Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

BMC blog

BMC blog #932384 01/05/2010 15:57
R
Rolfkr Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
R
Disclaimer: Har aldri syklet på fulldemper før. Har ett års erfaring som stisyklist stort sett fra skoger i Sandnes (de er det ikke så mange av, til gjengjeld er de ganske små). Har ikke rittambisjoner, kun ute etter å ha det gøy. Har ingen relasjoner til noen som tjener penger på sykler, kun ute etter å formidle mine helt subjektive inntrykk.

BMC trailfox 01 medium ramme 140mm vandring/ rytter er 177 cm og veier 70 kg og eier pulsklokke.

Sykkelen er en brukt/demo sykkel jeg kjøpte av importøren via Finn.no

Oppsett:
- FOX Float RLC 140mm/15mm (2008 tror jeg)
- FOX Float RP2
- Shimano XT hjulsett
- Shimano SLX foran bak og i midten
- Advent 2,25 foran/Nobby Nick 2,25 bak (Ardent på vei i posten)
- Styre, stem, sete etc.: Jada det er på plass.

Etter å ha syklet diverse stier med en Giant terrago zero uten modifikasjoner (bl.a. m Alex DP17 hjul, RS Tora 100 gaffel og Giants egne bremser) Ble dagens jomrutur med BMC’n en stor opptur.

Turen gikk til Vagleskogen (med bil ICON_SMILE ). Dette er en skog som stort sett består av korte strekninger med singletrack på kryss og tvers uten de helt store tekniske utfordringene.

Jeg har ikke veid noen av syklene, men tror ikke det kan skille mange grammene. I tillegg gjør hjulene på BMC’n at den har mye bedre respons. I dag kjørte jeg kun med propedal av, altså full spjoing hele tiden.

Det gikk fortere både opp og ned enn tidligere, samt at trygghetsfølelsen økte betraktelig. Fra å være usikker på ”hvordan skal nå dette gå” ble det veldig klart at det er rytter som er begrensningen her. Veldig moro å kunne kjøre full spiker over røtter og stein uten å få eselspark i rævva. Syntes også at den var lettere å manøvrere i tett skog. Men å gå fra 64 til 70 cm styre gjorde at jeg faktisk smalt borti trestammer et par ganger, ren vanesak.

Første inntrykket er mao. veldig bra, i morgen går turen til Melsheia for å prøve grovere terreng.

Planlegger å fortsette å skrive inntrykk fra de første turene.

Vedlegg DSC_0452.JPG
Re: BMC blog [Re: Rolfkr] #932690 02/05/2010 06:38
Supernova Offline
Ivrig
Ivrig
Heisan. Velkommen i BMC klubben. Vi er i alle fall 2.
Fint oppsett, jeg er sikker på at du blir fornøyd.

Rune

"Now don't make me get off this bike!"

Moderator  support