Er på jakt etter et lite kompaktkamera som jeg kan i baklomma når jeg skal ut på lange koseturer med ræseren (i sone 1 og 2, helt til det kommer en motbakke).
Har noen kriterier:
- mulighet for opptak i RAW - Manuelle innstillinger - Video - Lite og lav vekt
Jeg bruker Olympus x-930 og er veldig fornøyd med det. Kameraet er lite, elektronikken og auto-fokusen funger raskt og presist. Det tåler selvsagt ikke vann/fuktighet spesielt godt. Tror det kostet rundt 1700
"Wyrd bid ful aræd"
Re: Lite "sykkelkamera" for de lange koseturene.
[Re: Bjartemann]
#93319202/05/201019:04
s90 er veldig likt mitt, ixus/powershot980, men der svakheitene på mitt er utbetra. Trur du skal bli nøgd, men sjekk ut LX3 også, då det verkar som om panasonic er veldig på veg
Sett på LX3 også. Eneste hake er at det er litt større. http://www.youtube.com/watch?v=UWVLG7AC91Y . LX3 er vel mer lik Canon sin G11. LX3 har oppskalert 720p video, men det er ikke noe must. Tror kanskje det blir en S90 til sommeren. De fine turene må jo dokumenteres!
Har et Leica D-lux 4 "aka" LX3. Bildekvaliteten er verdt å merke seg. Kameraet på kanten til å være for stort, men har gått bra hittil og bildekvalitet er veldig bra. Optikken gjør også at naturbilder/panorama spises til frokost