Under tvil selger jeg Pitch'en min. Det vil si, jeg må nesten selge, fordi jeg har kjøpt 2010 Stumpy Elite.
Pitchen er blant testfavorittene fra
fjorårets stitest. Jeg sykler ikke så fort på flata eller oppover, men liker å sulle rundt på til dels teknisk sti. I tillegg til flytsti. Nedover liker jeg å skremme meg selv litt. Pitch'en er en drøm, og jeg kan bare håpe at den nye sykkelen er like bra. Selv var jeg skeptisk til bakdemper uten plattform eller låsing, men dette savner jeg ikke når jeg sykler. Før Pitch hadde jeg Enduro, så man kan vel si at Specialized funker for meg.
Jeg er 187, og sitter best på M (i Pitch). Har satt på 15mm lengre stem. Sykkelen vil være fin for de ned mot 175, tipper jeg.
Sykkelen har noen ubetydelige bruksmerker, men er ikke spesielt mye brukt. Sykkelen har relativt nye dekk, og fikk byttet Hayes-bremsene mot Juicy 5. For øvrig er den original utover det hvite styret (68cm). Vekta ligger rundt 13,5 kg, tenker jeg.
Du kan se sykkelen i Oslo, eller i Aron når heisen starter (avtal på forhånd).
PRIS: 9000,- eller bud. Ta kontakt på simen@bergphoto.net eller PM.
FRAME
M4 Pitch frame, M4 tubing, double ORE downtube, DMD front derailleur mount, sealed cartridge bearing pivots, replaceable hanger, bolt on cable guides, 150mm travel
REAR SHOCK
X Fusion 02R, 7.875x2.25", rebound adjust
FORK
Rockshox Pike 327 for Specialized, 140mm travel, coil U Turn, alloy steerer, rebound adjust, Maxle 360 included
HEADSET
1 1/8" threadless, black steel cups, loose ball bearings w/ seals
STEM
Specialized 3D forged alloy, 8 degree rise, 31.8mm 4 bolt clamp, 75mm
HANDLEBARS
Specialized Demo rise bar, 6066 alloy, 31.8mm, 6 degree up, 9 degree backsweep, 680mm width
FRONT BRAKE
Avid Juicy 5, 180mm rotor
REAR BRAKE
Avid Juicy 5, 160mm rotor
FRONT DERAILLEUR
Shimano M580 LX, E type
REAR DERAILLEUR
SRAM X-7, mid cage
SHIFT LEVERS
SRAM X-5, 9-speed trigger
CASSETTE FREEWHEEL
Shimano HG-50, 9-speed, 11-34t
CHAIN
KMC HG 73 w/ reusable Missing Link
CRANKSET
Shimano M521, Hollowtech, Octalink spline, replacable rings w/ alloy outer
CHAINRINGS
22S/32S/44A 4mm thick outer, 4 bolt 104/64mm
BOTTOM BRACKET
Shimano BB-ES25, Octalink Spline, cartridge bearing, 68 x 118mm for 50mm chainline
RIMS
Specialized/Alex RHD 26, double wall disc w/ eyelets, 32h
FRONT HUB
Specialized Stout disc, sealed cartridge bearing, 20mm thru axle, high/low flange
REAR HUB
Shimano M475L, 32h, 9-speed cassette
SPOKES
1.8mm (15g) stainless, black, alloy nipples
FRONT TIRE
Specialized Eskar, 26x2.3"
REAR TIRE
Specialized Eskar, 26x2.3"
SADDLE
Specialized, 7mm steel rails
SEAT POST
2014 butted alloy, single bolt setback, 30.9mm