikkert forklare deg hvor du kan finne fine stier ICON_SMILE

Re: Tenksløypa er inspisert :) [Re: sykkelmor] #935999 05/05/2010 20:20
Tronda Offline
Entusiast
Entusiast
I dette området er det maaasse fine stier! Ett annet startpunkt er å sykle inn ved eller parkere på parkeringsplassen utenfor hovedporten til Sessvollmoen militærleir. På andre siden av parkeringsplassen er det ett bygg med treningsstudio for soldatene. Bak dette bygget starter det løyper som er merket med forsjellige farger. Alle er glimrende og sykle og i forsjellige lengder. Området er spesielt bra for nybegynnere og folk som liker stiene smoothe. Disse løypene krysser tanksløypene som sykkelmor snakker om. Ellers er det stier som går gjennom disse skogsområdene på kryss og tverrs.. Dette er områder som rekrutter ved Trandum og Sessvollmoen har trasket i og lagd stier i generasjoner ICON_WINK. Så her kan man kombinere de forsjellige stiene og tanksløypene og sykle i timevis på! Den korteste merkede løypa er glimrende til intervall og! ICON_SMILE

Re: Tenksløypa er inspisert / Stitur Gardermoen [Re: Tronda] #956566 01/06/2010 05:24
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
jeg skal på Gardermoen nå på mandag 7 og tenkte stitur fra kl 1600-1630 og noen timer når jobb-programmet er ferdig.

Er de dette området som er mest aktuelt jf beskrivelser over? Sykle bort til jernbanelinjen (som beskrevet over og merket #1 på kartet) og finne stier i området innenfor blå sirkel?

Er ute etter både flytstier og litt vanskeligere partier.
Guiding hvis noen har tid er også interessant ICON_LAUGH. Tenkte som nevnt å starte litt før halv fem og holde på en 3-4 timer

Vedlegg g.jpg

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Tenksløypa er inspisert / Stitur Gardermoen [Re: thomasengen] #956573 01/06/2010 05:42
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
eller er det mer aktuelt å dra denne veien? (rett vestover)

Vedlegg g2.JPG

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Tenksløypa er inspisert / Stitur Gardermoen [Re: thomasengen] #956630 01/06/2010 06:54
T
Thomasen Offline
Entusiast
Entusiast
T
Hvis du drar vestover som markert på kartet, kommer du rett inn i Romeriksåsen. Her er det masse sti å boltre seg på. I Sessvoll/Trandum skogen er det også masser av stier av forskjellige vanskelighetsgrad. Fordelen med Trandum/Sessvoll er at det er lettere å finne gode steder å sykle hvis man ikke er lokalkjent, enn det er i Romeriksåsen (pga gamle stridsvognløyper o.l på Trandum). Bakdelen er at det er forholdsvis flatt på Trandum/Sessvoll.

Re: Tenksløypa er inspisert / Stitur Gardermoen [Re: Thomasen] #956631 01/06/2010 06:55
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
og så var det ca 8 km bort til Romeriksåsen så jeg på kartet.
Ingen guiding?

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Tenksløypa er inspisert / Stitur Gardermoen [Re: thomasengen] #957939 02/06/2010 15:00
T
Thomasen Offline
Entusiast
Entusiast
T
Sitat: thomasengen
og så var det ca 8 km bort til Romeriksåsen så jeg på kartet.
Ingen guiding?

Er dessverre opptatt i Gjerdrum denne dagen, men har sendt deg et PM med et alternativ. Bør jo være noen andre her som kan guide i Romeriksåsen. Jeg har jo møtt andre på sykkel der inne før.......

Re: Tenksløypa er inspisert / Stitur Gardermoen [Re: Thomasen] #958182 02/06/2010 20:13
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kan jeg påpeke at det heter tanks?

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Tenksløypa er inspisert / Stitur Gardermoen [Re: polkaDOT] #958796 03/06/2010 12:15
T
Thomasen Offline
Entusiast
Entusiast
T
Stridsvogn thinking

Re: Tenksløypa er inspisert / Stitur Gardermoen [Re: Thomasen] #961466 07/06/2010 14:27
sykkelmor Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Hadde jeg sett dette før kunne jeg ha vært med på det som er på Sessvollmoen for der er jeg delvis godt kjent. Håper du fikk med deg noen ICON_LAUGH

Re: Tenksløypa er inspisert / Stitur Gardermoen [Re: sykkelmor] #962452 08/06/2010 18:56
PM_G Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg sykler ukentlig i området rundt Trandum og holder på å kartlegge alle stiene. Hitil er disse kartlagt: http://osm.org/go/0TvsivX7-

Det er mange fine stier i området øst for Trandum. Men ikke alle er i like mye bruk, og er i ferd med å gro igjen. Jeg skal ha med hagesaks og foldesag på turene fremover, men det hadde vært fint om andre også bidrar med litt stirydding når en først er i området.

Pål Martin
Re: Tenksløypa er inspisert / Stitur Gardermoen [Re: PM_G] #962539 08/06/2010 20:25
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
var her i går og det ble en litt halvdårlig tur, men mulig jeg ikke fant riktige steder. Gulmerkede var der jeg syklet, men var kun militærløyper og rideløyper overalt og mest med sand/grus. Ble snittpuls på 97 i løpet av rett under to timer for det var jo så flatt. Hadde tenkt å sykle mer, men dro tilbake til middagen på hotellet ICON_LAUGH

Vedlegg jess.jpg

Thomas H Engen
Stravaprofil

Moderator  support